Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@20:04:40 GMT

مهار آلودگی نفتی در اروندرود پس از ۴ روز

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۷۰۰۳

مهار آلودگی نفتی در اروندرود پس از ۴ روز

ایسنا/خوزستان عملیات مهار آلودگی ناشی از مشتقات نفتی در اروندرود توسط تیم عملیاتی مقابله با آلودگی بندر آبادان پس از چهار روز به پایان رسید.

رضا سفاری، مدیر بنادر و دریانوردی آبادان در این باره اظهار کرد: پس از مشاهده آلودگی نفتی در سطح آب رود اروند و نزدیک اسکله‌های بندر آبادان در روز سه‌شنبه مورخ ۱۶ شهریورماه ۱۴۰۰، سریعاً تیم عملیاتی مقابله با آلودگی از بندر آبادان به محل موردنظر اعزام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از مدیریت بنادر و دریانوردی آبادان، وی افزود: تیم عملیاتی مهار آلودگی نفتی بندر آبادان در اولین اقدام خود با بهره‌گیری از یدک کش افشین افرا، عملیات خود را آغاز و برای پیشگیری از گسترش این آلودگی ناشی از مشتقات نفتی در سطح آب این رودخانه از بوم‌های جاذب هم استفاده کرد. 

سفاری ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع و وسعت این آلودگی که حدوداً از پالایشگاه نفت آبادان تا شیلات این شهرستان که دو کیلومتر طول و ۵۰ متر عرض است، طی تماس تلفنی با بندر خرمشهر اعلام نیاز به یک تیم معین عملیاتی مقابله با آلودگی شد.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان اظهار کرد: پس از مهار این آلودگی طی عملیات مشارکتی دو تیم مقابله با آلودگی از بندر آبادان و خرمشهر، از دستگاه اسکیمر جهت خروج مواد نفتی به مخازنی که توسط پالایشگاه  نفت تهیه شده بود اقدام شد و در مجموع پس از چهار روز تلاش همکاران، این عملیات با موفقیت به پایان رسید. 

سفاری با بیان اینکه این آلودگی نفتی به شکل پراکنده بود، گفت: در حال حاضر و با اقدام به موقع تیم عملیاتی، هیچ آلودگی مشاهده نمی‌شود.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان یادآور شد: در این عملیات از ۲۵ نفر نیروی انسانی، ۳ فروند یدک کش و دستگاه اسکیمر، بوم باد شونده به طول ۵۰ متر و بوم و پد جاذب استفاده شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آلودگی نفتی استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان اروندرود بندر آبادان بنادر و دریانوردی آبادان مقابله با آلودگی بندر آبادان آلودگی نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۷۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌نشانان بوشهری کودک گرفتار در بالابر را نجات دادند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوشهر، طی تماس والدین یک دختر بچه ۳ ساله با سامانه ۱۲۵ مبنی بر گیر کردن پای فرزندشان میان کفی بالابر و دیوار مجاور، بلافاصله ستاد فرماندهی آتش نشانی به همراه تیم عملیاتی عازم محل شدند.

معاون عملیات دوشنبه شب با بیان این مطلب افزود: نیروهای عملیاتی بلافاصله پس از قطع جریان برق و مهار بالابر مشغول عملیات شدند و همزمان با سرگرم و آرام کردن کودک موفق شدند بدون هیچگونه آسیبی، با استفاده از تجهیزات مخصوص، هر دو پای کودک را از صفحه میانی و دیوار رهاسازی کنند

به گفته وی، این کودک برای طی مراحل درمانی توسط عوامل اورژانس به بیمارستان انتقال داده شد و پس از پیگیری‌های انجام شده به‌صورت حضوری در بیمارستان توسط معاون عملیات سازمان مشخص شد که خوشبختانه هیچگونه شکستگی وجود نداشته و با دستور پزشک معالج ترخیص شد.

کد خبر 6092583

دیگر خبرها

  • کشف ۸۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • بیت المقدس عملیاتی منجر به آزادسازی پاره تن ایران+فیلم
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی
  • عملیات اروپا در دریای سرخ نتوانست عملیات دریایی یمن را مهار کند
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • آتش‌نشانان بوشهری کودک گرفتار در بالابر را نجات دادند
  • آتش سوزی در پتروشیمی آبادان مهار شد
  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد