Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-08@18:28:23 GMT

سردرگمی تزریق کنندگان واکسن اسپوتنیک در هرمزگان

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۰۸۰۹

افرادی که در هرمزگان دوز اول واکسن روسی اسپوتنیک را تزریق کرده‌اند، ماه‌هاست که در انتظار تزریق دوز دوم هستند و مشخص نیست تا چه زمانی باید در انتظار باشند.

به گزارش تیلانیوز، افرادی که در هرمزگان دوز اول واکسن روسی اسپوتنیک را تزریق کرده‌اند، ماه‌هاست که در انتظار تزریق دوز دوم هستند و مشخص نیست تا چه زمانی باید در انتظار باشند و البته بعد از گذشت این زمان طولانی نیز نمی‌توان به قطع در رابطه با تأثیرگذاری این واکسن امیدواری چندانی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به رابطه‌ی به‌ظاهر خوب کشور روسیه با ایران شاید بسیاری از افراد به روند واردات این واکسن خوش‌بین بودند و اصلاً تصور نمی‌کردند که برای دریافت دوز دوم این‌چنین به دردسر می‌افتند.

اگرچه در روزهای گذشته خبرهای مبنی بر اهدای محموله‌ای از این واکسن از سوی کشور صربستان منتشر شد اما از شواهد چنین برمی‌آید که این محموله نیز دوز اول اسپوتنیک است و از دوز دوم خبری نیست.

در همین رابطه چهارم شهریورماه دکتر «فاطمه نوروزیان» سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره زمان تزریق دوز دوم واکسن اسپوتنیک خاطرنشان کرد: محموله‌ای برای تزریق دوز دوم این واکسن وارد کشور نشده است و تا آخر هفته بعد زمان آن مشخص می‌شود.ن

نوروزیان عنوان کرد: زمان فاصله تقریبی میان دوز اول و دوم واکسن‌های اسپوتنیک و آسترازنکا از چهار هفته تا نهایتاً ۱۲ هفته می‌تواند متغیر باشد و امیدواریم با وارد شدن محموله واکسن اسپوتنیک به کشور و هرمزگان، روند تزریق دوز دوم این واکسن سرعت یابد.

با این‌حال دو آخر هفته را از زمان اظهارنظر سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان سپری کرده‌ایم و هنوز خبری از واردات دوز دوم نیست و همین موضوع سبب سرگردانی تزریق کنندگان واکسن اسپوتنیک در استان شده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: واکسن اسپوتنیک تزریق دوز دوم دوز اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۰۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، با وجود عدم اخذ مجوز‌های لازم و عدم هماهنگی با راه آهن جمهوری اسلامی ایران، ۱۰ واگن محموله صادراتی کشور افغانستان به ترکیه که لکوموتیو آن توسط مجموعه موسوم به کنسرسیوم جدا شد و در مرز شمتیغ رها شده بود، روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت، توسط راه‌آهن ایران و با همراهی مرزبانی کشور به سمت مرز رازی در غرب کشور حمل شد.

همچنین راه آهن جمهوری اسلامی ایران، آمادگی خود را برای حمل قطار دوم محموله تجاری پس از انجام تشریفات گمرکی و مرزبانی توسط صاحبان بار و شرکت فورواردر اعلام می‌کند.

در پی اطلاع رسانی‌های گذشته تاکید می‌شود که مجموعه موسوم به «کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان» بدون طی روال قانونی اعم از اخذ مجوز‌های مرزبانی و گمرک و همچنین عدم اخذ مجوز از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان متولی حمل‌ونقل ریلی کشور، اقدام به ارسال تعداد ۱۰ واگن با محموله تجاری به مرز شمتیغ و سپس رها کردن این واگن‌ها در شمتیغ کرد و کوشید با فشار‌های رسانه‌ای و توسل به برخی ادعا‌های بعضاً کذب، نسبت به عبور این بار از مسیر ریلی جمهوری اسلامی ایران اقدام کند.

در این راستا راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با وجود ناپختگی و بی صداقتی انجام شده از سوی کنسرسیوم، با لحاظ کردن مصالح ملی و با حُسن نیت، حمل بخش نخست محموله تجاری را روز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت (آغاز کرد و این محموله روز شنبه گذشته (۱۵ اردیبهشت) از تهران نیز عبور کرد و اکنون در مسیر مرز رازی واقع در شمال غرب کشور است. همچنین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود به‌منظور حمل محموله تجاری بعدی را پس از کسب مجوز‌های لازم از سوی مراجع ذیربط از جمله مرزبانی و گمرک اعلام می‎‌کند.

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تاکید می‌کند برقراری خط دائمی تبادلات تجاری ریلی افغانستان به ایران مستلزم انجام اصلاحات لازم بر روی خطوط ریلی افغانستان برای رسیدن به استاندارد‌های مورد نیاز و همچنین انجام روال اداری و تشریفات قانونی لازم شامل اخذ مجوز‌های مربوطه از مرزبانی، گمرک و راه‌آهن توسط فورواردر‌ها خواهد بود.

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست دولت سیزدهم مبنی بر توسعه ارتباط با همسایگان، ضمن تاکید مجدد بر تمایل خود برای گسترش هرچه بیشتر حمل ریلی محموله‌های تجاری افغانستان به صورت صادرات، واردات یا ترانزیت آمادگی خود به‌منظور کمک به بهسازی و بازسازی خطوط مربوطه و تسریع در برقراری مبادلات تجاری ریلی میان دو کشور ایران و افغانستان را اعلام می‌دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشمندان ایرانی با توفیقات علمی خود، امنیت و توسعه پایدار کشور را تضمین کردند
  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • مهمترین اخبار ۱۹ اردیبهشت/احتمال عرضه داروی ایرانی SMA
  • کسانی که واکسن آسترازنکا تزریق کرده‌اند بخوانند | این واکسن کرونا خونمان را لخته کرده است؟
  • ماجرای محموله روغن آلوده و مسموم و تاریخ گذشته + واکنش وزارت بهداشت
  • فروشندگان لوازم خانگی و اداری زیر ذره‌بین بازرسان قرار گرفتند
  • استمرار جنایات سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه
  • بارگیری غیراستاندارد محموله افغانستان توسط کنسرسیوم ریلی+عکس
  • محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته