Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@13:16:04 GMT

زمان حضوری شدن دانشگاهها اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۸۰۹۲

زمان حضوری شدن دانشگاهها اعلام شد

 در تشریح جزئیات جلسه رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: این اجلاس نخستین باری بود که با حضور دکتر زلفی گل برگزار شد و اعضای جلسه نکات و مواردی درباره اهمیت برگزاری این اجلاس و همچنین موضوعات مختلف به اختصار بیان کردند.

وی با اشاره به اینکه رؤسای دانشگاه‌ها این اجلاس را نشستی برای هم‌افزایی بین دانشگاه‌های بزرگ کشور مطرح کردند، افزود: رؤسا تاکید داشتند که خروجی این جلسات و تجربیات آن می‌تواند به ستاد وزارت علوم در تصمیم گیری ها کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام عالی وزارت نیز در صحبت‌هایی ضمن تاکید بر ادامه فعالیت و هم فکری بین ۱۳ دانشگاه بزرگ کشور، اظهار امیدواری کردند که در آینده از تجربیات دانشگاه‌ها در تدوین ضوابط و مقررات وزارت علوم کمک گرفته شود.

رئیس دانشگاه علم و صنعت همچنین وضعیت بودجه دانشگاه‌ها، آماده شدن دانشگاه‌ها برای سال تحصیلی جدید با توجه به شرایط کرونایی، مشکلات مالی دانشگاه‌ها، مشکلات واکسیناسیون دانشجویان و نیازهای دانشگاه‌ها را از جمله مباحث مطروحه در این جلسه عنوان کرد.

ذاکری افزود: همچنین در این جلسه اعلام شد که آموزش در دانشگاه‌ها به دلیل شرایط وجود کرونایی در کشور، فعلاً مجازی است ولی با توجه به پیش بینی‌ها از بهتر شدن شرایط، احتمال حضوری شدن دانشگاه‌ها در آبان ماه وجود دارد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت افزود: از آنجایی که پیش بینی می‌شود در مهرماه بخش اعظمی از دانشجویان واکسینه شوند، ترم تحصیلی پیش رو به صورت ترکیبی (مجازی-حضوری) خواهیم بود.

وی همچنین به مشکلات بودجه‌ای دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مشکلات بودجه‌ای دانشگاه‌ها به افزایش هزینه‌ها بر می‌گردد و اینکه افزایش بودجه جوابگوی افزایش هزینه‌ها نیست.

ذاکری ادامه داد: از سال ۹۰ تا به حال افزایش بودجه دانشگاه‌ها رصد و با میزان افزایش تورم و مقایسه شده است که این موارد به استحضار وزیر علوم رسید و ایشان دستور دادند این گزارش در اختیارشان قرار داده شود.

رئیس دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: همچنین مقرر شد وزیر علوم در خصوص مشکلات بودجه‌ای دانشگاه‌ها با مجلس نشستی داشته باشند و نکات لازم را پیگیری کنند.

وی اظهار داشت: دکتر زلفی گل در این رابطه قول‌هایی دادند و قرار شد پیگیری‌هایی از طریق دبیرخانه اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها نیز صورت بگیرد./مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر علوم دانشگاهها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۸۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود

دکتر مصری ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در جشن روز دندانپزشک که به همت انجمن دندانپزشکی استان قم  برگزار شد،گفت: با کمک انجمن دندانپزشکی استان، کمیته بهینه سازی خدمات دندانپزشکی استان دایر شده و شاهد خدمات گسترده آن هستیم.

وی افزود: در راستای توسعه مباحث دندانپزشکی، رشته دستیاری دندانپزشکی و دندانپزشکی کودکان را مد نظر داریم که به زودی در دانشگاه علوم پزشکی قم، دایر خواهد شد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: کیفیت خدمات دندانپزشکی در استان قم به عنوان یک نقطه قوت برای استان است که باید همواره در این زمینه کوشیده و این جایگاه را حفظ کنیم.

 در پایان این مراسم از دندانپزشکان نمونه استان تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بودجه و امکانات شوراها گرفتار مشکلات قانونی است
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • تاسیس ۳۱ دانشگاه فرهنگیان مجزا با چه تدبیری انجام می‌شود!
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • خبر مهم درباره زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر