Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-30@10:52:15 GMT

تقویت کننده های بدن بعد از کرونا

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۲۷۹۰

تقویت کننده های بدن بعد از کرونا

به گزارش جام جم آنلاین ، برای بازیابی قدرت و استقامت بدنی پس از بهبودی کرونا حذف سموم ناشی از استروئیدها از بدن ضروری است. در این شرایط بر پاکسازی روده تمرکز کنید. همچنین مصرف مایعاتِ هیدراته کننده و تقویت کننده سیستم ایمنی برای بازیابی قدرت بدنی و طی کردن روند بهبودی بسیار مهم است. این امر نه تنها به دلیل خود ویروس بلکه برای دفع سموم باقی مانده در بدن ناشی از مصرف داروها و استروئیدها ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اشتها را تقویت کنید
برای تقویت اشتها بهتر است که با وعده های غذایی کوچک در فواصل مکرر آغاز کنید. غذا مسیر بهبودی را آسان می کند، بنابراین داشتن رژیم غذایی متعادل ضروری است. باید روزانه یک حبه سیر و چربی های مفید مانند دانه های چیا، گردو و غیره مصرف شود. دو گروه از مواد غذایی یعنی ویتامین ها و مواد معدنی برای بهبودی سریعتر حائز اهمیت هستند.
ویتامین C در بحث تقویت سیستم ایمنی بسیار مهم است و ویتامین D در برابر عفونت های دستگاه تنفسی موثر عمل می کند. در مورد مواد معدنی نیز عنصر روی یا همان زینک یک عنصر حیاتی برای گلبول های سفید خون است که با عفونت مبارزه می کند. همچنین، پروبیوتیک ها برای جوانسازی باکتری های روده ضروری هستند.
در این بخش با چند ماده غذایی که مصرف آنها در دوران بهبودی بیماری کووید-۱۹ ضروری است؛ آشنا شوید

آووکادو
آووکادو سرشار از ویتامین های A ،C ،D ،K ،B ،E، منیزیم، مس و آهن است و به ایمنی بدن کمک می کند. این مواد التهاب را کاهش داده و به تنظیم عملکرد روده کمک می کنند.

اسموتی ها
مصرف اسموتی انواع میوه ها مانند پرتقال، انواع توت ها، سیب و آووکادو که منبع غنی آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها هستند به بازیابی قدرت بدنی، ایجاد ایمنی و افزایش اشتها کمک می کند.

خشکبار و دانه ها
بادام منبع غنی از ویتامین E، روی و منیزیم است که از سلامت سیستم ایمنی بدن حمایت کرده و در مدت زمان طولانی انرژی می بخشد. گنجاندن بادام خیس خورده در برنامه غذایی صبحگاهی توصیه می شود.

اسفناج
اسفناج منبع غنی از ویتامین های A ،C، آهن، کلسیم، پتاسیم، منیزیم و غیره است که به تقویت بدن کمک می کند و عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد.

نخود
نخود منبع غنی پروتئین است. یک کاسه نخود پخته با کمی آب لیمو و نمک، میان وعده ای بسیار سالم است.

مایعات
حفظ آب و رطوبت بدن نکته کلیدی در روند بهبودی است. فرد باید آب نارگیل، آب لیمو و دمنوش های آرام بخش (مانند بابونه، رازیانه) مصرف کند تا به طور مداوم آب بدن خود را حفظ کند.

غلات کامل و عدس
علاوه بر میوه های تازه و سبزیجات، مصرف روزانه غلات سبوس دار ضروری است. همچنین فرد باید پروتئین مصرفی خود را با تخم مرغ، گوشت ماهی، گوشت قرمز و همچنین شیر، پنیر یا سایر جایگزین های لبنی افزایش دهد. یک کاسه فرنی عدس تهیه شده از عدس زرد پخته، برنج، سبزیجات فصلی و ادویه جات، گزینه غذایی عالی برای افزایش سریع انرژی است.

غذاهای تخمیر شده
به منظور بهبود سلامت روده خوراکی هایی مانند ماست باید مصرف شوند زیرا منبع اصلی پروبیوتیک ها هستند

منبع: خبرگزاری صداوسیما

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کرونا بدن تقویت سیستم ایمنی ویتامین ها منبع غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۲۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی

منصور شیشه فروش صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان اصفهان اظهار کرد: بر این اساس بارش‌های رگباری طی روز پنج شنبه در تمامی مناطق استان اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه آماده باش مدیریت بحران استان اصفهان به دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان اعلام شده است، ابراز کرد: با فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های همرفتی و محلی از روز چهارشنبه تا جمعه هفته جاری مرخصی نیروهای امدادی لغو شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه با توجه به بارش‌های هفته گذشته در مناطق شمال و شرق استان منجر به وقوع سیلاب‌های محلی و جمع شدن رسوبات در مسیر رودخانه‌ها و دهانه پل‌ها شد، ادامه داد: مستعد بودن شرایط سیلاب‌های محلی در مناطق فوق به علت رطوبت خاک مدیریت بحران را بر آن داشت به اداره راهداری، شهرداری‌ها، آب منطقه‌ای، بخشداری‌ها و دهیاران و سایر دستگاه‌های مرتبط ابلاغ شده است.

وی گفت: بازگشایی مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، تخلیه رسوب از دهانه پل‌ها، تقویت و باسازی سیل بندها، آزادسازی هر گونه تصرف در مسیل‌ها، جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی در معابر و زیرگذرها در دستور کار قرار گرفت و برای این امر تقویت نیروهای عملیاتی و تجهیزات دستگاه‌های امدادی برای پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از سیلاب، طوفان و آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده‌ها انجام شد.

شیشه فروش با بیان اینکه تقویت تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در جاده‌ها با تامین اقلام ضروری و پیش بینی ظرفیت‌های اسکان اضطراری انجام شده است، ادامه داد: عدم انجام سفرهای غیر ضروری در محورهای شمال و شرق استان ضروری است.

وی با اشاره به لزوم پرهیز از صعود به ارتفاعات رعایت الزامات ایمنی و توجه به توصیه‌های پلیس در جاده‌ها گفت: حفاظت محصولات و سازه‌های کشاورزی، گلخانه‌ها واحدهای دام و طیورو شبکه‌های آب و گاز در برابر سیل، تندباد و گرد و خاک و بارش رگبار باران امری ضروری است.

کد خبر 6092898

دیگر خبرها

  • «نان کامل» چه نانی است؟
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • چند روش ساده برای تقویت مو
  • بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • این دو ویتامین برای سلامت قلب مهم هستند
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آنها را کند
  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟