Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، اخیرا انجمن های علوم تربیتی کشور طرحی را موسوم به «طرح تاسیس سازمان نظام علوم تربیتی جمهوری اسلامی ایران» به کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی و شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی برای بررسی و تصویب ارسال کرده اند.

ارائه کنندگان این طرح اساتید دانشکده های علوم تربیتی کشور، دانش آموختگان، دانشجویان و برخی مدیران آموزش و پرورش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از نظر ارائه کنندگان طرح راه‌اندازی سازمان نظام علوم تربیتی، این طرح ایده یا نظریه نیست بلکه با توجه به ضرورت‌های مهم تاریخی و وضعیت نابسامان کیفیت خدمات آموزشی تصویب این طرح یک مساله حیاتی است.

طرح تاسیس سازمان نظام علوم تربیتی جمهوری اسلامی ایران توسط انجمن‌های علوم تربیتی کشور با هدف مشارکت و نظارت متخصصان تعلیم و تربیت کشور بر فعالیت‌های تعلیم و تربیت تهیه شده تا خانواده های ایرانی از کیفیت خدمات آموزشی و تربیتی اطمینان حاصل کنند.

کارکرد این طرح نظارت بر مشاغل تربیتی و آموزشی بخش خصوصی، ساماندهی مشاغل آموزشی و تربیتی، مشارکت متخصصان تعلیم و تربیت با دولت‌ها، غنی سازی و توسعه مشاغل علوم تربیتی است.

سازمان تعلیم و تربیت در بیشتر کشورها با توجه به گسترش سرسام آور موسسات آموزشی خصوصی، برای ساماندهی کیفیت ارائه خدمات آموزشی و سازمان‌دهی علمی متشکل از صاحبنظران تعلیم و تربیت تاسیس شده است.

موافقان این طرح معتقدند که مشاغل و تخصص‌های علوم تربیتی به دلیل اهمیت تربیت انسان فرهیخته، مشاغل و تخصص‌های بسیار پیچیده‌ای هستند و نیاز به افراد متخصص و با تجربه دارند. بر همین اساس وظیفه اصلی سازمان نظام علوم تربیتی تضمین بهبود کیفیت و ساماندهی خدمات آموزشی، نظارت بر تخصص‌های علوم تربیتی در بخش خصوصی و مشاغل آموزشی در نهادهای آموزشی غیردولتی است.

مصطفی قادری نماینده انجمن‌های علوم تربیتی کشور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا درباره طرح تاسیس سازمان نظام علوم تربیتی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: مهم ترین ضرورت این است که خانواده های ایرانی و نسل آتی حق دارند که از خدمات آموزشی با کیفیت، سنجش پذیر و تخصصی بهره‌مند شوند. با توجه به سوء‌استفاده مراکز آموزشی غیرحرفه ای و افراد غیرمعتبر کیفیت خدمات آموزشی به شدت پایین آمده است.

وی افزود: از طرفی متخصصان تعلیم و تربیت کشور همانند سایر متخصصان و صاحبان مشاغل پزشکی، روانشناسی و مشاوره، حقوق، مهندسی و کشاورزی حق دارند نسبت به غنی سازی، نظارت و گسترش مشاغل حرفه ای آموزشی و تربیتی اقدام کنند.

نماینده انجمن‌های علوم تربیتی کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر متخصصان تعلیم و تربیت کشور از این حوزه کنار گذاشته شده اند. این مساله ضمن اینکه خلاف قوانین حرفه ای و شغلی است، موجب شده دانشگاه ها و دانشکده های علوم تربیتی نتوانند با بازارکار خدمات آموزشی، ارتباط برقرار کنند و بازار مذکور به جای متخصصان تعلیم و تربیت شاهد افراد غیرمتخصص و غیرحرفه ای باشد که صدمات جبران ناپذیری بر آموزش و پرورش نسل های آینده می گذارد.

قادری عنوان کرد: بدون شک برخلاف تصور برخی مدیران دولتی که ممکن است فعالیت‌های سازمان نظام علوم تربیتی را باعث تداخل وظایف سنتی خود فرض کنند، این سازمان می تواند از ظرفیت بیش از ۶۰ هزار نفر متخصص تعلیم و تربیت برای بهبود و ساماندهی خدمات آموزشی در بخش خصوصی یاریگر نهادهای آموزش دولتی مانند آموزش و پرورش، وزارت علوم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره‌مند شود.

وی یادآور شد: همچنین بر اساس اعلام ارائه کنندگان طرح تاسیس سازمان نظام علوم تربیتی جمهوری اسلامی ایران، مذاکرات متعدد با انجمن های علوم تربیتی، مطالعات مقدماتی و نهایی مرتبط با مشاغل آموزشی و تربیتی، نشست های متعدد علمی، مذاکره با سیاستمداران و مدیران، گفت و گوهای مختلف با کارشناسان اداری، حقوقی و آموزشی انجام شده است.

از نظر بسیاری از متخصصان تعلیم و تربیت کشور در حالی که انتظار می رفت تصویب سازمان مذکور با توجه به ضرورت‌ها و حساسیت های خدمات آموزشی و تربیتی سال ها قبل انجام می شد اما تاخیر در تصویب آن با توجه به بازار آشفته و نابسامان خدمات آموزشی صدمات جبران ناپذیری را بر نظام تعلیم و تربیت غیررسمی کشور و تربیت نسل های آتی ایجاد می کند.

برچسب‌ها تعلیم و تربیت کودک آموزش برخط وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان پروندهٔ خبری بازگشایی مدارس و دانشگاه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تعلیم و تربیت کودک آموزش برخط وزارت آموزش و پرورش تعلیم و تربیت کودک آموزش برخط وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان آموزشی و تربیتی آموزش و پرورش خدمات آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۱۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره آموزشی «حسنه ماندگار» برای ۱۵۰ نفر خادمیار مرکزی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیر شورای سیاست‌گذاری جمعیت ستاد نماز جمعه کشور، با اشاره به جهان قبل و بعد از انقلاب جنسی، گفت: استان مرکزی به واسطه آمار ۶۰ درصدی طلاق، از این حیث رتبه پنجم را در کشور دارد که باید در این راستا تدابیر ویژه ای اندیشید.

وی گفت: آسیب شناسی فردی و اجتماعی طلاق در جامعه کنونی باعث شده تا ایران به سوی سالمندی پیش رود.

حجت الاسلام شفیعی گفت: همچنین استان مرکزی رتبه چهارم جمعیت سالمند در کشور را دارد و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری با جهاد تبیین می‌توان بر این مشکلات غلبه کرد و گام‌های موثرتری در راستای اقتدار نظام جمهوری اسلامی برداشت.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی نیز گفت: دوره ملی آموزشی «حسنه ماندگار» با هدف تشکیل شبکه ملی تسهیل‌گر جوانی جمعیت و تربیت کنشگر فعال با استفاده از فنون کاربردی با بهره گیری از اساتید مجرب در دانشگاه آزاد واحد اراک، برگزار شد.

رضا بخشی افزود: در این دوره آموزشی که با محوریت کانون خدمت رضوی و تربیت تسهیل گران جوانی جمعیت برگزار شد، ۱۵۰ نفر از خادمیاران و فعالان فرهنگی اجتماعی شهرستان‌های مرکزی حضور داشتند و آموزش‌های را فرا گرفتند.

وی گفت: انتظار است این جامعه هدف، به عنوان کنشگران فعال اجتماعی بتوانند نسبت به فرهنگ سازی در فضای عمومی حوزه جمعیت، جوانی جمعیت و افزایش سرانه جمعیت، گام‌های مؤثرتری بردارند.

کد خبر 6088836

دیگر خبرها

  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • شناسایی معلمان نمونه ‌از برنامه‌های ‌مجموعه تعلیم و تربیت کشور است
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» برای ۱۵۰ نفر خادمیار مرکزی برگزار شد
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • تلاش سازمان سنجش برای تحقق عدالت آموزشی در کشور
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن