Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@23:32:34 GMT

واکنش آمریکا و انگلیس به تشکیل دولت در لبنان

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۲۱۹۵

واکنش آمریکا و انگلیس به تشکیل دولت در لبنان

در حالیکه مداخله و کارشکنیهای آمریکا یکی از عوامل عدم تشکیل دولت در لبنان بوده است، وزارت خارجه این کشور از تشکیل دولت توسط نجیب میقاتی استقبال کرده است.

براساس گزارش اسپوتنیک، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال از پارلمان لبنان خواست هر چه سریعتر کابینه را مورد تایید قرار دهد تا دولت بتواند وخامت اوضاع اقتصادی این کشور را سروسامان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«دومینیک راب»، وزیر خاجه انگلیس نیز در توییتی نوشت که تشکیل کابینه جدید لبنان باید با اجرای سریع اصلاحات و شفافیت در پرونده تحقیقِ انفجار سال گذشته که در بندر بیروت رخ داد، همراه شود.

پس از اینکه نجیب میقاتی مأمور تشکیل کابینه لبنان روز جمعه با «میشل عون» رئیس‌جمهور و «نبیه بری» رئیس پارلمان این کشور دیدار کرد، دفتر ریاست جمهوری لبنان اعلام کرد که فرمان تشکیل دولت جدید این کشور امضاء شده است.

نجیب میقاتی هم با اعلام تشکیل دولت جدید لبنان گفت: باید برای موفقیت کابینه و جلوگیری از ناامیدی و یأس با یکدیگر همکاری کنیم.این دولت نماینده تمام لبنان و نه فقط گروه معینی از آن‌هاست.

وی همچنین گفت: اکنون زمان کار است و نه مجادله سیاسی. ما قصد داریم انتخابات پارلمانی را در زمانش برگزار کنیم.

نجیب میقاتی نخست‌وزیر اسبق لبنان در تاریخ چهارم مرداد از سوی میشل عون مأمور تشکیل کابینه شده بود. لبنان از مرداد سال گذشته در پی وقوع آتش‌سوزی و انفجار مهیب در یکی از انبارهای مواد آتش‌زا در بندر بیروت که بیش از 180 نفر کشته و  بیش از ۶ هزار نفر زخمی شدند، با استعفای نخست وزیر آن دولت رسمی نداشت و «حسان دیاب» به عنوان نخست‌وزیر پیشبرد امور در این کشور فعالیت می‌کرد.

310 310

کد خبر 1553589

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: لبنان انگلیس ایالات متحده آمریکا نجیب میقاتی نجیب میقاتی تشکیل دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۲۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: انتقال پایتخت ۱۰۰ میلیارد دلار لازم دارد

آفتاب‌‌نیوز :

احمد وحیدی وزیر کشور وی با بیان اینکه تقسیمات کشوری یک ابزار برای اداره بهتر و رسیدگی بهتر است، گفت: در استان تهران توازن خوبی نداریم، در بعضی شهر‌های استان وضع خوب است و در برخی شهر‌ها وضعیت مناسبی نداریم لذا مدتی است که بحث تقسیم استان تهران مطرح شده است.

وزیر کشور هدف از تقسیمات استان تهران را جلوگیری از تمرکززدایی، امکان رسیدگی بهتر به شهر‌های کمتر توسعه یافته و اداره بهتر عنوان کرد و افزود: سیاست دولت در راستای ایجاد عدالت و بهبود رفاه برای شهروندان است و برای بهتر اداره شدن، تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران را در برنامه داریم.

احمدی با اشاره به اینکه در شهرستان‌های غرب تهران ۳ میلیون نفر جمعیت ساکن است، ابراز کرد: این جمعیت از میزان جمعیت بسیاری از استان‌های کشور بیشتر است لذا به منظور ابزار اداره، توسعه، توازن و عدالت بهتر استان‌های جدید در غرب و شرق تهران تشکیل می‌شود.

تقسیم استان تهران در دست بررسی است

وی تقسیمات استان تهران را یک آورده مهم دانست و اظهار کرد: این موضوع توسط دولت در دست بررسی است و مصوبه مجلس را لازم دارد که باید توسط مجلس بعدی بررسی و تصویب شود.

وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: انتقال پایتخت از سالیان طولانی مطرح بوده که این موضوع نیز باید به طور کارشناسی بررسی شود و نمی‌توان فوری تصمیم‌گیری کرد ضمن اینکه هزینه گزافی در حدود یک‌صد میلیارد دلار بودجه برای این کار لازم است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • وزیر کشور: انتقال پایتخت ۱۰۰ میلیارد دلار لازم دارد
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون