Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این هفته سید پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان در سفری یک روزه به چهارمحال و بختیاری از واحدهای تولیدی زیرمجموعه این بنیاد از جمله کارخانه حجاب شهرکرد بازدید کرد.

همچنین مسوولان استانی در این هفته با برگزاری کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و نشست‌های ستاد بیمه محصولات کشاورزی و ستاد استانی مقابله با کرونا در خصوص موارد مرتبط رایزنی و تصمیمات لازم را اتخاذ کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برپایی آیین تجلیل از تعاونگران برتر و افتتاح ۱۴ طرح تعاونی با سرمایه‌گذاری ۲۰۳ میلیارد تومان و برگزاری بیست و چهارمین جشنواره شهید رجایی چهارمحال و بختیاری از دیگر رویدادهای مهم این هفته در استان است.

فعال‌سازی مجدد ۸۹ واحد تولیدی در چهارمحال و بختیاری در دستور کار است

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: بنا بر دستور رییس‌جمهوری، پایش واحدهای تولیدی استان در دستور کار قرار گرفته است و بر اساس آن تاکنون ۸۹ واحد تعطیل شده شناسایی شده است که قابلیت راه‌اندازی مجدد را دارند.

محمدکاظم منزوی فعال‌سازی واحدهای تعطیل شده را اقدام سخت و زمان‌بری اعلام کرد و افزود: بسیاری از این واحدها به سبب مشکلاتی همچون بدهی مالیاتی و بیمه‌ای و معوقات بانکی به تعلیق درآمده‌ است که برای رفع هر یک از این مشکلات باید در چارچوب ضوابط و مقررات هر یک از این ارگان‌ها، وارد عمل شد که در همین خصوص خلا قوانین احیای واحدهای تولیدی به شدت احساس می‌شود.

وی تصریح کرد: در حالی که می‌توان واحدهای تولیدی تعطیل شده را ظرف کمتر از یک ماه به چرخه تولید بازگرداند اما نبود قوانین شفاف و مشخص در خصوص احیای واحدها سبب شده تا در برخی موارد فعال‌سازی این واحدها بیشتر از یک سال به طول بینجامد.

چهارمحال و بختیاری قله موج پنجم کرونا را پشت سر گذاشت

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با وجود اینکه موج پنجم کرونا طی چندین هفته در استان ماندگار بود اما با کاهشی شدن تعداد بیماران سرپایی و بستری، از قله موج عبور کرده و امید می‌رود با تداوم روند کاهشی، شیوع کرونا در استان فروکش کند.

مجید شیرانی افزود: در حال حاضر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان ۶۰ درصد است و اگر درصدد مهار موج پنجم باشیم باید میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به بیش از ۸۵ درصد برسد.

خرید تضمینی گندم در چهارمحال و بختیاری ۴۵ درصد کاهش یافت

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: خرید تضمینی گندم در استان در سال جاری نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد کاهش یافت.

کیقباد قنبری علت کاهش خرید تضمینی گندم در استان را کمبود تولید در پی کاهش بارش‌ها در سال زراعی جاری عنوان کرد و افزود: این وضعیت متوجه سراسر کشور است به گونه‌ای که کاهش خرید گندم در استان نسبت به دیگر استان‌ها در وضعیت بهتری قرار دارد و در برخی‌ استان‌ها به ۵۵ درصد نیز می‌رسد.

وی میزان خرید تضمینی گندم در استان در سال جاری را ۱۷ هزار و ۳۸۳ تن اعلام کرد و گفت: برای این مقدار گندم ۸۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پول به کشاورزان استان پرداخت شده است.

امام جمعه شهرکرد: دولت سیزدهم در انتخاب مدیران واقع‌گرا است

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام چراغ سبز دولت در واردات انبوه و به موقع واکسن را امری امیدبخش خواند و یادآور شد: دولتمردان در همین ابتدای کار به وعده خود در این زمینه عمل کردند و این انتظار و امید همچنان وجود دارد که دیگر وعده‌ها نیز یکی پس از دیگری محقق شود.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه در عمل به وعده‌ها ۲ نکته حائز اهمیت است، اظهار داشت: یکی از این موارد مربوط به چینش مدیران انقلابی است و دومین مورد نیز، اقدام و عمل انقلابی را شامل می‌شود، اقدام و عملی که تاکنون شاهد بوده‌ایم و باید در راس قرار گیرد.

وی به تلاش دولت برای انتخاب مدیرانی با روحیه انقلابی اشاره کرد و ادامه داد: این موضوع علاوه بر امیدآفرینی، آرامش را نیز به جامعه عطا می‌کند.

۱۲۰ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان چهارمحال و بختیاری پرداخت شد

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پرداخت غرامت به همه محصولات زراعی، باغی، دامی و منابع طبیعی خسارت‌دیده از خشکسالی، آفات و خسارت ناشی از کاهش تولید محصولات پرداخت شده است.

وی افزود: در سال زراعی جاری ۱۵ هزار هکتار از سطح اراضی باغی و ۸۰ هزار هکتار سطح اراضی زراعی استان زیرپوشش بیمه قرار داشت و استان در تحقق برنامه بیمه بخش کشاورزی در سال زراعی جاری رتبه چهارم را در سطح کشور کسب کرد.

اطلس مردم‌شناسی شهرهای اردل و ناغان چهارمحال و بختیاری تهیه شد

کارشناس ثبت میراث فرهنگی ناملموس اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: اطلس مردم‌شناسی شهرهای اردل و ناغان تهیه شده است و به‌ زودی به پژوهشکده مردم‌شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ارسال می‌شود.

فریده احمدی افزود: این اطلس‌های مردم‌شناسی دارای ۱۹ بخش اصلی شامل کلیات، خانواده و خویشاوندی، راه‌های ارتباطی، زبان، شیوه‌های معیشت، پزشکی مردمی و واحدهای اندازه‌گیری است.

تمامی مناطق روستایی چهارمحال و بختیاری از خدمات بهداشتی برخوردار است

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۲۰ مرکز بهداشتی، درمانی شهری و روستایی و ۳۱۵ خانه بهداشت در مناطق روستایی استان در حال ارائه خدمت است که می‌توان گفت ۱۰۰ درصد مردم مناطق روستایی زیرپوشش خدمات بهداشتی قرار دارند.

مجید شیرانی افزود: مرکز جامع خدمات سلامت در بسیاری از مناطق استان ایجاد شده و به طور نمونه در مناطق سخت گذر دهستان موگویی و سرآقاسید پزشک مستقر است و خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: وجود این مراکز بهداشتی در مناطق مختلف استان در دوران شیوع کرونا در خصوص غربالگری مبتلایان، مهار شیوع و درمان بیماران بسیار موثر بوده است.

عملیات اجرایی ناحیه صنعتی تخصصی بادام سامان ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ناحیه صنعتی تخصصی بادام سامان در خردادماه سال جاری گفت: تاکنون برای احداث این طرح در زمینی به وسعت ۳۰ هکتار افزون‌بر ۱۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات شرکت شهرک‌های صنعتی استان هزینه شده است.

حمیدرضا فلاح افزود: عملیات خاکی ناحیه صنعتی تخصصی بادام سامان به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی رسیده است و این بخش از طرح تا ۲ ماه آینده تکمیل خواهد شد.

۱۰ میلیارد ریال مشوق صادراتی در چهارمحال و بختیاری پرداخت شد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم تشویق تولیدکنندگان برای افزایش صادرات گفت: در یک‌ساله اخیر ۱۰ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال مشوق صادراتی به سه شرکت فعال اقتصادی در این استان پرداخت شده است.

سجاد رستمی افزود: فراخوان پرداخت مشوق‌های صادراتی به فعالان اقتصادی استان صادر شده است و فعالان اقتصادی مشمول در استان می‌توانند از هم‌اکنون برای دریافت مشوق‌های صادراتی خود اقدام کنند.

منابع آبی موجود در مناطق حفاظت‌شده چهارمحال و بختیاری ۵۰ درصد کاهش یافت

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به تشکیل کارگروه مدیریت بحران در مناطق حفاظت‌شده و زیستگاه‌های حیات‌وحش و همچنین ایجاد کارگروه سازگاری با شرایط کم‌آبی در استان، لایروبی قنوات، بهسازی چشمه‌ها، ساخت آبشخورهای سیار و لوله‌کشی و انتقال آب به آبشخورهای ثابت را از جمله اقدامات انجام شده برای کاهش اثرات خشکسالی در این مناطق دانست.

شهرام احمدی، خریداری تانکر آب و آب‌رسانی سیار را نیز از دیگر برنامه‌های اجرا شده برای تامین آب مورد نیاز در مناطق تحت حفاظت این اداره کل در سال جاری بیان و تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی‌ها در خصوص تداوم خشکسالی و کاهش منابع آبی، ساخت استخر و منبع ذخیره آب در مناطق حفاظت‌شده از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت که این اقدام امکان مدیریت بهتر شرایط را در تابستان امسال فراهم کرد.

برچسب‌ها گندم ویروس کرونا توسعه صادرات کشاورزی چهارمحال وبختیاری خشکسالی خرید تضمینی سید پرویز فتاح میراث فرهنگی دولت سیزدهم حیات وحش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم ویروس کرونا توسعه صادرات گندم ویروس کرونا توسعه صادرات کشاورزی چهارمحال وبختیاری خشکسالی خرید تضمینی سید پرویز فتاح میراث فرهنگی دولت سیزدهم حیات وحش چهارمحال و بختیاری گفت خرید تضمینی گندم واحدهای تولیدی گندم در استان میراث فرهنگی مردم شناسی پرداخت شد سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۴۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، میران بارش‌ها بر حسب میلیمتر به این شرح زیر است:
اردل: ۱۱.۶
ایلبگی: ۲.۴
بازفت: ۵.۸
بروجن: ۲.۶
بلداجی: ۲.۶
بن: ۲.۴
دوآب صمصامی: ۴.۶
سامان: ۳.۴
سورشجان: ۳.۴
شلمزار: ۴.۷
شهرکرد: ۵.۹
فارسان: ۵.۱
فرخشهر: ۴.۶
کوهرنگ: ۱۱.۷
لردگان: ۶.۳
لیرابی: ۱۰.۸
مال خلیفه: ۵.۵

دیگر خبرها

  • خبر‌های ورزشی ۱۴ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • بارش باران بهاری در چهارمحال و بختیاری
  • پرونده‌های قضایی در چهارمحال و بختیاری کاهش یافت
  • درخشش بوکسور‌های چهارمحال و بختیاری در رقابت‌های انتخابی تیم ملی
  • توزیع سه میلیون و ۸۰۰ هزار پاکت شیر در مدارس
  • جذب بیش از ۱۰۰۰معلم در آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری
  • جذب بیش از یک هزار نفر معلم در آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های ورزشی ۱۳ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • وجود ۲۰۳ هزار و ۴۲۴ علمک گاز در چهارمحال و بختیاری
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری