Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@11:00:33 GMT

باز نیامد بوی ماه مهر

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۴۱۳۹

باز نیامد بوی ماه مهر

ایسنا/بوشهر دانش‌آموزان هر ساله اواخر شهریور و فصل بازگشایی مدارس بازار نوشت افزار داغ بود و دانش‌آموزان با شور و شوق زیادی با خرید نوشت افزار به استقبال مهر می‌رفتند، اما امسال شرایط به گونه ای دیگر رقم خورده و تب داغ کرونا بازار پر رونق نوشت افزاری‌ها را به سردی کشانده است.

البته نامشخص بودن تکلیف بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و برگزاری حضوری یا غیرحضوری بودن کلاس‌های درس نه‌تنهافقط والدین و دانش‌آموزان را در حالت تعلیق نگه نداشته بلکه فروشندگان نوشت‌افزار را هم با ابهام و البته افت شدید فروش مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، سری به یکی از فروشگاه‌های لوازم التحریر زدم، به غیر از فروشنده کسی نبود. فروشنده که خانم ۴۰ ساله به‌نظر می‌رسید، از رکود بی سابقه کسب و کار گلایه داشت.

زهره اکبری در گفت‌وگو با ایسنا می‌گفت بازار لوازم‌ التحریر هم کرونازده شده است، تعطیلی دو ساله مدارس از یک طرف و مشخص نبودن وضعیت بازگشایی مدارس از سوی دیگر باعث شده تا بازار لوازم‌التحریر مثل سال‌های قبل گرم نباشد، به طوری که من حتی برای شروع فصل مدرسه هنوز بار جدیدی نیاورده‌ام.

وی  ادامه داد : ۱۰ روز بیشتر تا شروع ماه مهر نمانده است اگر چه اخبار هر روز حرف تازه‌ای می‌زند اما بعید به‌نظر ، مدارس حضوری شود. البته شرایط اقتصادی کشور و گرانی لوازم التحریر هم باعث شده که قدرت خرید مردم پایین بیاید و تمایل مردم برای خرید کم شود.

این فروشنده لوازم التحریر بیان می‌کرد قیمت تمامی لوازم التحریرها به غیر از دفتر افزایش یافته است برای مثال بسته‌های برگه A۴ تا چند برابر و خودکار نزدیک به ۴۰درصد افزایش بها داشته است.

اکبری در حالی که قفسه‌های خاک خورده مغازه را گردگیری می‌کرد عنوان می‌کرد: سال‌های قبل دانش‌آموزان به همراه پدرومادرشان با شوق و ذوق برای خرید لوازم التحریر به فروشگاه می‌آمدند. آنقدر مغازه شلوغ بود که همسرم و دو فرزندم هم به برای همراهی و کمک به فروشگاه می‌امدند اما حالا کرونا باعث شده کمتر دانش‌آموزی دنبال خرید لوازم‌التحریر باشد. 

وی  توزیع کتب در مدارس دولت را هم ضربه دیگیری بر پیکریه ضعیف صنف لوازالتحریر می‌دانست و میگفت: توزیع کتاب‌ها در فروشگاه‌های لوازم التحریر همانند سال‌های گذشته می‌توانست مرهمی بر درد این صنف باشد. وقتی والدین برای خرید کتب درسی دانش آموزان به فروشگاه های لوازم‌التحریر مراجعه کنند، در کنار آن نوشت افزار موردنیاز دانش‌آموز را نیز خریداری می‌کنند اما با توزیع کتب درسی از سمت آموزش‌وپرورش این امید هم ناامید شد.

گرم گفت‌وگو بودیم که یک خانم وارد مغازه شد و از فروشنده خواست دفترهای ۱۰۰ برگ را برایش بیاورد از او پرسیدم فرزند دانش‌آموزش را چرا همراه خود نیاورده است؟. 

این مادر در گفت‌وگو با ایسنا گفت: بچه‌ها انگار دیگر مدرسه را فراموش کرده‌اند دخترم کلاس پنجم است سال‌های قبل از اول شهریور ذوق و شوق زیادی برای خرید لوازم‌التحریر داشت به طوری که برای خرید لوازم مدرسه جز نمایشگاه‌ ویژه بازگشایی مدارس باید چندین فروشگاه را هم سر می‌زدیم. امسال اما دیگر حال و هوای مدرسه را ندارد.

پس از انتخاب و خرید پنج دفتر ۱۰۰ برگ و یک بسته خودکار از او پرسیدم این خرید برای دانش آموز شما کافی‌ست؟

وی در پاسخ‌ بیان کرد: زمانی که کلاس‌ها به‌صورت مجازی برگزار می‌شود، دخترم از لوازم‌التحریر سال گذشته‌اش هم می‌تواند استفاده کند. البته سختی شرایط اقتصادی هم بی‌تاثیر نیست وقتی همین چند قلم جنس نزدیک به ۲۰۰ هزارتومان برایم آب خورده بهتر است صرفه‌جویی را لحاظ کنیم.

این مادر ادامه داد: تازه همین هم که نیست تبلت دخترم خراب شده است و الان در حال تعمیر است. تعمیرکار گفته است که ۷۰۰هزارتومان خرج برداشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مدارس بازگشایی مدارس لوازم التحریر دانش آموزان نوشت افزار خرید لوازم برای خرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۴۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی

شعبان سعید وزیر توسعه صنایع و تجارت تانزانیا در جریان بازدید از یکی از کارخانه‌های بزرگ تولید لوازم خانگی کشور در شهرک صنعتی محمودآباد قم گفت: برای من خیلی جالب بود که مجموعه‌ای با چنین ظرفیت توانسته محصولات متنوعی از انواع لوازم خانگی را به صورت وسیع تولید کند.

او افزود: با توجه به اینکه این مجموعه توانسته به دانش فنی تولید لوازم خانگی با کیفیت و تنوع بالا دست یابد ما بسیار علاقمندیم از تجارب و این توانمندی‌ها در کشورمان استفاده کنیم.

وزیر توسعه صنایع و تجارت تآنزانیا نیاز کشور‌های آفریقایی را به این گونه محصولات بسیار زیاد دانست و یادآور شد: باید تلاش کنیم روابط تجاری و اقتصادی را با تولید کنندگان ایرانی افزایش دهیم.

او افزود: به طور ویژه محصولات این شرکت مورد توجه ما قرار گرفته و ما از مدیران این کارخانه خواسته‌ایم که در تانزانیا حضوری فعال داشته باشند تا محصولات ایرانی بیش از پیش در بازار‌های آفریقایی وارد شود.

قائم مقام این واحد صنعتی هم گفت: به برکت نظام اسلامی و اقدامات دولت سیزدهم ظرفیت‌های خوبی پیش روی تولید کنند ایرانی قرار گرفته و این آمادگی وجود دارد که سالانه یک میلیون دستگاه انواع لوازم خانگی را به کشور‌های آفریقایی صادر کنیم.

اسحاقی یادآورشد: تانزانیا می‌تواند پل ارتباطی بین جمهوری اسلامی ایران و آفریقا باشد که در گام نخست صادرات محصول و در گام بعدی انتقال دانش فنی را انجام دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟
  • کالامارکت چیست؟ مارکت پلیس فروش اقساطی کالای دیجیتال و لوازم خانگی
  • از کجا میشه لوازم یدکی چانگان خرید و ارسال داشته باشه؟
  • افزایش ۳۳ درصدی خدمات پستی البرز در خرید و فروش اینترنتی
  • کشف ۲ محموله کالای قاچاق ۱۸۰ میلیاردی در تهران
  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • نکات کلیدی که قبل از خرید فایل گرافیکی لایه باز باید بدانید
  • ◄ لوازم یدکی ماکسیما اصل را از کجا تهیه کنیم؟
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی