Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@01:09:13 GMT

حتی یک دوز واکسن کرونا به داروخانه‌ها عرضه نشده است

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۳۷۹۱

حتی یک دوز واکسن کرونا به داروخانه‌ها عرضه نشده است

ایسنا/مازندران رئیس نظام پزشکی نوشهر گفت: حتی یک دوز واکسن کرونا در داروخانه‌های کشور توزیع نشده است که بتوان پوکه آن را از داروخانه خارج کرد.

یدالله  سهرابی عضو شورایعالی سازمان نظام پزشکی و رئیس نظام پزشکی نوشهر در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به سخنان اخیر سخنگوی قوه قضائیه درخصوص نشت واکسن‌های کرونا به بازار آزاد و تخلف در عرضه قاچاق گفت: هیچ واکسن کرونایی در هیچ کجای ایران به داروخانه‌ای تحویل نشده که بخواهد از داروخانه خارج شود و سر از بازار آزاد دربیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به سخنان سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود مبنی بر مفتوح بودن سه پرونده برای واکسن‌های تقلبی  که افراد متخلف از مراکز تزریق واکسن و داروخانه‌ها پوکه‌های خالی واکسن را دریافت کرده و با داروهای دیگر پر کرده بودند، گفت: حتی یک دوز واکسن کرونا در داروخانه های کشور توزیع نشده است که بتوان پوکه آن را از داروخانه خارج کرد  و این موضوع  موجبات ناراحتی قشر شریف و دلسوز دارویی کشور را فراهم کرده است که از روز اول همه گیری حتی یک روز هم سنگر ارائه خدمات به مردم کشور را رها نکرده‌اند.

عضو شورایعالی سازمان نظام پزشکی کشور با تاکید براینکه دولت متولی تهیه و توزیع واکسن کرونا از روز نخست  بوده است، تصریح کرد:  بخش خصوصی از جمله داروخانه ها به این موضوع ورود پیدا نکرد و دولت تا به امروز مسئولیت آن را به عهده داشته است.

سهرابی از مردم خواست فریب فضای مجازی را برای خرید واکسن نخورند.

وی ادامه داد:  زنجیره تهیه و توزیع واکسن‌های وارداتی و داخلی به صورت رایگان با دولت است و مابقی واکسن ها در بازار آزاد فیک است و تزریق آن همراه با خطراتی برای خود  فرد، خانواده و جامعه است.

رئیس نظام پزشکی نوشهر تاکید کرد:  هر واکسنی که پولی و همراه با هزینه باشد مورد تائید وزارت بهداشت نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: واکسن کرونا همه باهم علیه کرونا واکسن کرونا داروخانه ها نظام پزشکی واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۳۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه بررسی و پیگیری مسائل و مشکلات جامعه پزشکی با حضور رئیس کل سازمان نظام پزشکی و رئیس سازمان بازرسی کل کشور، روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سالن کنفرانس سازمان نظام پزشکی برگزار شد.

در این جلسه، ذبیح الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور، ضمن اشاره به جایگاه مهم جامعه پزشکی در حفظ سلامت جامعه و خدمت به مردم، بر حفظ کرامت جامعه پزشکی و پاسداشت نیروی انسانی در حوزه سلامت تاکید کرد.

وی با اشاره به وضعیت دستیاران رشته‌های تخصصی و متخصصین طرحی ضریب K، گفت: جامعه پزشکی کشور جزو قشرهای تخصصی مرجع و خدمتگذار کشور است که لازم است ضمن رعایت اخلاق پزشکی و حرفه‌ای و ارتقای توان علمی خود، همچنان در منطقه و دنیا افتخار آفرین باشد.

خدائیان افزود: رسیدگی‌به وضع دستیاران رشته‌های تخصصی و متخصصین طرحی ضریب K باید از اولویت‌های حوزه بهداشت و درمان کشور باشد.

وی همچنین نسبت به پیگیری جدی مطالب مطرح شده توسط رئیس کل سازمان نظام پزشکی تاکید کرد.

در ادامه این جلسه، محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت جامعه پزشکی و چالش‌های پیش روی آن در آینده، وضعیت نیروهای تخصصی و طرحی را تشریح کرد و خواستار رسیدگی به نارسایی‌های مرتبط با این حوزه به ویژه در زمینه اقتصاد سلامت، زیرساخت‌های تأمین و آموزش نیروی تخصصی برای کشور به خصوص شرایط رزیدنتی و نیروهای طرحی شد.

وی همچنین نسبت به پیگیری ویژه پرونده‌های اخیر و نیز برخی برخوردهای صورت گرفته با اعضای جامعه پزشکی در برخی استان‌ها و مطب‌ها تاکید کرد.

کد خبر 6092115 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • آزمایشگاه‌های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • پزشکی به شرط کسب درآمد
  • آزمایشگاه های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند