Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@23:52:44 GMT

چرا باید روز خود را با خوردن زنجبیل آغاز کنید؟

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۶۹۷۷۴

چرا باید روز خود را با خوردن زنجبیل آغاز کنید؟

ترکیب قهوه و زنجبیل یکی از قدرتمندترین ترکیب‌ها برای مبارزه با رادیکاهای آزاد در بدن است؛ به خصوص آن که قهوه یک آنتی‌اکسیدان قوی است.

به گزارش ایسنا، فرادید نوشت: «روزتان را کمی تند و تیز شروع کنید. همان طور که همه می دانند صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی در روز است که گاهی اوقات تکراری و غیر قابل خوردن می‌شود؛ مگر این که شما مقداری زنجبیل در خانه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنجبیل، این ادویه همه‌کاره یکی از مفیدترین چاشنی‌ها است که به راحتی می‌توانید به هر غذایی اضافه کنید. زنجبیل در ایجاد طعم‌های شگفت انگیز و منحصر به فرد استاد است. اگر دوست دارید کره تند و یا قهوه کمی تلخ تند بخورید، زنجبیل را امتحان کنید.

۷ روش برای اضافه کردن زنجبیل به وعده صبحانه را بیان می‌کنیم:

۱- قهوه تان را کمی تند بنوشید

ترکیب قهوه و زنجبیل یکی از قدرتمندترین ترکیب‌ها برای مبارزه با رادیکاهای آزاد در بدن است. به خصوص آن که قهوه یک آنتی اکسیدان قوی است. شما می‌توانید یک قاشق چایخوری پودر زنجبیل به قهوه اضافه کنید که هم بدنتان را در برابر سرطان محافظت و هم به هضم غذای معده در طول روز کمک کنید.

۲- چای زنجبیل بنوشید

چای زنجبیل یک نوشیدنی خاص و پرطرفدار به خصوص در فصل زمستان است. طبعی گرم دارد و به گرم‌تر شدن بدن کمک می‌کند. این چای فعالیت معده را کنترل و آن را آرام می‌کند. نوشیدن یک فنجان چای زنجبیل در صبح، برای کاهش حالت تهوع برای خانم‌های باردار هم مؤثر است. ناگفته نماند این نوشیدنی مقوی حاوی مقادیر زیادی ویتامین C است.

برای درست کردن چای زنجبیل هم می‌توانید از پودر آن استفاده کنید و هم این که ریشه آن را به مدت ۱۰ دقیقه در آب جوش قرار دهید و با اضافه کردن مقداری عسل آن را بنوشید.

۳- مربای زنجبیل تهیه کنید

مربا را همیشه با انواع میوه‌ها درست می‌کنند. اما آیا تا به حال مربای زنجبیل را امتحان کرده اید؟ شاید در نگاه اول به خاطر شکری که در تهیه آن به کار رفته ناسالم به نظر بیاید، اما فایده آن از ضررش بیشتر است. اگر جز افرادی هستید که برای صبحانه کره، یا انواع کیک و بیسکویت می‌خورید کمی مربای زنجبیل را در کنار آنها استفاده کنید تا روند هضم غذا بهبود یابد و از تورم و التهاب معده جلوگیری شود.

اگر بیماری دیابت دارید میتوانید پودر زنجبیل را به کره اضافه کنید و یا کیک خود را با چای زنجبیل بخورید.

۴- در تهیه انواع دسر و شیرینی از عصاره یا شربت زنجبیل استفاده کنید

شربت زنجبیل یا عصاره آن را به راحتی می‌توانید با جوشاندن گیاه زنجبیل به مدت ۳۰ دقیقه در آب تهیه کنید و آن را در انواع پنکیک‌ها، وافل، کیک و... استفاده کنید تا از خواص آن بهره‌مند شوید.

طرز تهیه شربت زنجبیل: یک‌چهارم قاشق غذا خوری پودر زنجبیل را با یک فنجان شکر و یک فنجان آب مخلوط کرده و می‌گذاریم به مدت ۳۰ دقیقه بجوشد.

۵- یک کاسه گرانولا ضد التهابی امتحان کنید

گرانولا نوعی صبحانه است که معمولا از جو دوسر، شکر قهوه‌ای یا عسل، میوه خشک و آجیل تهیه می‌شود. این غذا مواد باارزشی مانند سدیم، پتاسیم، روی، فسفر، منیزیم، کلسیم و آهن. ویتامین‌ها شامل ویتامین E، ویتامین C، نیاسین و تیامین را دارد. دانشمندان ژاپنی اعتقاد دارند که گرانولا یک ابَر غذا است.

شما می‌توانید با اضافه کردن مقداری زنجبیل به گرانولا خاصیت آن را دوچندان کنید. (بهبود هضم غذا، چربی سوزی، کاهش التهابات معده و...)

۶- اسموتی با طعم زنجبیل بنوشید

اگر از آن دسته افرادی هستید که روز خود را با یک نوشیدنی مخلوط از انواع میوه‌ها شرذوع می‌کنید بهتر است از این به بعد در تهیه آن از مقداری رنجبیل هم استفاده کنید. این معجون در افزایش متابولیسم بدن بسیار مفید است و موجب چربی سوزی بیشتر می‌شود. همچنین بهترین درمان برای دردهای دوران پریودی است.

۷- به نان صبحانه مقداری زنجبیل اضافه کنید

امروزه در اکثر فروشگاه‌های مواد غذایی، انواع و اقسام نان و کیک و کلوچه با طعم‌های مختلف دیده می‌شود. اگر خواستید برای صبحانه خود نان یا کیکی انتخاب کنید ترجیحا با طعم زنجبیل باشد.

کسانی که ورزش می‌کنند با خوردن نان زنجبیلی چربی‌ها و پروتئین‌های سالم را به بدن خود وارد و انرژی بالایی در طول روز دریافت می‌کنند.

حرف آخر:

زنجبیل یکی از مفیدترین مواد غذایی در دنیا است که اغلب به عنوان یک ادویه و چاشنی استفاده می‌شود. زنجبیل در درمان دردهای قاعدگی، آرتروز، آسم و آلرژی، اگزما، بیماری‌های روده، حالت تهوع، بعضی سرطان‌ها و حتی استرس بسیار مؤثر است. این ادویه همچنین کلسترول و تری گلیسرید را کنترل می‌کند، رگ‌های خونی را محکم و فشار خون را کم می‌کند، سطح قند خون را بهبود می‌بخشد و باعث درمان چاقی است.

منبع: healthline

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجبیل استفاده کنید چای زنجبیل اضافه کنید زنجبیل یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۹۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟

آفتاب‌‌نیوز :

فرناز مشیری متخصص زنان و زایمان، با بیان اینکه کمبود ویتامین D در میان زنان و مردان کشور شیوع دارد و می‌تواند آسیب‌های فراوانی برای سلامت ایجاد کند، افزود: کمبود ویتامین D باعث برخی اختلالات باروری و تخریب یا کاهش تعداد اسپرم در آقایان و بروز ناباروری می‌شود.

وی گفت: ویتامین D محلول در چربی است و بیماری‌های دیابت، ام اس، آلزایمر و بروز برخی موارد سقط جنین نیز با کمبود این ویتامین در بدن ارتباط مستقیم دارد.

عضو هیأت درمانی دانشگاه علوم پزشکی با ابراز نگرانی از ابتلاء به بیماری آلزایمر به دلیل کمبود ویتامین D در بدن سالمندان، افزود: میزان دقیق این ویتامین در بدن باید به وسیله آزمایش خون سنجیده شود، ولی اگر آلزایمر بر اثر کمبود این ویتامین بروز کند، تقریباً غیر قابل درمان و کنترل خواهد.

مشیری تاکید کرد: خوردن یک دوز واحد از ویتامین D مثلاً دوز پنجاه هزار در طول ماه یا هر دو هفته یکبار اشتباه است و پیامد‌های خاص خود را دارد.

این متخصص زنان، زایمان و نازایی با بیان اینکه مصرف تزریقی و یا دوز بالای خوراکی برای افراد دچار کمبود ویتامین D یا سو جذب باید طبق دستور پزشک تجویز شود، گفت: البته آمپول‌های خوراکی نیز در دنیا وجود دارد که بهتر است.

وی افزود: خوردن قرص یا کپسول ژله‌ای ویتامین D با دوز پنجاه هزار در فواصل زمانی طولانی (ماهانه یا هفتگی) موجب افزایش حجم ناگهانی این ویتامین در خون شده و سپس سریع کاهش پیدا می‌کند.

مشیری با بیان اینکه مصرف قرص خوراکی هزار واحدی ویتامین D برای افرادی که کمبود آن را دارند به طور مستمر هر شب قبل از خواب توصیه می‌شود، گفت: خوردن ویتامین D در طول صبح یا ظهر توصیه نمی‌شود، ولی متأسفانه عده‌ای از مردم آن را اشتباه مصرف می‌کنند؛ باید دانست که مؤثرترین زمان خوردن آن شب است.

این فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی و زیبایی زنان با تاکید بر مصرف میزان مناسبی از این ویتامین، افزود: هورمون پاراتیروئید به طور شبانه از غده کوچکی پشت غده تیروئید ترشح می‌شود که وظیفه آن افزایش کلسیم خون است؛ بدین ترتیب مواد معدنی استخوان نیز همراه با کلسیم طی همین فرآیند جدا می‌شود (سونامی استخوان)؛ در نهایت کمبود کلسیم و املاح معدنی در استخوان یکی از علل مهم پوکی استخوان است.

عضو انجمن متخصصین زنان ایران تصریح کرد: وقتی قرص ویتامین D با دوز هزار واحد یا طبق تجویز پزشک هر شب به طور ثابت مصرف می‌شود جلوی تأثیر بد هورمون پاراتیروئید روی استخوان‌های بدن را می‌گیرد.

مشیری تاکید کرد: مصرف انواع داروی تقویتی، مکمل یا ویتامین‌ها مانند شمشیر دو لبه است، ولی اگر درست و در جایگاه خود استفاده شود اثرات سودمندی خواهند داشت؛ مصرف زیاد و یا کمبود آن در بدن آسیب‌های جبران ناپذیر مربوط به خود دارد.

وی در پایان یادآور شد: ویتامین D باید به مقدار مناسب، هر شب مصرف شود تا جلوی تأثیر "سو" هورمون پاراتیروئید بر روی استخوان‌ها گرفته شود.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • چاقو خوردن جوان کاشمری بخاطر دفاع از ۳ دختر در مقابل اراذل
  • (ویدئو) غذا خوردن یک شوکا در دل جنگل‌های هیرکانی
  • فصل گلاب گیری و تهیه گلاب و عرق نعنا با دستگاه تقطیر
  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند
  • (ویدئو) تصاویر هولناک از کفتار‌هایی که به خودشان هم رحم نمی‌کنند | خوردن گوش یک کفتار توسط دوستش!
  • اوسمار: در بخش دفاعی اصلا خوب نبودیم/ خوردن ۴ گل ناراحتم می‌کند
  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟
  • ببینید | واکنش انتقامی امانوئل مکرون به لایی خوردن در یک مسابقه خیریه
  • نوشیدن آب هنگام خوردن مفید است یا مضر؟ + فیلم
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌مرغ را توصیه می‌کنند؟