Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@22:54:29 GMT

امام جمعه باید فسادستیز، انقلابی و مردمی باشد

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۶۷۹۰۱

امام جمعه باید فسادستیز، انقلابی و مردمی باشد

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «سیدابراهیم حسینی» در خطبه های نماز جمعه شهر ساوه که در مصلی امام علی (ع) برگزار شد، افزود: حق آن است که ائمه جمعه پرکار،  فسادستیز در راستای ارتقای اعتماد عمومی مورد تشویق و حمایت واقع شوند زیرا در راستای اهداف عالی انقلاب اسلامی گام بر می دارند.

وی ادامه داد:اگر در شهری، امام جمعه مقابل فساد ایستادگی کند و مورد اقبال جامعه بود نباید به او برچسب غیرمتعارف بودن به او زد؛ از این رو ائمه جمعه باید علاووه بر اینکه انقلابی و مردمی باشند به عنوان پناه شهروندان و مدافع حقوق عمومی به حساب آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب جمعه ساوه افزود: امام جمعه های روزنامه ای یا خبرنامه ای در شان انقلاب اسلامی نیست و هر کسی در این منصب اگر ساکت و سر به زیر باشد، نخواهد توانست نقش خود را به درستی ایفا کند.

حجت الاسلام حسینی در ادامه بر ضرورت ترمیم اعتماد عمومی به عنوان وظیفه اصلی همه دستگاهها تاکید کرد.

وی اظهار کرد: اینکه مقام معظم رهبری، اعتماد عمومی را بزرگترین سرمایه نظام می داند ناظر به تاثیر بسیار مهم و موثر این رویه در حل بحران ها و مشکلات فعلی کشور است و همه دستگاهها اعم از دولت، قوه قضائیه و مجلس مخاطب رهبر معظم بوده و مامور به بازسازی انقلابی اعتماد عمومی هستند.

وی گفت: بازسازی اعتماد عمومی با شعار میسر نمی شود بلکه با تحول رفتاری، عملکردی و رویکردها امکان پذیر است.

به گفته او، شفافیت که یک شعار و وعده مجلس انقلابی کنونی بود ابتدا باید در خود مجلس و به خصوص در فرایندهای رای گیری،  برخورداری نمایندگان و عملکرد آنان ظهور پیدا کند و در گام بعدی هم دز دستگاههای دیگر عملیاتی شود.

امام جمعه ساوه گفت: عدالت یکی از شاخص هایی است که بارها از سوی رهبر معظم انقلاب توصیه شده است و باید پیوست همه برنامه ها باشد و در برخوردها،  برخورداری ها و انتصاب ها نمایان شود همانگونه که دیدار رئیس جمهوری از مردم نقاط دور افتاده و حضور در میان کپرنشینان محروم و بی رسانه آن هم در روز جمعه نشان از دولت پرکار و عدالت گراست.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه ساوه به اقتدار کنونی جمهوری اسلامی ایران در جهان و منطقه اشاره کرد و افزود: در دنیای نا امن امروز و در شرایطی که کشور تخت فشار تحریم و تهدید دشمنان قرار دارد اما به لطف اهل بیت شاهد آن هستیم که ایران بسیار مقتدر است.

حجت الاسلام حسینی گفت: شواهد نشان می دهد که امریکا دیگر ابرقدررت جهان نیست و بسیاری از مقامات خارجی از جمله وزیر دفاع انگلستان و تحلیلگران معروف دنیای عرب هم بر صحت این مساله به خصوص پس از خروج خفت بار از افغانستان صحه می گذارند.

به گفته امام جمعه ساوه، مصائب امروز کشور افغانستان ناشی از اشغال ۲۰ ساله توسط آمریکا و وعده های بیهوده این کشور برای استقرار دموکراسی،  آزادی و امنیت است که نتیجه نهایی آن به بیچارگی ملت افغانستان منتهی شد.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم مظلوم و مسلمان افغانستان است و امیدواریم که دولت حاکم بر این کشور به شیوه اسلامی،  انسانی و قانونی عمل کند.

حسینی گفت: ما با مردم افغانستان و شریک غم و درد آنان هستیم و برای خاموش کردن آتش جنگ در این کشور کوشش خواهیم کرد اما حضور و دخالت ما در امور داخلی افغانستان اولا خلاف قوانین بین المللی است و در ثانی با منافع ملی کشورمان مغایر است.

امام جمعه ساوه که روز گذشته در جلسه شورای اداری از رفتن خود خبر داد، قدرشناسی مردم شهرستان را ارزشمند توصیف کرد و گفت: ساوه دارای مردمی نجیب، ولایتمدار، وفادار به اسلام،  انقلاب و رهبری است و خدمت به شما برایم باعث افتخار است.

وی تاکید کرد: هرگز محبت و لطف مردم ساوه را فراموش نخواهم کرد.

برچسب‌ها ساوه فساد شورای سیاست گذاری ائمه جمعه تحولات افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوه فساد شورای سیاست گذاری ائمه جمعه ساوه فساد شورای سیاست گذاری ائمه جمعه تحولات افغانستان اعتماد عمومی جمعه ساوه امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۷۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سرهنگ سعیدی در دیدار با ماموستا احمدی امام جمعه بوکان ضمن تقدیر از زحمات وی گفت: کار و رسالت علماو ائمە رسالتی بسیار سنگین ارزنده و پرافتخار است و ما قدردان خدمات و تلاش‌های ارزنده شما در بسط و توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی هستیم.   ماموستا احمدی امام جمعه بوکان نیز در این دیدار ضمن تبریک پیروزی غرورآفرین سپاه پاسداران و وعده صادق و تنبیه رژیم اشغالگر قدس گفت وجود سپاه و بسیج در کشور موجب آرامش و ایجاد امنیت در جامعه شده و باید قدردان این نعمت اللهی باشیم.   در ادامه فرمانده سپاه بوکان به همراه جمعی از فرماندهان نظامی با حضور در منزل امام جمعه سابق بوکان با ماموستا خلیفه زاده دیدار کردند.   ماموستا خلیفه زاده امام جمعه سابق بوکان در این دیدار ضمن قدردانی از حضور فرماندهان نظامی و سپاهی تصریح کرد: وحدت مسلمانان اهل تسنن و تشیع در کشور در سایه جمهوری اسلامی ایران و نظام مقدس و صمیمیت اقوام و مذاهب در همه عرصه ها، جلوه‌های زیبایی در همدلی مسلمانان را در ایران اسلامی خلق کرده است.   فرمانده سپاه بوکان نیز در این دیدار گفت: امامان جمعه در حفظ دوام و بقای آرمان‌های انقلاب اسلامی و صیانت از حقوق شهروندی نقش و مسئولیت دوچندان دارند.   در پایان از زحمات خدمات و تلاش‌های ارزنده و همچنین سوابق مبارزاتی و فعالیت‌های علمی و حوزوی ماموستا خلیفه زاده امام جمعه سابق بوکان تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • از معلمان امین شهر، قدردانی شد
  • تقدیر از کارگران یک مجموعه تولیدی در خوشاب توسط امام جمعه شهرستان
  • بازدید امام جمعه شهر لکهنو هند از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع)
  • دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهید
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • دستگاه قضا با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند