Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@00:06:43 GMT

مقایسه ورق سیاه a۵۱۶ و  ورق سیاه a۲۸۳هتئ

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۳۵۲۴

مقایسه ورق سیاه a۵۱۶ و  ورق سیاه a۲۸۳هتئ

ورق های فولادی از جمله محصولات فولادی بسیار مهم و ضروری در صنعت های مختلف اعم از صنعت ساختمان سازی هستند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام فولاد پرایس، ورق های فولادی مختلفی در بازار وجود دارند که هر کدام با توجه به ویژگی هایی که دارند مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از آنها دارای استحکام خوب و برخی دیگر دارای استحکام متوسطی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 تعداد کربن در ورق‌های فولادی متغیر است و همین موضوع هم باعث ایجاد ویژگی های متفاوت در آنها می‌شود. ورق های فولادی به دو شیوه نورد گرم و نورد سرد در کارخانه ها تولید و عرضه می شوند. در ادامه این مقاله سعی داریم به آشنایی و مقایسه ورق ۵۱۶a و ورق a۲۸۳ بپردازیم. 

آشنایی با ورق a۵۱۶

ورق a۵۱۶ یکی از ورق های فولادی آلیاژی است که کاربرد اصلی آن در ساخت مخازن جوشی است که نیاز به سختی بسیار بالایی دارند. گریدهای متفاوتی از ورق a۵۱۶ اعم از گرید ۵۵، ۶۰، ۶۵ و ۷۰ وجود دارد. آلیاژهای مختلفی در این نوع ورق فولادی وجود دارند که هر کدام باعث ایجاد ویژگی خاصی در ورق a۵۱۶ می شود. برای مثال عنصر کروم در این نوع ورق باعث بالا رفتن مقاومت ورق آلیاژی در برابر خوردگی می شود.
 دو عنصر مولیبدن و نیکل هم در ورق a۵۱۶ وجود دارند که باعث بهبود خواص مکانیکی مانند تنش و کشش می شود. ورق a۵۱۶ از جمله ورق های فولادی است که تحمل دمای بالا را تا حد زیادی دارد. همین موضوع هم باعث شده است تا گریدهای متفاوت ورق a۵۱۶ در ساخت مخازن تحت فشار، مبدل های حرارتی، برج های تقطیر بویلرها و ... مورد استفاده قرار بگیرند زیرا این موارد برای کار نیاز به تحمل دمای بالا دارند.   


کاربرد ورق سیاه a۵۱۶ در صنایع مختلف 

۱)مورد استفاده در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی
۲)در ساخت مخازن ذخیره گاز
۳)مخازن تحت فشار
۴)اتصالات و مبدل های تحت فشار 

توجه داشته باشید که گریدهای مختلف ورق a۵۱۶ هم از لحاظ مشخصات و ویژگی هایی با یکدیگر متفاوت هستند. برای مثال ورق a۵۱۶ gr۷۰ در مقایسه با ورق a۵۱۶ gr۶۰ کیفیت بسیار بهتر و بالاتر و خواص جوشکاری، برشکاری و انعطاف پذیری بسیار بیشتر و بهتری است. در واقع تفاوت اصلی این گریدها در تحمل دما، تست کشش و ضربه و ... است. 

آشنایی با ورق سیاه a۲۸۳ 

ورق a۲۸۳ هم یکی دیگر از ورق های فولادی است که دارای استحکام کم و متوسط است. این نوع ورق هم یکی دیگر از ورق های سیاه است که توسط نورد گرم و توسط غلتک هایی با فشار بالا تولید می شود. خاصیت جوشکاری و خمشی خوب و مناسبی دارد. همین موارد باعث شده است تا از این نوع ورق فولادی در ساخت دیگ بخار و مخازن تحت فشار با درجه حرارت کم استفاده شود. گردیهای متفاوتی از ورق a۲۸۳ وجود دارد که هر کدام به نوعی دارای ویژگی های متفاوتی هستند، زیرا تعداد کربن در آنها متفاوت است.
 گریدهای A، B، C و D نام های گریدهای مختلف ورق A۲۸۳ هستند. توجه داشته باشید به هر مقدار که تعداد کربن در هر ورق فولادی بیشتر باشد، سختی آن ورق هم بیشتر می شود. ورق هایی که سختی بیشتری دارند در عملیات هایی که حرارتی هستند، بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. 

کاربرد ورق A۲۸۳ در صنایع مختلف 

۱)مخازن تحت فشار 
۲)دیگ های بخار 
۳)در صنایع نفت و گاز برای ساخت مخازن قابل حمل و جابه‌جایی
۴)ساخت تانکرها و بویلرها 
۵)ساخت سازه های فولادی مانند پل ها و تاسیسات 

در ادامه این مقاله به مقایسه دو ورق فولادی A۵۱۶ و A۲۸۳ می پردازیم. 

مقایسه دو ورق A۵۱۶  و A۲۸۳ 

همانطور که گفتیم ورق های فولادی توسط نورد گرم و یا نورد سرد تولید می شوند. دو ورق A۵۱۶ و A۲۸۳ هر دو توسط نورد گرم تولید می شوند و به همین واسطه جزء ورق های سیاه به حساب می آیند. هر دوی این ورق ها در مخازن تحت فشار کاربرد دارند.
 به طور کلی تفاوت ها وشباهت هایی بین دو ورق A۵۱۶ و A۲۸۳ وجود دارد. قیمت ورق های فولادی A۲۸۳ و A۵۱۶ هم مانند دیگر ورق های فولادی بستگی به قیمت دلار و ارز و سنگ آهن دارد. با نوسانات دلار و سنگ آهن، این ورق های فولادی هم دچار نوساناتی می شوند.
 برای مثال زمانی که قیمت سنگ آهن و ارز و دلار بالا می رود، قیمت ورق های فولادی هم بیشتر می شود. توجه داشته باشید که هر دوی این ورق های دارای ۴ گرید متفاوت هستند که هر کدام به نوعی دارای درصدی از آلیاژهای مختلف هستند. 

خرید ورق های فولادی از فولاد پرایس

حتما شما هم برای خرید ورق های فولادی مورد نیاز خود حساسیت بسیار بالایی به خرج می دهید. همانطور که می دانید کیفیت این ورق های فولادی بسیار اهمیت دارد. بهتر است برای خرید ورق های فولادی مانند ورق A۵۱۶ و A۲۸۳ و ... از سایت ها و شرکت های معتبر و باسابقه اقدام کنید. شرکت فولاد پرایس یکی از شرکت های بسیار معتبر و خوش سابقه در زمینه فروش محصولات فولادی اعم از ورق های مختلف فولادی است. کارشناسان فولاد پرایس به طور شبانه روزی در حال پاسخگویی به سوالات مشتریان هستند.
 حتما قبل از خرید ورق های فولادی با کارشناسان فولاد پرایس مشاوره انجام دهید تا بهترین و مناسب ترین ورق را مرتبط با کار خود تهیه کنید. کیفیت بسیار خوب در کنار قیمت بسیار مناسب ورق های فولادی در مجموعه فولاد پرایس باعث شده است تا افراد زیادی رضایتمندی بالایی داشته باشند.
 برای کسب هر نوع اطلاعات بیشتری در مورد مجموعه فولاد پرایس و محصولات آنها وارد سایت فولاد پرایس شوید و با مشاوران فولاد پرایس ارتباط برقرار کنید. 
امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات خوب و مفیدی در مورد ورق های فولادی a۵۱۶ و a۲۸۳  و مقایسه بین آنها بدست آورده باشید. 

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فولاد پرایس قیمت ورق سیاه ورق سیاه خرید ورق های فولادی مخازن تحت فشار مورد استفاده فولاد پرایس نوع ورق ساخت مخازن ورق فولادی ورق ها ورق سیاه نورد گرم دو ورق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۳۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر پاک شهید جاویدالاثر ایلامی بعد از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد

فولادی اظهار کرد: پیکر پاک شهید "محمدشفیع فیضی‌زاده" از شهدای جاویدالاثر استان ایلام پس از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد.

وی افزود: پیکر مطهر این شهید گرانقدر در مناطق عملیاتی زرباطیه عراق در آن سوی مرز مهران تفحص شده است.

فولادی یادآور شد: این شهید سال ۱۳۶۲ و در عملیات والفجر سه به درج رفیع شهادت نائل آمد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام ادامه داد: پیکر این شهید در پی تفحص‌های انجام گرفته در منطقه کشف و برای تعیین هویت به معراج شهدای تهران انتقال یافت.

وی تاکید کرد: "دی. ان. ای" و آزمایش‌های ژنتیکی و هویتی بستگان نزدیک همه شهدای گمنام استان ایلام استخراج و ذخیره سازی شده است.

فولادی یادآور شد: مراسم تشییع پیکر این شهید گرانقدر متعاقبا از طریق‌ رسانه‌ها اعلام می شود.

پیکر پاک و مطهر شهید والامقام "محمدشفیع فیضی زاده" از شهدای ایلام بعد از ۴۱ سال غربت و دوری تفحص شد.

این شهید دوران هشت سال دفاع مقدس، سال ۱۳۲۷ در روستای "چشمه پهن" بخش کارزان شهرستان سیروان متولد شد.

پیش از این ایلام دارای ۶۹ شهید جاویدالاثر بود.

شهیدان مرادحاصلی، زرگوش، محمدیان، چناری و غیوری زاده نیز از شهدای گمنامی بودند که پیکر پاک آنان تفحص و شناسایی شد.

سال ۱۴۰۰ هویت ۲ تن از شهدای گمنام مدفون در استان ایلام شامل شهید "سیدابوالفضل حسنی" ساکن استان تهران و مدفون در شهرستان بدره و شهید "قاسم شاه ولدی" از استان مرکزی و مدفون در دانشگاه آزاد ایلام نیز شناسایی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • مقایسه اقتصاد چین با ایالات متحده در بخش‌های مختلف
  • ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت فولاد کشور
  • مقایسه اقتصاد چین با ایالات متحده در بخش های مختلف
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا
  • چهار دلیل برای فرار از خرید پوکو X5 پرو
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • پیکر پاک شهید جاویدالاثر ایلامی بعد از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد
  • آندرتیکر به مقایسه شان مایکلز و ای جی استایلز پرداخت/ اخبار WWE