Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-27@15:56:10 GMT

طرح تشدید برخورد با تخلف بار و مسافر

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۲۵۹۰

جهانشاه بهرام آبادی از اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات حوزه بار و مسافر در سطح معابر شهر تهران خبر داد. خبرگزاری میزان- به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور فاتب جهانشاه بهرام آبادی معاون هماهنگ کننده پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: با اجرای این طرح تمامی رانندگان متخلف در این حوزه‌ها توسط عوامل پلیس راهور پایتخت متوقف و اعمال قانون می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در قالب این طرح با وانت بار‌ها، کامیونت‌ها و تمام خودرو‌های حامل بارکه بصورت غیرمتعارف اقدام به جابجایی بار می‌نمایند برخورد قانونی صورت می‌شود.
وی افزود: همچنین رانندگان این ناوگان که اقدام به حمل بار اضافه یا بار‌هایی با طول یا عرض یا ارتفاع بیشتر از حد مجاز حمل کنند، از متوقف و اعمال قانون خواهند شد.
معاون هماهنگ کننده پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: سوار کردن مسافر در قسمت بار، حمل بار‌های خطرناک نامتعارف و رانندگانی که اقدام به نشاندن مسافرین و یا کارگران در قسمت بار و جلوی وسیله نقلیه باری بیش از یک نفر می‌نمایند از دیگر تخلفاتی است که پلیس راهور تهران بزرگ با آن برخورد خواهند کرد.
بهرام آبادی گفت: با بیان اینکه رعایت نکردن ضوابط حمل‌بار توسط رانندگان خطرآفرین است، اظهارداشت: در این طرح به خصوص در بحث حمل و جابجایی بار‌های سنگین مانند تیرچه بلوک، تیرچه آهن و موارد مشابه که خارج از ظرفیت این ناوگان باشد، پلیس با متخلفان به سختی برخورد خواهد شد.   بیشتر بخوانید: توقیف ساعتی خودروی رانندگان حادثه ساز
جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: این طرح هم‌اکنون نیز در سطح معابرشهر تهران در حال اجراست و ماموران پلیس راهور پایتخت در معابر و بزرگراه‌ها با خودرو‌های متخلف برخورد و آن‌ها را متوقف می‌کنند.
وی به نکته مهمی نیز اشاره کرد و گفت: برخی رانندگان اقدام به سوار نمودن دو نفر به غیر از خود در قسمت جلوی وسیله نقلیه می‌نمایند که این کار باعث بوجود آمدن خطرات بسیاری برای سرنشینان جلو می‌گردد چرا که تنها یک کمربند برای ردیف جلو بغیر از راننده تعریف شده و متاسفانه در صورت بروز حوادث هیچ یک از این دو سرنشین ایمن نیستند و کمربند فقط جان یکی از آن‌ها را نجات خواهد داد.
این مقام انتظامی ادامه داد: بر اساس این طرح رانندگان خودرو‌های حامل بارِ کمتر از ۶ تن که از ناوگان حمل بار در سطح شهر مجوز تردد دارند، اگر دچار تخلف‌هایی، چون پارک دوبل شوند، به شدت مورد برخورد قرار می‌گیرند.
موسوی‌پور افزود: برخی از صاحبان خودرو‌های حامل بار نیز شب‌هنگام از راننده‌های فاقد گواهینامه استفاده می‌کنند که با اجرایی شدن این طرح در تهران خودرو‌های متخلف به پارکینگ می‌روند و رانندگان فاقد گواهینامه نیز برای سیر مراحل قانونی در اختیار دستگاه قضایی قرار می‌گیرند.
جانشین پلیس راهور تهران بزرگ در پایان گفت: یکی دیگر از اقداماتی که در اجرای این طرح بسیار به آن اهمیت داده می‌شود، کنترل معاینه فنی خودرو‌ها در پایتخت است و اگر خودرویی معاینه فنی نداشته باشد به پارکینگ منتقل می‌شود و مالک آن نیز جریمه می‌شود.   انتهای پیام/ برچسب ها: پلیس راهور تخلف بار و مسافر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس راهور پلیس راهور تهران بزرگ خودرو ها حمل بار بار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۲۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر رئیس پلیس راهور درباره تغییر طرح ترافیک تهران | این سه بزرگراه نیاز شدید به بهسازی آسفالت دارند

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور در مراسم تحکیم بستر ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان که صبح امروز در صد و هجدهمین شنبه امید و افتخار برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت:‌ در دو سال گذشته شهرداری تهران اقدامات خوبی را در محور آزادگان انجام داده است. در زمستان سال گذشته در محدوده بزرگراه آزادگان در منطقه ۱۶ اقدام خوبی صورت گرفت و یک لاین کندروی جدید اضافه شد و سبب شد که بار ترافیک سنگین صبح و عصرگاهی که از قبل پل رجایی تا صنیع‌خانی ایجاد می‌شد تا حدودی رفع شده و تداخل بار ترافیکی نداشته باشیم.

او با بیان این‌که همچنین اخیرا در محور آزادگان در محدوده پل فتح یک لاین احداث شد که موجب روان‌سازی بار ترافیکی شد، تصریح کرد: تحکیم بستر ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان و ایمن‌سازی کندروی شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری که امروز وارد مدار می‌شود نیز یکی دیگر از اقدامات مهم بود چرا که لاین کندروی شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری محور تنگی بود که حالا این محور استانداردسازی شده و سبب شده که حجم سنگین بار صبحگاهی ترافیک کاهش یابد چرا که شاهد بودیم این بار ترافیکی تا کیلومترها محور آزادگان را درگیر می‌کرد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره این‌که شهرداری در نظر دارد طرح ترافیک را تغییر دهد، توضیح داد: هنوز صحبت جدی در این زمینه با پلیس نشده است اما اعتقاد دارم که تغییرات در محدوده طرح ترافیک و غیره خوب است و نباید در برابر تغییرات مقاومت کنیم.

موسوی‌پور با بیان این‌که با توجه به افزایش تردد خودروها موتورسیکلت‌ها و غیره باید طرح ترافیک بروزرسانی شود، اظهار کرد: باید کارگروه مشترکی بین پلیس و شهرداری تشکیل شود تا به نظر واحدی در خصوص تغییرات طرح ترافیک برسیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا اجرای طرح ترافیک جدید تا پایان سال جاری انجام شده و امسال شاهد اجرای طرح ترافیک خواهیم بود یا نه؟ اظهار کرد: قطعا امسال نیست و باید اقدامات کارشناسی به درستی انجام شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که چه بزرگراه‌هایی در تهران وجود دارد که آسفالت آنها نیاز به مرمت آسفالت دارند، گفت: عمدتا محورهای کمربندی که خودروهای سنگین در آن تردد می‌کنند همچون بزرگراه یاسینی، آزادگان و قسمتی از بزرگراه بسیج محورهایی هستند که آسفالت آنها نیاز به بهسازی بیشتر دارند.

کد خبر 847385 برچسب‌ها پلیس راهور - شهر بزرگراه تهران طرح ترافیک

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ایمن‌سازی مناطق حادثه‌خیز تهران
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است
  • رفع خطر ۲۱۲ نقطه حادثه‌خیز در تهران/ آشکارسازی ۱۲۸۵ نقطه
  • پلیس راهور تهران : طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
  • نظر رئیس پلیس راهور درباره تغییر طرح ترافیک تهران | این سه بزرگراه نیاز شدید به بهسازی آسفالت دارند
  • جوی آرام در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است/ ترافیک صبحگاهی تهران چگونه بود؟
  • پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند
  • برخورد با مزاحمت‌های مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران
  • اجرای طرح انضباط شهری مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران