Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از خانه ملت، دریادار شهرام ایرانی گفت: با افتخار اعلام می‌کنم که ناوگروه عملیاتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناو شکن تمام ایرانی سهند و ناوبندر مکران با عبور از سه اقیانوس هند، اطلس جنوبی و اطلس شمالی و آبراه‌های مهم این سه اقیانوس که راههای راهبردی بوده و در حوزه ژئوپلتیک دریایی مطرح هستند، عبور کردند و با پیمودن ۴۵ هزار کیلومتر مسیر سخت دریایی و مواجهه و عبور از توفان‌های سخت هر سه اقیانوس به ویژه اقیانوس اطلس و ۱۲۰ روز دوری از وطن به آب‌های سرزمینی وارد شده و طی چند روز آینده در اسکله پهلو خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در توضیح اعزام ناوهای ایرانی به آب‌های بین‌المللی، افزود: ماموریت مهم «تامین امنیت شاهراه اقتصای جمهوری اسلامی ایران در عمق دریاها» از زمان دفاع مقدس تا امروز بر عهده ماست و در آینده هم ادامه خواهیم داد.

دریادار ایرانی با بیان این که بیش از ۹۰ درصد تجارت ما از طریق دریا انجام می‌شود، یادآور شد: تقریبا بیشترین ساحل یعنی حدود ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر را در جنوب کشور در اختیار داریم که در حوزه ماموریتی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران است اما این بخش به توانمندی در چند حوزه نیاز دارد.

وی اضافه کرد: یکی از نیازها در حوزه نیروی انسانی است که بحث آموزش آنها بیشتر مطرح است، دیگری حوزه تجهیزات است و بحث فناوری حرف نخست را در این زمینه می‌زند و حوزه بعدی تکنولوژی است که صنعت گران، مراکز تحقیقاتی و پژوهشی را شامل می‌شود. همه آنها را در اختیار می‌گیریم و در قالب یک برنامه در عرصه دریا حضور پیدا می‌کنیم و حضورمان هم دائمی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: ما در منطقه تنها کشوری هستیم که به صورت مستقل این ماموریت سنگین را در شرایط تحریم و تهدید انجام می‌دهیم و تا امروز و در آینده این حوزه‌ها را تقویت خواهیم کرد، هیچ تهدیدی ما را از مسیر و ماموریتی باز نداشته و نه تنها عقب نرفتیم بلکه جلوتر رفتیم چون امروز اقیانوس هند هم برای ما تقریبا کوچک است.

دریاردار ایرانی در توضیح آخرین وضعیت پیشران‌های تولید داخلی، گفت: در حوزه پیشران، موتور تمام ساخت ایرانی با کمک مراکز علمی و شرکت‌های دانش بنیان و با تلاش جوانان برومند طراحی شده است و امیدواریم مراحل تست آنها تمام شود تا نسبت به رونمایی پیشران‌ها اقدام کنیم.

وی یادآور شد: پیشران‌های موصوف در واقع موتورهای دیزلی دریایی هستند که از مشخصات ویژه‌ای برخوردارند.

برچسب‌ها نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران جمهوری اسلامی ایران دفاع مقدس اقیانوس هند ارتش جمهوری اسلامی ایران اقیانوس اطلس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران جمهوری اسلامی ایران دفاع مقدس نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران جمهوری اسلامی ایران دفاع مقدس اقیانوس هند ارتش جمهوری اسلامی ایران اقیانوس اطلس ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروی دریایی ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۴۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ناو سپاه پاسداران وارد نیمکره جنوبی زمین شد /ناو اقیانوس پیما مجهز به موشک بالستیک است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ناو اقیانوس‌پیمای «شهید مهدوی» نیروی دریایی سپاه با عبور از مدار صفردرجه (خط استوا) وارد نیمکره جنوبی زمین شد.

بنابر روایت خبرگزاری صدا و سیما ،، این اولین ماموریت دوربرد دریایی سپاه از لحاظ طی مسافت و نوع ماموریت است که به نام ناو شهید «نادر مهدوی» ثبت می‌شود.

ناو شهید مهدوی که در اسفند ۱۴۰۱ به نیروی دریایی سپاه الحاق شده، بیش از ۲۱۰۰ تُن وزن دارد، طول آن ۲۴۰ متر و عرض آن ۲۷ متر است.

این ناو انواع رادارهای پیشرفته نظیر رادار سه‌بعدی، سامانه‌های موشکی، سطح به سطح، سطح به هوا و سامانه سوم خرداد و سایر سامانه‌های مخابراتی پیشرفته را داراست و در نوع خود از جمله ناوهای خاص کشور محسوب می‌شود. علاوه بر این، ناو شهید مهدوی اولین شناور ایرانی مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است.

در بهمن ماه سال گذشته، خبر رسمی شلیک موشک بالستیک از روی این شناور منتشر شد و طبق تصاویری که نیروی دریایی سپاه منتشر کرد، ۲ موشک بالستیک با برد تقریبی ۱۷۰۰ کیلومتر از داخل ۲ کانتینر به سمت اهداف خود شلیک شدند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902926

دیگر خبرها

  • ماموریت در نیمکره جنوب زمین
  • این ناو سپاه پاسداران وارد نیمکره جنوبی زمین شد /ناو اقیانوس پیما مجهز به موشک بالستیک است
  • ناو موشکی سپاه؛ مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد
  • نخستین ماموریت اقیانوسی سپاه در نیمکره جنوبی با ناو «شهید مهدوی»
  • ناو موشکی سپاه را بیشتر بشناسید/ مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است
  • همه آن چیزی که باید از ناو شهید مهدوی نیروی دریایی سپاه پاسداران بدانیم+ عکس
  • ناو سپاه از مدار صفر درجه گذشت
  • ناو اقیانوس‌پیما و مجهز به موشک های بالستیک دوربرد سپاه از خط استوا گذشت +جزئیات مهم
  • شناور موشکی سپاه از خط استوا گذشت
  • شناور موشکی سپاه از خط استوا عبور کرد