Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@14:56:03 GMT

میقاتی: تشکیل دولت لبنان را امروز اعلام می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۶۸۴۰۷

میقاتی: تشکیل دولت لبنان را امروز اعلام می‌کنیم

پس از گزارش منابع لبنانی درباره احتمال دیدار مأمور تشکیل کابینه این کشور با رئیس‌جمهور لبنان، مأمور تشکیل کابینه لبنان به رسانه‌ها خبر داد که اعضای کابینه خود را امروز اعلام خواهد کرد.

به گزارش مشرق، «نجیب میقاتی» مأمور تشکیل کابینه لبنان، ظهر امروز به یک شبکه لبنانی خبر داد که رسما امروز تشکیل دولت لبنان را اعلام خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مأمور تشکیل کابینه لبنان در این خصوص به شبکه «لبنان۲۴» گفت که لحظاتی قبل با رئیس‌جمهور این کشور گفت‌وگویی تلفنی داشته و از او خواسته که زمانی برای دیدار با یکدیگر مشخص کنند تا او اعضای نهایی کابینه خود را ارائه کند.

بیشتر بخوانید: تکلیف تشکیل کابینه در لبنان چه شد؟

طبق این گزارش، زمانی برای دیدار مشخص شده و این دیدار امروز صورت خواهد گرفت.

میقاتی در این گفت‌وگو به لبنانی‌ها اطمینان خاطر داد که تشکیل دولت لبنان را، بعدازظهر امروز، اعلام خواهد کرد.

پیش از این، «وئام وهاب» رئیس حزب «التوحید العربی» در ارتباط با کابینه میقاتی گفته بود که این لیست اعضای کابینه بر پایه فرمول سه هشتم است. به این معنا که رئیس‌جمهور، هشت وزیر، نخست‌وزیر هشت وزیر و حزب‌الله و جنبش امل نیز روی هم رفته هشت وزیر پیشنهاد کرده‌اند.

نجیب میقاتی نخست‌وزیر اسبق لبنان در تاریخ چهارم مرداد از سوی میشل عون مأمور تشکیل کابینه شد. لبنان از مرداد سال گذشته تاکنون دولت رسمی ندارد و «حسان دیاب» همچنان به عنوان نخست‌وزیر پیشبرد امور در این کشور فعالیت می‌کند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان لبنان رئیس جمهور کابینه لبنان دولت لبنان نجیب میقاتی مأمور تشکیل کابینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۸۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد

در حالی که آشوب هائیتی را در خود غرق کرده است و باندهای خلافکار مسلح پایتخت این کشور پرتوپرنس را مورد حملات متعدد قرار داده‌اند، دولت انتقالی هائیتی روز پنجشنبه آغاز به کار کرد و به استعفای آریل هنری، نخست وزیر پیشین، رسمیت بخشید.   به گزارش «رویترز»، میشل پاتریک بوآور، وزیر دارایی دولت پیشین، رئیس موقت دولت خواهد بود تا زمانی که دولت انتقالی رئیس جدید دولت، کابینه، و یک شورای موقت انتخابات تعیین کند که راه را برای انتخابات نهایی هموار می‌کند.   رژینه ابراهیم، عضو دولت انتقالی، در این باره گفت: «ما شاهد فروپاشی کل نهادهای مملکت و سقوط دولت هستیم. ساکنان پورتوپرنس به معنای واقعی کلمه گروگان گرفته شده‌اند. این بحران بی‌سابقه مردم را متقاعد کرده که به یک دولت قوی نیاز هست. ما از این گرداب ناامیدی و نابودی خارج می‌شویم.»   همزمان با سوگند یاد کردن دولت انتقالی، رسانه‌های محلی گزارش دادند که خانه‌های مرکز شهر و منطقه فقیرنشین دلماس درگیر آتش‌سوزی و تیراندازی هستند.   رسانه‌ها تصاویر ستون‌های دود خاکستری که از خانه‌های بالا می‌رفتند را منتشر کردند، در حالی که مردم ساکن آن مناطق از محل فرار می‌کردند و هرچه را می‌توانستند با خودشان می‌بردند.   باندهای خلافکار مسلح که مجهز به سلاح‌های قاچاقی هستند که عمدتاً از ایالات متحده وارد شده‌اند، سال‌هاست پورتوپرنس را زیر ضرب حملات خود قرار داده و خواستار سرنگونی هنری بوده‌اند. با اعلام قصد نخست وزیر پیشین برای کناره‌گیری از مقام خود در ماه گذشته، این باندها حملات خود را افزایش داده و خواستار «انقلاب» در هائیتی شدند.   به گفته رویترز، اختیارات دولت انتقالی هائیتی در فوریه 2026 به آخر می‌رسد و تمدید نمی‌شود. در آن زمان قرار است انتخابات سراسری برای انتخاب دولت جدید برگزار شود. با این حال، هنوز هیچ تاریخی برای معرفی نخست وزیر جدید و رئیس دولت موقت تعیین نشده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • فیلم محاصره وزیر جوان دولت رئیسی در میان مردم معترض
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس
  • سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می شود
  • سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می‌شود
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • بحران ناتمام تل‌آویو
  • ببینید| کنایه واعظی به آمارهای غلط دولت رئیسی /مردم بهترین قاضی هستند