Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-30@21:50:44 GMT

دستبرد به طلافروشی برای سفر به ایتالیا

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۷۳۵۲

دستبرد به طلافروشی برای سفر به ایتالیا

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، اوایل اسفند سال گذشته مرد طلافروشی که در بازار پایتخت مغازه داشت به شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 12 تهران رفت و شکایت کرد که طلافروشی‌اش مورد دستبرد قرار گرفته است.

با هماهنگی قضایی پرونده به پلیس آگاهی تهران ارسال شد و شاکی در جریان تحقیقات گفت: صبح وقتی به مغازه‌ام آمدم، دیدم وسایل آنجا به هم ریخته و یک کیلوگرم طلا سرقت شده، دوربین‌های مغازه هم دستکاری شده و نمی‌دانم سارق چه کسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ماموران به آنجا رفته و مغازه را بررسی کردند که مشخص شد در مغازه با کلید بازشده و خبری از تخریب قفل نبود.

در ادامه ماموران فیلم دوربین مداربسته مغازه‌های اطراف را بازبینی کرده و تصاویر مرد سیاهپوشی را یافتند که موقع فرار نقاب از چهره‌اش افتاده و معلوم شد او شاگرد مغازه طلافروش است.

متهم تحت تعقیب پلیس قرار گرفت اما مشخص شد خانه‌اش را ترک کرده و به مکان نامعلومی رفته و خانواده‌اش از او خبری ندارند.

سرانجام روزهای پایانی هفته گذشته مرد سارق به پلیس آگاهی تهران رفت و خود را تسلیم کرد و گفت: از چند سال قبل در طلافروشی شاکی کار می‌کردم. این اواخر تصمیم گرفتم برای کار و زندگی به ایتالیا سفر کنم و با دیدن فیلم ایتالیا ــ ایتالیا شوق این سفر برایم بیشتر شد اما هزینه سفرم زیاد بود و جور نمی‌شد. وسوسه سرقت از طلافروشی به جانم افتاد. موضوع را با سه نفر از دوستانم در میان گذاشتم که قبول کردند. دوستم وحید نقشه را طراحی کرد. براساس نقشه‌مان، دوربین مداربسته مغازه را دستکاری کردم تا به‌درستی عمل نکند. آن شب کلاه نقابدار گذاشتم و همراه آنها برای سرقت رفتم اما موقع اجرای نقشه ترسیدند و گفتند ما نگهبانی می‌دهیم.

وی افزود: من با کلید یدک در را بازکرده و با جمع‌آوری طلاها که یک کیلو می‌شد از آنجا بیرون آمدم. موقع فرار کلاه از سرم افتاد و بعد از فرار به دوستانم ملحق شدم. آنها طلاها را از من گرفتند تا با فروش آن سهم خودشان را برداشته و سهم بیشتری را به من بدهند. حتی از من خواستند تا مقدمات سفرم به ایتالیا را فراهم ‌کنم و به یکی از شهرهای شمالی کشور بروم و منتظر بمانم. قبول کرده و به شمال رفتم. ویلایی اجاره کرده و آنجا ماندم. اما از همدستانم خبری نشد و تلفن‌هایشان را خاموش کردند. فهمیدم که سرم کلاه گذاشته‌اند و به رویایم نمی‌رسم به همین دلیل تصمیم گرفتم خودم را تسلیم کنم.

با اعتراف وی، همدستانش تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند و دو نفرشان بازداشت شدند. آنها اعتراف کردند که وحید سرکرده اصلی که خودش یک خلافکار است آن دو را فریب داده و همه طلاها را دزدیده و سرشان کلاه گذاشته است.

محمد‌تقی شعبانی، بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 12 تهران با تایید این خبر به جام‌جم گفت: با اعتراف سارق و دو همدستش برای آنها قرار قانونی صادر شد. تحقیقات برای دستگیری سرکرده باند و کشف طلاهای سرقتی از او ادامه دارد.

گروه حوادث روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: طلافروشی سرقت سارق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۷۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عاملان شکستن شیشه‌ خودرو و مغازه‌ها در غرب تهران

فرمانده انتظامی غرب استان تهران از دستگیری عاملان شکستن شیشه واحدهای صنفی و خودرو خبر داد و گفت: متهمان در عملیات ضربتی دستگیر و ۳ تیر و کمان دست‌ساز به همراه مقادیری تیله شیشه‌ای از مخفیگاه آن ها کشف شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهریار، سردار کیومرث عزیزی در جمع خبرنگاران با اشاره به دستگیری عامل شکستن شیشه واحدهای صنفی اظهار داشت: در پی بروز شایعاتی مبنی بر تیراندازی با سلاح شکاری از سوی سرنشینان یک دستگاه خودرو به‌سوی مغازه‌ها و واحدهای صنفی و تخریب شیشه سکوریت برخی مغازه و خودروهای ساکن در شهرستان‌های شهریار و ملارد، بررسی موضوع به‌صورت ویژه و شناسایی عاملان تخریب شیشه‌ها در دستور کار پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وی افزود: در آغاز بررسی‌های مأموران انتظامی از موارد اعلامی در محل وقوع حوادث، هیچ سرنخی مبنی بر تیراندازی از سوی افراد ناشناس و شنیدن صدای تیراندازی به دست نیامد و مشخص شد که شیشه‌های مغازه‌ها و خودروها با استفاده از گوی شیشه‌ای (تیله) به طرز ماهرانه‌ای شکسته که تحقیقات پلیس برای شناسایی عاملان این حادثه در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران تصریح کرد: مأموران پلیس امنیت عمومی پس از اقدامات اطلاعاتی، 4 نفر از عاملان تخریب شیشه‌ها مغازه‌ها و خودروها در ملارد شناسایی و در یک عملیاتی ضربتی در آرایشگاهی در شهر ملارد دستگیر کردند.

عزیزی با بیان اینکه یک دستگاه خودروی 405 متعلق به متهمین توقیف و 3 عدد تیر و کمان دست‌ساز به همراه مقادیری تیله شیشه‌ای کشف شد گفت: عاملان تخریب شیشه مغازه‌ها و خودروها، قبل از دستگیری قصد عملیات جدیدی داشتند.

دستگیری شرور قمه به دست خیابان انقلاب + جزئیات

وی در ادامه بیان کرد: متهمان دستگیر شده جهت تحقیقات تکمیلی و کشف زوایای پنهان این اتفاق در اختیار پلیس امنیت عمومی قرار گرفتند و در بازجوئی‌های پلیس اعتراف کردند از 6 ماه قبل، تخریب شیشه مغازه‌ها و خودروها در استان‌های البرز، تهران و شمال کشور و اخیراً نیز در شهرستان‌های غرب استان تهران انجام می‌دادند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: شهروندانی که شیشه مغازه و خودروهای آن‌ها بدین شیوه مورد آسیب قرار گرفته می‌توانند جهت پیگیری قضایی و تشکیل پرونده به پلیس امنیت عمومی غرب استان تهران در شهر اندیشه فاز 4 بلوار توحید شمالی یا پلیس امنیت عمومی در شهرستان ملارد- بلوار رسول اکرم (ص) بالاتر از دادگستری جنب نمایندگی بهمن موتور مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی یک باب مغازه در تالش
  • داداش کلاه یادت نره 
  • چرا هیچ دستگاه نظارتی به داد مستاجران نمی‌رسد | اختیار آینده زندگی ما دست صاحبخانه هاست! | مستاجران به ناچار اجازه می‌دهند بر سرشان کلاه برود
  • رونمایی فراری از کلاه ایمنی ویژه گرندپری میامی + عکس
  • اتفاق عجیب در بازار اجاره؛ اجاره راه پله به جای مغازه
  • اتفاق عجیب در بازار اجاره مغازه / ۵ متر راه پله ماهی ۵ میلیون!
  • دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • دستگیری عاملان شکستن شیشه‌ خودرو و مغازه‌ها در غرب تهران
  • پارکینگ چهل اختران در اختیار شهروندان قرار گرفت