Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بنیاد علوی  یک مؤسسه غیردولتی در ایران است که تحت نظر بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی فعالیت می‌کند. بنیاد علوی در تاریخ 17 آذر ماه سال 66 در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری تهران به ثبت رسید. فعالیت این بنیاد تا سال 84 عمدتاً در حوزه املاک و مستغلات بوده‌است.

همزمان با تغییر مدیریت در سال 84 بنیاد علوی به عنوان بازوی بنیاد مستضعفان، فعالیت خود را در امور خیریه و عام‌المنفعه آغاز نمود و این فعالیت تاکنون در حوزه‌های سلامت، توزیع البسه رایگان، برگزاری اردوهای دانش آموزی، ارتقاء تحصیلی دانش آموزان محروم، اعطای وام به دانشجویان محروم مستعد و سایر خدمات حمایتی و عام‌المنفعه ادامه داشته و دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سروآباد یکی از مناطق هدف برای اجرای طرح‌های آبادانی

محمد علی‌ویسی مسئول نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در شهرستان سروآباد در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط این بنیاد در شهرستان سروآباد گفت: پروژه اجرای طرح آبادانی و پیشرفت شهرستان سروآباد در اواخر سال ۱۳۹۷ پس از امضای تفاهم‌نامه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و وزارت کشور شروع شد.

وی افزود:در ابتدا مطالعات پایه شهرستان با همکاری دانشگاه خوارزمی تهران و همچنین اجرای پروژه ایجاد صندوق‌های توان افزایی با همکاری دانشگاه کردستان در سال ۱۳۹۸ با حمایت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در شهرستان سروآباد اجرا گردید.

 علی‌ویسی هدف از اجرای  این اقدامات را  شناخت کامل شهرستان، مزیت‌ها و توسعه سرمایه اجتماعی در میان مردم عنوان کرد.

مسئول نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در شهرستان سروآباد بیان کرد: پس از یکسال، مطالعات پایه شهرستان توسط مشاورین و نخبگان دانشگاهی تهیه و همچنین در سطح ۳۰ روستا صندوقهای توان‌افزایی قرض الحسنه با مشارکت حداکثری مردم ایجاد شد.

آغاز فعالیت بنیاد برکت در سروآباد

این مقام مسئول ادامه داد:در سال ۱۳۹۹ بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در شهرستان سروآباد با اجرای پروژه ها و برنامه های عمرانی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سلامت تلاش خود را جهت رفع محرومیت از این شهرستان انجام داد.

علی‌ویسی اظهار داشت: در حوزه عمرانی و زیرساخت، هدف بنیاد مستضعفان افزایش شاخص‌های بهره مندی در حوزه‌های عمرانی از قبیل دسترسی به راه مناسب، دسترسی به آب شرب سالم و بهداشتی، دفع بهداشتی فاضلاب و احداث سپتیک، احداث و تجهیز زمین‌های ورزشی، احداث دیوار حائل و... بود.

وی افزود: همچنین پروژه‌های زیرساختی مرتبط با حوزه‌های اقتصادی از قبیل احداث استخرهای ذخیره آب کشاورزی، احداث کانال های هدایت آب کشاورزی، لوله گذاری کانال ها و احداث جاده های دسترسی به باغات از دیگر اولویت‌های پروژه‌های زیرساختی شهرستان بودند.

مسئول نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در شهرستان سروآباد  یادآورشد: علاوه بر این در حوزه های فرهنگی و اجتماعی با اجرای پروژه‌های تعمیر و مرمت مدارس ومساجد، مفروش کردن مساجد و تکایا در شهرستان و در حوزه زیرساخت ها سلامت پروژه‌های احداث و مرمت خانه‌های بهداشت و تجهیز مراکز سلامت در دستور کار قرار گرفت.

اجرای 90 پروژه عمرانی

علی ویسی با اشاره به اینکه در سال گذشته بالغ بر ۹۰ پروژه عمرانی با اعتباری بیش از ۶۰ میلیارد تومان در شهرستان سروآباد اجرا شد، گفت: همچنین پروژه‌های سال ۱۴۰۰ با اعتبار اولیه حدود ۳۰ میلیارد تومان تعریف شده  که همانند سال گذشته امکان افزایش آن در صورت مشارکت مردم و دستگاه دولتی وجود دارد.

 وی افزود: پروژه‌های عمرانی شامل ۱۲ پروژه اصلاح معابر و راه‌های ترددی،۱۰ پروژه احداث و تجهیز اماکن ورزشی از قبیل احداث ۵ زمین چمن مصنوعی، ۱۰ پروژه آبرسانی و ۱۲ پروژه فاضلاب و احداث سپتیک، هشت پروژه حوزه اقتصادی انجام گرفته است.

مشارکت در احداث 300 واحد مسکن محرومین

 این مقام مسئول اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ علاوه بر پروژه های عمرانی عنوان شده،پروژه احداث مسکن محرومین با مشارکت کمیته امداد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اولیه ۳۰۰ واحد برای شهرستان سروآباد اجرایی شد.

علی ویسی افزود: در حوزه اقتصادی اقدامات و کمک های فنی اعتباری شامل برگزاری دوره‌های آموزشی، فعالیتهای عملی افزایش بهره‌وری تولید، کمک در زمینه نوسازی و تغییر ارقام محصولات باغی، تهیه تجهیزات رسته‌های شغلی زنبورداری و شیلات به صورت بلاعوض و در قالب شبکه های شغلی تشکیل شده توسط مردم انجام شده است.

ارائه 35 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی خرد و کلان

مسئول نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در شهرستان سروآباد به تسهیلات پرداخت شده در اشتغال خرد و کلان اشاره کرد ویادآور شد:همچنین تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال خرد در مجموع به مقدار ۲۰ میلیارد تومان با اولویت مشاغل مرتبط با باغداری زنبورداری گردشگری و صنایع دستی و مشاغل حوزه بانوان پرداخت گردید.

وی افزود:همچنین تسهیلات اشتغالزایی کلان به تعداد ۹ طرح با مجموع ۱۵ میلیارد تومان پرداخت گردید که این طرح‌ها شامل ۳ طرح پرورش ماهیان سردابی، ۳ طرح حوزه گردشگری، و سه طرح حوزه صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات باغی بود.

این مقام مسئول اظهار داشت: تلاش میکنیم تا در سال ۱۴۰۰ پرداخت تسهیلات اشتغالزایی خرد و کلان ادامه خواهد داشت.

علی ویسی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی و اجتماعی علاوه بر اجرای پروژه‌های زیرساختی مورد نیاز، برنامه‌های اجتماعی فراوانی نیز به اجرا در آمده، افزود: برنامه‌های متنوعی در ارتباط با مسائل اجتماعی شهرستان از قبیل اعتیاد خانواده و طلاق ازدواج تعلیم و تربیت و حمایت از تیم‌های ورزشی انجام گرفته است.

توزیع 10 هزار بسته معیشتی در ایام کرونا

وی اظهار داشت:در جهت ترویج ازدواج آسان و حمایت از زوجین جوان به تعداد ۱۰۰ زوج پس از طی آموزش‌ها و مشاوره‌های مورد نیاز، جهیزیه اهدا گردید.

علی ویسی در پایان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه‌های حمایتی بنیاد مستضعفان در شهرستان سروآباد شامل توزیع بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی ۳۴ هزار کارت هدیه همچنین اعطای ۲۴۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه به مشاغل آسیب‌دیده در مجموع با مبلغ حدود ۶ میلیارد تومان انجام گرفت.

انتهای پیام/2330/79

منبع: فارس

کلیدواژه: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی محرومیت سلامت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تسهیلات اشتغالزایی میلیارد تومان اجرای پروژه پروژه ها علی ویسی حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۵۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عملیات اجرایی کلان‌پروژه «اتصال بزرگراه یادگار امام (ره) به بزرگراه شهید متوسلیان» از سال ۱۳۹۲ آغاز شد اما پس از گذشت مدتی به فراموشی سپرده شد، این پروژه عمرانی گره‌گشا با هدف تکمیل یک مسیر بزرگراهی شمالی جنوبی در غرب تهران و اتصال نهایی به بزرگراه آزادگان اجرایی شده بود اما تاکنون به یک بن‌بست در میدان جی ختم شده است.

این کلان‌پروژه عمرانی برای دوره قبل مدیریت شهری دردسرساز شده بود و پیچیدگی عملیات عمرانی و معارضین متعدد نهادی و تاسیساتی‌اش از یک سو و تنگنای مالی از سوی دیگر، مسئولان وقت را به تصمیم درباره قطع شمع‌های پل و لغو پروژه رسانده بوده است.

فعالیت کلان‌پروژه عمرانی «اتصال بزرگراه یادگار امام (ره) به بزرگراه شهید متوسلیان» در دوره ششم مدیریت شهری مجدد آغاز شد که در همین راستا چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه بازدید میدانی اخیر از پروژه احداث شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان ضمن اشاره به رهاسازی این پروژه به دلیل سختی و صعوبت کار در دوره پیشین گفت: پروژه تکمیل شاخه غربی پروژه یادگار امام (ره) پیچیده، اما راهگشاست و قطعاً یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهر به شمار می‌رود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی در ادامه عنوان کرد: رفع معارضین در این طرح، پروژه بسیار مهمی بود که برای مواردی از دادگاه حکم ماده ۹ گرفتند و در موارد دیگر نیز توافق با وزارت دفاع، آموزش و پرورش و ارتش و صاحبان املاک خصوصی چند سال به طول انجامید و در دوره ششم درگیر این برنامه‌ها بودند تا مسائل برطرف شود.

 در بازدید مذکور معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، رئیس پلیس راهور پایتخت و شهردار منطقه ۹ تهران، رئیس شورای شهر را همراهی کردند.

پیش‌بینی پلیس راهور از کاهش ترافیک محور‌های مجاور با افتتاح این پروژه

سرهنگ ابوالفضل موسوی‌پور رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نیز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: پروژه شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) در پادگان جی از بزرگراه یادگار امام به پروژه آزادگان متصل می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

موسوی‌پور ادامه داد: با توجه به اینکه اکنون بار ترافیکی در بزرگراه آیت الله سعیدی، میدان آزادی و بزرگراه شیخ فضل الله سنگین است،  اگر شاخه غربی به سمت میدان فتح، بلوار بهار و بزرگراه شهید بروجردی افتتاح شود، بزرگراه آیت الله سعیدی و میدان آزادی که با گره‌های ترافیکی روبه‌رو بودند، سبک‌تر خواهد شد.

از فضای سبز ۷ هکتاری تا احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح

در همین رابطه هادی حق‌بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت پروژه شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به تأکید و اتفاق نظر مجموعه مدیریت شهری و پیگیری‌های شهردار تهران برای رفع گلوگاه‌های پروژه‌های عمرانی، هدف‌گذاری افتتاح کلان پروژه شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) در صورت همکاری سایر دستگاه‌ها تا پایان سال انجام شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی با اشاره به احداث فضای سبز ۷ هکتاری در محدوده میدان جی تا میدان فتح به موازات عملیات عمرانی این پروژه افزود: تقاطع سه سطحی غیرهمسطح در میدان فتح به عنوان محل تلاقی سه بزرگراه پراهمیت در غرب تهران به بهره‌برداری خواهد رسید. از این‌رو، بزرگراه یادگار امام (ره) در شاخه غربی با اتصال به بزرگراه شهید متوسلیان و بزرگراه شهید بروجردی، به بزرگراه آزادگان و آزادراه تهران ساوه متصل خواهد شد.

حق‌بین تصریح کرد: بدون تردید، همگرایی و تلاش بی‌وقفه مدیریت شهری برای رفع معارضین ملکی، نهادی و تأسیساتی متعدد این پروژه، تسریع در انجام عملیات عمرانی را در پی داشته و خواهد داشت و محصول این اقدامات، گره‌گشایی از چالش‌های ترددی شهروندان خواهد بود. بر اساس دستور شهردار تهران، نظارت‌های معاونت فنی و عمرانی برای پیشرفت این پروژه، تا روز افتتاح آن به طور مستمر و هفتگی ادامه‌دار خواهد بود.

بر اساس آنچه مطرح شد، بهره‌برداری از تقاطع سه سطحی در محل کنونی میدان فتح تهران، به عنوان محل تلاقی سه بزرگراه یادگار امام (ره)، شهید متوسلیان و آیت الله سعیدی علاوه بر تعدیل بار ترافیکی در پهنه جنوب غربی پایتخت، محصول این پروژه کهنسال عمرانی تهران را در کارنامه دوره ششم مدیریت شهری ثبت و ضبط می‌کند.

تصاویر اختصاصی از وضعیت نهایی پروژه به ویژه در میدان فتح تهران و در مجاورت فرودگاه مهرآباد

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • ۱۲ پروژه بازآفرینی شهری در استان اصفهان در دست اجرا است
  • اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مارگون و بهمئی
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان+فیلم
  • بهبود دسترسی محلی مناطق ۲ و ۴ با احداث تقاطع غیرهمسطح پل نیک‌اندیش
  • احداث متروی رباط کریم؛ اجرای طرح بعد از تملک اراضی
  • تاکید بر لزوم پرداخت وام‌های تکلیفی در شهرستان بستان آباد
  • آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج
  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود