Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@08:37:59 GMT

روسیه نرخ بهره خود را برای کنترل تورم بالا برد

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۷۳۹۲

روسیه نرخ بهره خود را برای کنترل تورم بالا برد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی روسیه اعلام کرد در راستای سیاست محدود کردن کنترل شده نقدینگی نرخ بهره خود را ۲۵ صدم درصد افزایش داده و به ۶.۷۵ درصد رسانده است.

این پنجمین باری است که بانک مرکزی روسیه در سال ۲۰۲۱ نرخ بهره خود را برای کنترل تورم بالا می‌برد.

بانک مرکزی روسیه اعلام کرد: احتمال افزایش مجدد نرخ بهره همچنان وجود دارد با این حال تخمین‌های ما نشان می‌دهد نرخ تورم سالانه در سه ماهه چهارم به تدریج کند خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه بانک مرکزی آمده است: با توجه به مواضع ما در سیاست‌گذاری‌های پولی، تورم سالانه در سال ۲۰۲۲ به ۴ الی ۴.۵ درصد کاهش خواهد یافت و پس از آن در محدوده نزدیک به ۴ درصد باقی خواهد ماند.

طبق اعلام بانک مرکزی، اقتصاد روسیه در سه ماهه دوم امسال به سطح قبل از پاندمی بازگشته و در مسیر رشد متوازن قرار گرفته است.

بانک در بیانیه خود اعلام کرد: در صورتی که وضعیت اقتصادی کشور مطابق با پیش‌بینی‌های اولیه ما پیش برود، احتمال آن وجود دارد که بانک در جلسه سیاست‌گذاری ۲۲ اکتبر خود نرخ بهره را یک بار دیگر افزایش دهد.

کد خبر 5301735

منبع: مهر

کلیدواژه: روسیه اقتصاد روسیه نرخ بهره روسیه قیمت دلار وزارت جهاد کشاورزی اقتصاد چین قیمت جهانی طلا سید جواد ساداتی نژاد سازمان هواپیمایی کشوری اقتصاد آمریکا اقتصاد روسیه رمز ارز قیمت نفت قیمت سکه بهار آزادی شاخص کل بورس قیمت جهانی نفت گمرک ایران بانک مرکزی نرخ بهره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۷۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی

بر اساس بودجه در سال ۱۴۰۳ بانک مرکزی سودده ترین شرکت دولتی است و سهم ۲۳ درصدی از درامدهای بودجه از محل سود سهم شرکتهای دولتی را به خود اختصاص خواهد داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، نگاهی به فهرست شرکتهای دولتی بر اساس سود سهام در بودجه سال 1403 نشان میدهد بانک مرکزی سهم 23 درصدی از سود سهام شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده و سود ده ترین شرکت دولتی میباشد.

در رتبه دوم شرکت ملی نفت قرار گرفته که 18 درصد از واریزی مربوط به سود سهام شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است.

ایمیدرو 13 درصد از سود سهم شرکتهای دولتی و ملی گاز ایران نیز 6 درصد از این پرداختها را به خود اختصاص داده اند. پالایش نفت ابادان  و تهیه و تولید مواد معدنی نیز در رده های بعدی قرار گرفته اند. سازمان دریانوردی و شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی نیز هر کدام سهم یک درصدی در این خصوص را روی دوش دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همتی: آقایان گمان می‌کنند با زدن دکمه کنترل نقدینگی، تورم خود به خود کاهش می‌یابد
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • کاهش نقدینگی و تورم با تمرکز بانک مرکزی در حوزه ریال
  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • مجلس به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • سطح اعتبار سنجی تسهیلات خرد دقیق‌تر می‌شود+ فیلم
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • بانک مرکزی آرژانتین، نرخ بهره را کاهش داد