Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها_ رئیس جمهور با بین اینکه باید از ظرفیت کویر بیش از پیش استفاده شود  گفت:  فعال شدن پروژه های نیمه فعال از اولویت های افزایش اشتغال در خراسان جنوبی است - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازبیرجند، آیت الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه امشب در شورای اداری خراسان جنوبی ضمن تشکر از کادر درمان که برای صیانت از جان مردم تلاش می کنند اظهار داشت: خراسان جنوبی استانی فرهنگی است و محصول این استان علاوه بر محصولات بسیاری که در حوزه های معدن، کشاورزی و صنعت دارد، نیروی انسانی فرهنگی و فرهیخته است که از قدیم این امر معروف بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور گفت: وظیفه بزرگ دستگاه های فرهنگی، دستگاه های الگوساز در جامعه و همه مدیران است که با وجود اینکه توسعه یافتگی ضرورتی است اما باید حفظ فرهنگ مردم که فرهنگ ولایتمداری و وابستگی به دین و ارزش های دینی است انجام شود و مردم را از آسیب های اقتصادی و اجتماعی صیانت کنیم.

وی افزود: نیروی انسانی فرهنگی خراسان جنوبی سرمایه بزرگی است که وظیفه همه ما است از این سرمایه صیانت و پاسداری کنیم و اجازه ندهیم که این فرهنگ دین مداری و این آداب و رسوم ارزشمند به سردی بگراید.

رئیس جمهور با بیان اینکه حوزه ارتباطات و توسعه یافتگی ضرورتی است که هر منطقه و استانی باید آن را داشته باشند بیان کرد: ارتباطات با همه استان ها و کشور با این ابزار ضروری است و توسعه یافتگی زمینه خوبی است اما باید مراقب فرهنگ اصیل و ارزشمند مردم استان باشیم زیرا سرمایه بزرگی است که باید نسبت به آن تلاش شود.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: وظیفه بزرگ دستگاه های فرهنگی، دستگاه های الگوساز در جامعه و همه مدیران است که با وجود اینکه توسعه یافتگی ضرورتی است اما باید حفظ فرهنگ مردم که فرهنگ ولایتمداری و وابستگی به دین و ارزش های دینی است انجام شود و مردم را از آسیب های اقتصادی و اجتماعی صیانت کنیم.

وی به راه های استان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در بحث راه، باید راه های استان حتما توسعه یابد و طلب پیمانکاران در گام اول داده شود.

درحال به روز رسانی است....

انتهای پیام/255-254

منبع: تسنیم

کلیدواژه: توسعه یافتگی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۰۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ: ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ گفت: ما از سال‌های گذشته در پاکستان در کنار رایزنی فرهنگی بیش از ۶ خانه فرهنگ داریم و در مذاکرات با مقامات محلی پاکستان به این جمع‌بندی رسیدیم که همه خانه‌های فرهنگی را فعال کنیم.

وی ادامه داد: در دیدار با مقامات محلی ایالت پنجاب هم رئیس‌جمهور تاکید کردند که با توجه به جایگاه اقبال و شعر فارسی به آموزش زبان فارسی همت بیشتری گماریم.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: در این فضای جدید ما ضمن تقویت خانه‌های فرهنگ و تعاملات فرهنگی مشترک مثل ساخت فیلم سینمایی که طرح فیلم اقبال لاهوری نهایی شده است و به زودی رئیس سازمان سینمایی با همتای پاکستانی خود کار اجرائی را آغاز می‌کنند.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگ گفت: موضوع آموزش زبان فارسی و حضور اساتید زبان فارسی ایرانی در پاکستان و همچنین حضور بیشتر دانشجویان ایرانی در فضا‌های دانشگاهی و فرهنگی را نیز پیگیری می‌کنیم.

وی تاکید کرد: در سال‌های گذشته توجه لازم را به این فضای بسیار مثبت و فراهم به لحاظ افکار عمومی و همراهی که مردم با انقلاب اسلامی دارند و دلدادگی که به رهبر انقلاب دارند نداشته‌ایم و باید بیشترین استفاده را از این فرصت برای تعمیق ارتباط فرهنگی با پاکستان داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • میدان داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است
  • 6 خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • وزیر فرهنگ: ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود