Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@21:53:05 GMT

تمام دانستنی‌ها در مورد مزایا و معایب جوراب واریس

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۸۶۸۹

تمام دانستنی‌ها در مورد مزایا و معایب جوراب واریس

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، رگ‌های واریسی، وریدهای پیچ‌خورده و متورم هستند که بر اثر آسیب به دریچه‌های لانه کبوتری و برگشت خون در مسیر مخالف ایجاد می‌شوند. تمام وریدهای بدن قابلیت واریسی شدن را دارند، اما رگهای پاهای شما بیشتر تحت تأثیر این آسیب قرار می‌گیرند. این به این دلیل است که ایستادن طولانی مدت و قرار گرفتن پا در حالت قائم به مدت زیاد، باعث افزایش فشار در رگ‌های پایین تنه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(درصورتیکه تمایل دارید اطلاعات بیشتری در مورد واریس داشته باشید به مقاله ی واریس چیست در مجله ی پزشکی ماهان مدیکال مراجعه کنید. در این مطلب نقطه نظرات پزشکان متخصص در حوزه ی بیماری های عروقی در مورد بیماری واریس به شما کمک میکند تا درک بهتری نسبت به این بیماری و نحوه ی درمان آن داشته باشید.)

وقتی شخصی به واریس مبتلا شود، اولین راه حل درمانی برای آن‌ها پوشیدن جوراب واریس است. جوراب‌ واریس یا جوراب فشاری به منزله‌ی درمان برای ایجاد فشار در مچ پا، طراحی شده است. این جوراب‌ها فشار ملایمی به پاها و مچ پا وارد می‌کنند و جریان خون را از پاها به قلب افزایش می‌دهند. جوراب‌های واریس همچنین می‌توانند درد و تورم در مچ پا و پاها را کاهش دهند. اما باید این نکته را در نظر داشت که این جوراب‌ها نیز مزایا و معایبی دارند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

مزایای استفاده از جوراب واریس

پزشک ممکن است جوراب فشاری را برای موارد زیر تجویز کند:

گردش خون در پاها افزایش یابد.

رگ های مستعد واریس را برای جلوگیری از واریسی شدن حمایت کند.

از تجمع خون در رگ های پا جلوگیری می‌کند

تورم پا را کاهش می‌دهد

کاهش فشار خون ارتوستاتیک ، که باعث سرگیجه و یا تلو تلو خوردن هنگام ایستادن می‌شود.

به جلوگیری از زخم های وریدی کمک می‌کند

از ایجاد ترومبوز ورید عمقی در پاها جلوگیری می‌کند

به کاهش درد ناشی از وریدهای واریسی کمک می‌کند

ایجاد فشار خون وریدی معکوس می‌کنند

بهبود تخلیه لنفاوی

جوراب های واریس چگونه کار می کنند؟

جوراب های واریس به پاها و مچ پا فشار وارد می‌کنند که ممکن است:

با افزایش حجم و سرعت جریان خون، قطر رگ‌های اصلی کاهش پیدا کند

به جریان خون برای حرکت به سمت قلب کمک می‌کند

کمک به جلوگیری از برگشت خون به سمت پاها

عوارض جانبی جوراب فشاری

اگر پزشک برای درمان بیماری و یا مشکل خاصی، برای شما جوراب واریس تجویز کرده است، هر روز قبل از پوشیدن جوراب، پاهای خود را از نظر تغییرات پوستی مانند سوزش یا قرمزی بررسی کنید. این تغییرات نشان دهنده‌ی این است که:

جوراب مورد استفاده، مناسب شما نیست.

شما جوراب خود را به درستی نمی‌پوشید یا در نمی آورید

احتمالا بدن شما دارای عفونت است.

به مواد جوراب حساسیت دارید

تهیه جوراب مناسب و استفاده صحیح از آن‌ها بسیار مهم است. بر اساس تحقیقات انجام شده، اگر جوراب‌های واریس درست پوشیده نشود ممکن است باعث ایجاد مشکل پوستی شود، اگر کلاس فشار مناسبی نداشته باشد ممکن است باعث آسیب عصب محیطی شده و باعث اختلال در جریان شریانی شده و احتمال ابتلای شخص به ایسکمی را افزایش می‌دهد.

بخاطر داشته باشید که جوراب های واریس به پاها و مچ پا فشار وارد می کنند تا جریان خون را از اندام تحتانی به قلب افزایش دهند. اگر پزشک جوراب های فشاری را برای کمک به بیماری هایی مانند نارسایی وریدی تجویز می کند ، موارد زیر را باید به خاطر بسپارید.

برای پوشیدن جوراب از راهنما و دستورالعمل درست استفاده کنید

زمان و مدت زمان پوشیدن جوراب را از پزشکتان بپرسید.

هر گونه تغییرات پوستی را به پزشک خود اطلاع دهید.

شما عزیزان می‌توانید برای خرید انواع جوراب واریس از برندهای سیگواریس، مدی، سولیدا، ورنا و... با شماره‌ی ۰۲۱۲۲۲۲۰۵۷۷ تماس گرفته و مشاوره‌ی لازم را از کارشناسان ماهان مدیکال دریافت نمایید و یا اینکه می‌توانید با مراجعه به آدرس www.MahanMedical.com سفارش خود را ثبت نموده و درب منزل دریافت نمایید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5302191

منبع: مهر

کلیدواژه: کسب و کار فروشگاه اینترنتی بهداشت کسب و کار شرکت هواوی هواوی موبایل دستبند هوشمند گروه خودروسازی سایپا لیزر ساعت هوشمند گروه صنعتی ایران خودرو صنعت خودروسازی فروشگاه اینترنتی اپلیکیشن دوربین مدار بسته درب ضد سرقت جوراب های واریس پوشیدن جوراب جوراب واریس جریان خون جوراب ها ی واریس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۸۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام جدید القسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر اسرائیلی

آفتاب‌‌نیوز :

گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس در پیامی جدید اعلام کرد: «فشار نظامی منجر به کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست در دستان ما شد و بقیه اسرا را هم از جشن گرفتن عید پسح همراه با عزیزانشان محروم ساخت».

متن عربی و عبری پیام گردان‌های القسام به شرح ذیل است:

الضغط العسکری أدی إلی مقتل عشرات الأسری الذین بأیدینا وحرم البقیة من الاحتفال بعید الفصح مع أعزائهم הלחץ הצבאי הוביל להרג עשרות השביויים שביידנו ומנע משאר השבויים לחגוג הפסח עם יקריהם #الوقت_ینفد #הזמן_אוזל #حکومتکم_تکذب #ממשלתים_שקרנית

این در حالی است که پیشتر نتانیاهو مدعی شده بود که تنها ادامه فشار نظامی بر حماس است که به آزادی همه اسرای اسرائیلی در غزه منجر خواهد شد!

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • برجسته‌ترین ویژگی‌های اپل واچ جدید
  • پیام جدید القسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر اسرائیلی
  • با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟ | چه کسانی نباید با جوراب بخوابند؟
  • ببینید | گردان‌های قسام: فشار نظامی به کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست منجر شده است
  • خطرات عادت اشتباه پا گذاشتن روی داشبورد!
  • مرکز عمده فروشی جوراب در بازار تهران کجاست؟
  • خطرات عادت عجیب پا گذاشتن روی داشبورد!
  • 0 تا 100 ایستگاه پمپاژ فاضلاب؟ تجهیزات و قیمت | مزایا و نکات مهم در انتخاب
  • افت شدید فشار آب شهرستان رودبار، امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ابداع جوراب‌هایی الکترونیکی برای رهایی‌بخشی بیماران دیابتی از زخم پا