Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی روز شنبه در آیین بازگشایی حوزه‌های علمیه این شهرستان که به صورت نمادین با حضور شماری از استادان حوزوی برگزار شد، افزود: مخاطبان ما در حوزه طلاب هستند و تعلیم علوم دینی یعنی آنکه روی آنها سرمایه گذاری کنیم و مطالب مناسب را به آنها منتقل کنیم تا خوب فهمیده و خوب بفهمانند و چه بسا این عزیزان در آینده از علما و محققان اسلام شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس حوزه علمیه هراتی تربت حیدریه گفت: با توجه به شرایط خاصی که ویروس منحوس کرونا بر کشور حاکم کرده، تدریس در فضای مجازی خیلی مناسب طلاب نیست و کارایی چندانی ندارد، لذا پیشنهاد می‌شود استادان برای آن دسته از طلابی که استعداد و توانمندی بالاتری دارند و علاقه مند هستند با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، کلاس‌ها را حضوری برگزار کنند.
عصمتی افزود: خروجی حوزه‌های علمیه را نباید با شمار قبولی های آنها سنجید بلکه باید دید از این اماکن آموزشی چه تعداد محقق، پژوهشگر و مجتهد فارغ‌التحصیل می‌شوند.
وی با بیان این‌که حوزه‌های علمیه این خطه به لحاظ مکانی و نیروی انسانی با ۲۰ سال گذشته قابل مقایسه نیستند، گفت: سال ۱۳۸۱ که ما به حوزه علمیه تربت‌حیدریه آمدیم در مجموع ۲۵ طلبه تا مقطع پایه چهار حوزه تحصیل می‌کردند، اما اینک ۸۰۰ طلبه برادر و خواهر در حوزه‌های علمیه برادران و خواهران از سطح یک تا چهار(دکترا) تحصیل و تدریس می‌کنند.
عصمتی افزود: مدارس علمیه قطب، فولاد، هراتی، شیخ یوسفعلی و خسروی و موقوفات آن برای تحصیل و تدریس علمای دین با حرکت‌های خیراندیش واقفانی چون محمدرضا لاری، ابوالقاسم هراتی، اسدالله مقیمی، محمدحسن فولاد و علی‌اکبر خسروی تاکنون علما و محققانی همچون آخوند ملاعباس تربتی و حضرات آیات سیدمحمدباقر موسوی، سیدمحمدباقر طباطبایی، سیدابراهیم ربانی، شیخ عبدالله امامی، سیدصدرالدین ربانی، غلامرضا زهدی و شیخ ابراهیم سعیدی‌نژاد را تحویل جهان اسلام داده‌اند.
وی اظهار کرد: همچنین باید از آیت‌الله رضازاده و قاضی‌زاده، اساتید برجسته حوزه‌های علمیه مشهد می‌توان به عنوان خروجی حوزهای علمیه تربت‌ حیدریه یاد کرد.
عصمتی گفت: اکنون ۸۰۰ طلبه و روحانی در سه حوزه علمیه هراتی، فولاد و ریحانه الرسول (س) از مقطع یک تا مقطع چهار تحصیل و تدریس می‌کنند.
شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

برچسب‌ها حوزه علميه تربت حیدریه شورای سیاست گذاری ائمه جمعه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه تربت حیدریه شورای سیاست گذاری ائمه جمعه حوزه علميه تربت حیدریه شورای سیاست گذاری ائمه جمعه حوزه های علمیه تربت حیدریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۵۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه نقدی برای متهم پرونده قاچاق دارو در تربت حیدریه

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خراسان رضوی گفت: پرونده کشف ۸۱۶ هزار و ۷۶۰ عدد انواع داروی قاچاق به ارزش ۱۸ میلیارد و ۸۸۶ میلیون ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان تربت حیدریه رسیدگی شد.

سید مرتضی مدنی گفت: شعبه با توجه به نتیجه استعلامات و ارائه نکردن مدارک قانونی، تخلف را محرز دانست و علاوه بر ضبط دارو‌های کشف شده، متهم را به پرداخت ۱۸ میلیارد و ۸۸۶ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

وی یادآور شد: مأموران پلیس آگاهی در بازرسی از خودرو کامیون با کشف دارو‌های قاچاق پرونده تشکیل شده را برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان تربت حیدریه ارسال کرده بودند.

دیگر خبرها

  • اجرای ۴۲۰ میلیارد ریال طرح مرتبط با شرکت برق تربت حیدریه
  • جریمه نقدی برای متهم پرونده قاچاق دارو در تربت حیدریه
  • طلبه‌های جوان و افتخارآفرینان المپیاد‌های علمی در آمل تجلیل شدند
  • بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه
  • حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس طلبه می‌پذیرد
  • پروژه‌های آموزشی نیمه تمام تا مهرماه در تربت حیدریه تکمیل می‌شود
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • اطلاعیه پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد