Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:52:34 GMT

استاندار: مشکلات خوزستان با شکوفایی اقتصاد آن حل می شود

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۰۱۲۳

استاندار: مشکلات خوزستان با شکوفایی اقتصاد آن حل می شود

به گزارش ایرنا صادق خلیلیان جمعه در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: جایگاه خوزستان را باید در بین استان های دیگر بالا برد و نباید جایگاه مردم خوزستان خدشه دار شود.

وی گفت: نباید اجازه دهیم جایگاه مردم خوزستان در سطح ملی خدشه دار شود چرا که خوزستان دارای فرهنگ ها و قومیت های مختلف و ارزشمندی است که باید از این ظرفیت برای حل مشکلات اقتصادی آن استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خوزستان اظهار داشت: امید است در آینده با تلاش هر چه بیشتر شاهد خوزستانی باشیم که برای نسل آینده یک استان آباد باشد.

وی با اشاره به بازدید شب گذشته خود از چند منطقه اهواز که دچار بالازدگی فاضلاب هستند  گفت: این وضعیت به هیچ عنوان شایسته ساکنان این مناطق نیست.

خلیلیان با بیان اینکه مردم در شرایط دشوار اقتصادی هستند افزود:  رکود و گرانی تبعات منفی اجتماعی به دنبال دارد لذا تنظیم بازار به صورت ویژه در دستور کار استانداری خوزستان قرار دارد.

استاندار خوزستان از موضوع ارز ۴۲ هزار ریالی ( ارز دولتی) به عنوان یک سیاست ارزی اشتباه نام برد و گفت: باید قیمت ارز به صورت شناور باشد تا بر اساس عرضه و تقاضا در بازار نرخ آن تعیین شود.

وی گفت:  اگر نرخ ارز در بازار تعیین می شد قیمت ارز بالاتر از ۲۰۰ هزار ریال افزایش نمی یافت. خارج کردن ارز از بازار برای تامین ارز دولتی تنش های زیادی را در اقتصاد کشور ایجاد کرد. باید اجازه داد نرخ ارز در بازار تعیین شود تا در رقابت سالم و با عرضه و تقاضا قیمت ارز تعیین شود.

استاندار خوزستان در ادامه با بیان اینکه خصوصی سازی مسیر درست خود را طی نکرده است ادامه داد: باید در اقتصاد سالم و بدون رانت از بخش خصوصی حمایت شود.

وی با تاکید بر حل مشکل بیکاری در خوزستان اظهار داشت: برای حل مشکل بیکاری در استان باید از راهکارهایی چون استفاده از ظرفیت های خالی صنایع و یا برگشت به تولید واحدهای راکد استفاده کرد و مسیر صادرات را هموار کرد تا تجارت در استان رونق بگیرد.

استاندار خوزستان اظهار داشت: عامل تمامی مشکلات و معضلات در یک جامعه بیکاری است و اگر این مشکل در خوزستان حل شود مسائل امنیتی و اجتماعی این استان نیز حل خواهد شد.

خلیلیان در خاتمه گفت: خوزستان باید از ظرفیت بازارهای کشورهای حوزه خلیج فارس برای انجام تجارت استفاده کند.

در نشست ستاد تنظیم بازار امروز خوزستان اعضای شورای گفت و گو و بخش خصوصی نیز حضور داشتند و ماهیت و شرایط فعالیت در این بخش را برای استاندار جدید خوزستان تشریح کردند.

در این نشست که با حضور "قاسم سلیمانی دشتکی" استاندار سابق خوزستان برگزار شد وی برای هر گونه همکاری به منظور کمک به حل مشکلات این استان اعلام آمادگی کرد.

برچسب‌ها توسعه اقتصادی استانداری خوزستان اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه اقتصادی استانداری خوزستان اشتغال زایی توسعه اقتصادی استانداری خوزستان اشتغال زایی استاندار خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۰۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به ظرفیت دستگاه قضا در حمایت از تولید و پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: بخشی از مشکلات و موانع در مسیر سرمایه‌گذاری و مشارکت مردم در بخش‌هایی، چون صنعت، گردشگری، کشاورزی و ... قابل شناسایی است و برنامه‌ریزی برای رفع آن امکان پذیر است.
حجت الاسلام اسداله جعفری از رسیدگی مساله محور به مشکلات تولید و اقتصاد در این ستاد خبر داد و افزود: پیش از این در بیشتر مواقع، رفع مشکلات واحد‌های تولیدی و فعالان اقتصادی در ستاد اقتصاد مقاومتی به شکل موردی و مصداقی بود، اما مصوبه جدید اعضای ستاد به این نحو است که مشکلات و موانع به صورت مسأله محور بررسی شود چرا که با برطرف شدن یک مانع به شکل ریشه‌ای و کامل، ممکن است مشکلات چند واحد تولیدی در این خصوص، همزمان برطرف شود.

دیگر خبرها

  • طرح مشکلات بانکی خراسان شمالی در هیئت دولت
  • موانع تولید ۲۴ کارخانه در البرز طی سال گذشته رفع شد
  • قول استاندار کرمان برای رفع مشکلات کارگران
  • ایران هیچ عقب گردی در حوزه اقتصاد و تولید نداشته است
  • برگزاری ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • کیفی سازی محصولات لازمه ورود به بازار‌های بین الملی
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • نقش کارگران در تولید بی‌بدیل است