Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی جمعه شب در پایان سفر یک روزه به استان خراسان جنوبی در جلسه شورای اداری استان، با اشاره به گزارش های ارائه شده از سوی مدیران درمورد توسعه استان، تاکید کرد: به برکت انقلاب اسلامی اقدامات و کارهای خوبی در استان انجام شده اما همچنان کارهای زیادی باید در این منطقه انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حجت الاسلام رئیسی اظهارداشت: متاسفانه دولت بدهی های زیادی به دستگاه های مختلف دارد و ما وارث این بدهی برجای مانده هستیم، اما پایبند بودن به تعهدات و پرداخت مطالبات پیمانکارانی که با دولت کارکرده اند را ضروری می دانیم و دولت اولین جایی است که باید نسبت به تعهدات و پیمان هایی که منعقد می کند پایبند باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه عزیزان دولت و دستگاه های اداری در همه سطوح باید به تعهدات خود پایبند باشند، گفت: هرگز تعهدات را نقض و یا کمرنگ نکنید که این کار نه شرعی است و نه اخلاقی .

حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه توزیع منابع در کشور باید عادلانه باشد، گفت: بهترین راه برای توزیع عادلانه منابع در کشور بودجه ریزی بر اساس آمایش سرزمینی است .
رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به مشکلات کارگران پیمانی که در بازدید از معدن زغال سنگ طبس مطرح شده است، گفت: نظام پیمانکاری در کشور نیازمند یک تجدید نظر جدی است و نباید اجازه دهیم به هیچ عنوان حق کارگران ضایع شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: نظام پیمانکاری باید در ارتباط با کارگر کاملا عادلانه تعریف شود و از جمله مواردی که باید پیوست عدالت داشته باشد ارتباط کارگر و کارفرما است و ما باید نسبت به کارگران احترام و توجه جدی قائل باشیم.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به نیاز استان به کریدور ریلی و راههای مواصلاتی، اظهار داشت: وزیر راه و شهرسازی در جلسه‌ای با بانک‌های عامل مشکل استان در این زمینه را مورد بررسی قرار دهند و برای  مشکلات استان در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

دکتر رئیسی در ادامه فعال کردن پروژه‌های نیمه تمام در استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر چنین پروژه‌هایی که زیرساخت‌های آن آماده است فعال شوند ضمن ایجاد اشتغال مشکلات اقتصادی استان نیز برطرف خواهد شد و این موضوع باید به عنوان اولویت مورد پیگیری قرار بگیرد.

رئیس جمهور با تاکید بر استفاده از ظرفیت کویر در استان در جهت رشد و توسعه اظهار داشت: استان خراسان جنوبی از ظرفیت بسیار خوبی در این زمینه برخوردار است و لازم است مطالعات دانشگاهی که در این زمینه انجام شده مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

حجت الاسلام رئیسی توسعه کشت گلخانه‌ای در استان را اقدامی بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: استان از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با استعدادی برخوردار است و با حمایت‌ها و ارائه تسهیلات لازم می‌توان بخش گلخانه‌ای استان را توسعه داد ضمن اینکه باید برای فراوری محصولات استراتژیک استان از جمله زرشک، عناب و زعفران اقدامات تکمیلی با اولویت انجام شود و بی تردید سرمایه گذاری در این مسیر هزینه نیست و نتیجه آن موجب گسترش و توسعه کشاورزی استان و به سود کشاورزان خواهد بود.

دکتر رئیسی همچنین پیگیری علت تعطیلی کارخانه شیر استان و نیز لزوم بررسی سند توسعه نهبندان را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر سندی نیاز به بازنگری داشته باشد از طریق معاون اجرایی بررسی می شود تا در صورت لزوم مجددا در دولت مطرح گردد.

رئیس جمهور اضافه کرد: قنوات استان از سرمایه‌های ارزشمندی است که نباید بگذاریم از دست مردم خارج شود و باید با ارائه تسهیلات و با جدیت نسبت به احیای قنوات اقدام شود.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به ظرفیت بالای استان در زمینه معادن، گفت: معادن بسیار ارزشمندی در استان وجود دارد و باید بررسی شود که چرا حدود ۵۰ معدن که مجوز دریافت کرده اند مورد بهره‌برداری قرار نمی‌گیرد؟

دکتر رئیسی اهمیت بازارچه‌های مرزی را در رونق اقتصادی استان‌های مرزی و افزایش صادرات مورد تاکید قرار داد و گفت: یکی از راههای توسعه صادرات فعال کردن بازارچه‌های مرزی است با این کار همچنین مراودات تجاری استان‌های مرزنشین نیز افزایش می‌یابد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: باید برای استان‌هایی همانند خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان که جاذبه‌های لازم برای سرمایه گذاری را ندارند، جاذبه‌های خاص تعریف کنیم تا سرمایه گذاران نسبت به فعالیت در این استانها تشویق شوند.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه اقتصاد استان باید در حوزه‌های مختلف معدن، گردشگری، کشاورزی، صنعت و صادرات از طریق بازارچه‌های مرزی تقویت شود، اظهار داشت: استان خراسان جنوبی از نیروی کارآمد  انسانی به ویژه جوانان تحصیلکرده،‌ وحدت و یکپارچگی بین شیعه و سنی، امنیت پایدار و فرهنگ اصیل دین‌مداری و پایبندی به ارزشهای انقلاب برخوردار است و این پشتوانه‌ها در کنار ظرفیت‌های مادی فراوانی که استان دارد می‌تواند زمینه توسعه یافتگی و پیشرفت استان را فراهم کند.

دکتر رئیسی با بیان اینکه معتقدم هیچ مشکل حل نشدنی در کشور وجود ندارد،گفت: از وقتی که به دستگاه اجرایی وارد شده ام نسبت به این موضوع بیشتر اعتقاد پیدا می‌کنم و به شدت باور دارم که تمام مشکلات به دست جوانان و مردم با ایمان کشورمان حل شدنی است و هرچقدر اتکا به خداوند و اعتماد به داشته‌های خودمان بیشتر می‌شود راههای بیشتری پیش روی‌مان گشوده می‌گردد.

رئیس جمهور گفت: آمریکا و غربی‌ها تاکنون هیچ گرهی از مشکلات ملت‌ها باز نکرده اند و باز هم باز نخواهند کرد همچنان که ۲۰ سال مردم شریف افغانستان را به بدبختی کشاندند و جز قتل و کشتار هیچ ارمغانی برای این مردم نداشتند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: حجت الاسلام رئیسی خراسان جنوبی رئیس جمهور دکتر رئیسی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۰۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله توسلی عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان کبودراهنگ با اشاره به عملیات وعده صادق که پیروزی عزتمندانه ای برای جمهوری اسلامی داشت گفت: عملیات وعده صادق از ابعاد مختلف قابل بررسی است و لایه‌های امنیتی رژیم غاصب آسیب دید و وقتی موشک‌ها و پهبادهای ما مسیری را از خاک کشور طی کردند و به مقصد و هدف خود رسیدند این پیام‌های متفاوتی را برای جهانیان داشت.

توسلی گفت: استفاده از موشک‌های با سوخت مایع و کروز به قابل توجه است و من اطلاع دارم دستگاه‌های امنیتی و مطالعاتی دنیا هنوز در پی این عملیات در شوک هستند و این پیروزی بزرگ را به همه نیروهای مسلح تبریک عرض می‌کنم و الحمدالله با اتحاد و یک صدا کار بزرگی انجام دادند.

وی با اشاره اینکه مجلس دوازدهم همانند مجلس یازدهم که به تعبیر مقام معظم رهبری مجلسی انقلابی است البته با قدرت بیشتر پیگیر مشکلات و مسائل مردم نیز خواهد بود گفت: همه ما منتخبین علی رغم حوزه انتخابیه، نماینده ۹۰ میلیون ایرانی هستیم و همین در چند روز گذشته وزیر صمت را بدلیل کاهش صادرات غیر نفتی خواستیم که باید برای این روند فکری صورت گیرد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ ادامه داد: همه ما تکلیف داریم که مسائل شهرستان را پیگیری کنیم و باید دلسوزانه برای مردم و پیشرفت شهرستان قدم برداریم.

وی افزود: با مجموع وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی نیز صحبت شد و برای آبرسانی و قنوات اعتبار تعریف کردیم و اکنون اعتبارات شهرستان کبودراهنگ به رقم قابل توجه‌ای رسید.

توسلی با بیان اینکه حدود ۶۵ روستای شهرستان مشکل آب شرب دارد گفت: مشکل تعدادی از روستاها حل گردید و پیگیری کردیم که انتقال آب از سد تالوار صورت گیرد و این کار حدود هزار میلیارد اعتبار می‌خواهد که بعد از اخذ ماده ۲۳ پیگیری خواهیم کرد.

توسلی ادامه داد: در سال گذشته اگر پیگیری‌های ما و فرماندار نبود قطعاً با مشکلات جدی مواجه می‌شدیم چرا که چندین روستا از جمله روستای کوهین اکنون آب پایدار دارند و در آینده مشکل دیگر روستاها نیز مرتفع خواهد شد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ با اشاره به اینکه در پیوست ۱ بودجه تا سال گذشته چیزی برای شهرستان نداشتیم گفت: از مدیران خواهش داریم برای خود پروژه تعریف کنند تا بتوانیم اعتبار جذب کنیم متأسفانه شاخص‌های مناسبی هم وجود ندارد.

توسلی با تأکید بر توزیع عادلانه اعتبارات گرفت: اجازه نخواهیم داد ظلمی به شهرستان در توزیع اعتبارات شود چرا که حق مردم است، و مدام پیگیری می‌کنیم که این روند تغییر کند و اگر شما کمک نکنید تغییری رخ نخواهد داد.

توسلی گفت: وضعیت استان همدان در موضوع درآمدها ۹۸ درصد از طریق مالیات است و این فاجعه است برای استان و باید استان به سمت درآمدهای پایدار برود نمی‌شود که با افزایش درصدی وصول به اقشار مختلف جامعه فشار وارد شود و باید دست به دست هم داد تا تولید را رونق بدهیم.

نماینده بهار و کبودراهنگ با اشاره به شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردمی گفت: مقام معظم رهبری برای تحقق شعار سال همه ما را تکلیف کردند و باید در کارها مردم را شریک بدانیم.

وی با تأکید بر حساسیت مدیران در اعتبارات ادارات گفت: متأسفانه سال گذشته حدود ۹۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات استانی در حال بازگشت به خزانه بود که با پیگیری‌های نمایندگان و استاندار از آن جلو گیری شد، و یکی از شاخص‌های تخصیص اعتبارات عملکرد آن دستگاه است و طبق عملکرد بررسی می‌کنند.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ ادامه داد: بیش از ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی مدارس اخذ کردیم و فقط حدود ۷ میلیارد برای تجهیز مدارس از تهران آوردیم.

وی همچنیین با اشاره به نشست خود با رئیس بانک مرکزی گفت: در جلسه با رئیس بانک مرکزی پیگیر منابع بودیم و تأکید شد که مردم از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات راضی نیستند و خواهش داریم برای منطقه دلسوزی شود.

وی در پایان گفت: اورژانس جز اولویت‌های شهرستان است و باید تا پایان سال تحویل مردم شریف داده شود همچنان که درمانگاه تأمین اجتماعی کبودراهنگ با سرعت در حال ساخت است و اعتبارات آن نیز وجود دارد.

کد خبر 6097606

دیگر خبرها

  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • نباید بدون برنامه‌ریزی دانشجو گرفته شود
  • ۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است
  • هاشمی: طرح آمایش سرزمینی، ورزش کشور را از روزمرگی دور می‌کند
  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • توزیع اعتبارات در شهرستان بروجن عادلانه باشد
  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه
  • ورزش خوزستان با طرح ملی آمایش سرزمینی به نقطه مطلوب می‌رسد
  • سند آمایش سرزمینی ورزش استان ایلام تدوین شده است