Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کاووس همتی مدیر جهاد کشاورزی مرودشت از تولید ۳۴ هزار و ۸۰۰ تن گندم بذری اصلاح شده اعم از مادری، گواهی شده و "پرورشی سه " در سال زراعی گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: ۶ هزار تن از گندم تولیدی به منظور کشت در سال زراعی آتی در شهرستان مرودشت و مابقی برای تامین بذور مورد نیاز سایر شهرستان‌های فارس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول اظهار کرد: گندم تولیدی، توسط شرکت‌های تولید کننده بذر، بوجاری، ضدعفونی، لیبل گذاری و در بین سایر شهرستان‌های استان فارس توزیع می‌شود.

او بیان کرد: بیش از ۳۵ مرکز توزیع از جمله تعاونی‌های تولید و روستایی و بخش خصوصی از اواخر شهریور ماه بذور گواهی شده را در این شهرستان توزیع خواهند کرد.

همتی بیان کرد: چمران۲، طلایی، هانا، سارنگ، مهرگان، برات و تیرگان از جمله ارقام موجود و اختصاص یافته از سوی سازمان جهاد کشاورزی به شهرستان مرودشت برای کشت در سال زراعی آتی است.

او با تاکید بر اینکه مشکلی در خصوص تامین بذور مورد نیاز کشاورزان وجود ندارد، ابراز کرد: متقاضیان درگام اول به منظور تکمیل چک لیست به مراکز جهاد کشاورزی بخش‌ها مراجعه کنند.

این مقام مسئول با تاکید بر لزوم ضدعفونی بذور خود مصرفی اظهار کرد: بذور خود مصرفی نیز مانند سال‌های گذشته زیر نظر کارشناسان بوجاری و با سموم قارچ کش ضدعفونی و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

همتی با بیان اینکه مرودشت قطب تولید گندم در فارس و یکی از قطب‌های تولید این محصول استراتژیک در کشور به شمار می‌رود، یادآور شد: این شهرستان بیش از ۷۰ درصد گندم بذری استان فارس را تامین می‌کند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی مرودشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۵۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی

به گزارش خبرنگار مهر، محسن البرزی عصر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: از زمان آغاز خرید گندم در شهرستان باوی تاکنون ۱۳ هزار تن از کشاورزان خریداری شده است.

فرماندار باوی افزود: همچنین در مدت شده ۳۰۰ تن کلزا از کلزاکاران شهرستان باوی خریداری شده است.

وی خبر داد: پیش بینی شده امسال ۹۰ هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان باوی خریداری شود.

کد خبر 6090288

دیگر خبرها

  • ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در دیم‌زارهای چهارمحال‌وبختیاری
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • گندمکاران یزد نگرانی بابت تحویل گندم نخواهند داشت
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور
  • فوت مرد ۳۹ ساله بر اثر سقوط از کوه در مرودشت