Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@15:23:21 GMT

۷۰۰ کیلو طلا در خراسان جنوبی استحصال می شود

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۰۶۲۹

۷۰۰ کیلو طلا در خراسان جنوبی استحصال می شود

به گزارش خبرنگار مهر، عباس جرجانی جمعه شب در شورای اداری خراسان جنوبی که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: در حوزه معدن خراسان جنوبی ۱۳ هزار نفر و در حوزه تجارت این استان ۸۷ هزار نفر فعالیت دارند.

وی با اشاره به فعالیت معدن طلا در این استان، افزود: پیش بینی می‌شود ۷۰۰ کیلو طلا تا پایان سال در استان استحصال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جرجانی همچنین با تاکید بر احداث واحد فرآوری شیشه در نهبندان بیان داشت: سیلس در نهبندان با عیار ۹۹ درصد وجود دارد که برای استفاده از این ظرفیت و پتانسیل خواستار احداث واحد فرآوری شیشه در نهبندان هستیم.

وی با اشاره به پرداخت بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی در استان، ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده ۱۱ پروژه بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی برای ایجاد فرصت اشتغال برای یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در حال اجرا شدن است.

جرجانی تایر، کنسانتره، مس، کک، مواد شوینده، کاشی و سرامیک و خوراک دام را از جمله محصولات تولیدی این استان برشمرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد: ۴۸ ماده معدنی شناخته شده در این استان وجود دارد که در این زمینه منیزیت، خاک‌های صنعتی، کک، سنگ‌های تزئینی، فلورین، پتاس، سرب و روی بی‌نظیری در این استان وجود دارد.

جرجانی با بیان اینکه کوله‌بری در استان خراسان جنوبی وجود ندارد، افزود: برای همه مرزنشینان کارت پیله‌وری صادر شده و صادرات بدون واردات اجرا می‌شود.

رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۵۰ هزار بافنده در استان خراسان جنوبی نیز ادامه داد: در زمینه فرش ۲ برند جهانی از استان خراسان جنوبی ثبت شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های ریسندگی و بافندگی در طبس و بشرویه گفت: متأسفانه هنوز اصلاحیه لازم برای اجرای این طرح‌ها در استان صادر نشده و درخواست داریم تا هرچه سریع‌تر مشکلات این طرح برطرف شود.

جرجانی با تاکید بر اینکه ۳۰ درصد از صادرات کشور در خراسان جنوبی رخ می‌دهد و زیرساخت‌های کافی برای رونق تجارت در این استان وجود ندارد، خواستار توجه ویژه به مرز و بازارچه‌های مرزی شد.

جرجانی با بیان اینکه در دولت‌های مختلف خواستار تعلق مشوق‌های خاص برای خراسان جنوبی شده‌ایم، افزود: این استان مستثنی از دیگر استان‌ها نیست و خواهشمندیم تا مشوق خاصی برای جذب سرمایه‌گذار در نظر گرفته شود.

به گفته جرجانی واحدهای تولیدی استان برای تأمین گاز دچار مشکل هستند که در این راستا خواستار تأمین زیرساخت‌های لازم به ویژه برای واحدهای معدنی استان هستیم.

کد خبر 5301523

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره صنعت و معدن و تجارت خراسان جنوبی جلسه شورای اداری ویروس کرونا بوشهر واکسن کرونا آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه تعاونی واکسیناسیون اردبیل گرگان عکس استانها واکسیناسیون کرونا ایلام خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۰۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون امور اجتماعی و توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان با عنوان اینکه توانمند سازی، راهکاری موثر برای برگشت ترک کنندگان اعتیاد به جامعه است، گفت: سال گذشته با اقدامات بهزیستی، برای ۱۷۱ نفر از معتادان بهبودیافته شغل ایجاد شد.

رحیمی با اعلان اینکه برای اشتغال این افراد سال گذشته تسهیلاتی به مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان پرداخت شده، افزود: این تسهیلات بسته به شغل آنها حدود ۱۰۰، ۱۵۰ و یا ۲۰۰ میلیون تومان بوده که با سود ۴ و ۷ درصد و بازپرداخت ۷ ساله اعطا شده است.  

وی با اظهار اینکه از این تعداد، دو نفر کارفرما و مابقی خود اشتغال شده اند، گفت: شغل‌های ایجاد شده شامل تعویض روغن، آهنگری، گچکاری، زرشک پاک کنی، تراشکاری، فلزکاری، عطاری، کالای بهداشتی ساختمان، میوه فروشی، خواربار فروشی، کشاورزی و دامداری است.  

دیگر خبرها

  • بارش باران و وقوع سیل در خراسان جنوبی + تصاویر
  • ببینید | آب‌گرفتگی معابر عشق‌آباد خراسان‌جنوبی و درخواست کمک توسط مردم
  • فیلم/جاری شدن سیلاب شدید در روستای ماخونیک خراسان جنوبی
  • هوای پاک مهمان ۳ شهر خراسان جنوبی
  • مسدود شدن برخی محور‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • مسدود شدن جاده خوسف - معدن قلعه زری
  • خراسان جنوبی/کارگران، فعالان عرصه اقتصاد و تولید
  • جوابگوی تمامی بن‌بست‌های پیش آمده اسلام است
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • پیش‌بینی استحصال ۱۰ تُن گُلاب از مزارع گل‌محمدی در شهر مرزی کُرَند