Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،   محمود ثمینی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در جلسه ستاد اتسانی مقابله با بیماری کرونا از فراهم آمدن شرایط واکسیناسیون برای هم استانی‌ها خبر داد و خواستار حضور مردم در مراکز واکسیناسیون در رابطه با تزریق واکسن شد.
وی با بیان اینکه گزارش دانشگاه علوم پزشکی حکایت از آن دارد که برخی از هم استانی‌ها از تزریق واکسن استقبال نمی‌کنند اظهار داشت: طبق پیش بینی ستاد ملی مقابله با کرونا احتمال مواجه با پیک بعدی کرونا موسوم به ویروس جهش یافته لامبدا طی ماه‌های آتی در کشور زیاد است که این موضوع ضرورت انجام واکسیناسیون گروه‌های سنی را بیشتر می‌کند و مردم نیز باید به این نکته توجه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون استاندار لرستان افزود: علی رغم آنکه لرستان در موضوع مرگ بر اثر ویروس کرونا نسبت به میانگین کشوری در رده‌های پایین تری قرار گرفته است، اما متاسفانه در یک ماه اخیر آمار استان افزایشی بوده و حتی مرگ ۱۴ الی ۱۵ نفر در روز نیز به ثبت رسیده که این موضوع نشان از یک هشدار جدی دارد و مردم باید بیش از پیش نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی اهتمام داشته باشد.
ثمینی ادامه داد: با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در تمامی رده ها، اما گزارشات واصله از عدم اعمال نظارت‌ها بر برخی مشاغل و اصناف مانند باشگاه‌های ورزشی حکایت دارد که تاکید می‌شود موضوع رعایت شیوه نامه های بهداشتی و اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا توسط دستگاه‌های عضو ستاد با جدیت بیشتری پیگیری شود.
وی همچنین تاکید کرد: بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا و با توجه به شرایط قرمز کرونایی حاکم بر لرستان، کماکان تردد‌ها به استان با جریمه همراه خواهد بود و از هموطنان میخواهیم در ایام پایانی شهریور از انجام سفر‌های غیر ضروری پرهیز کنند.

هم اکنون تمام ۱۱ شهرستان استان در وضعیت قرمر کرونایی قرار دارند.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی لرستان واکسیناسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۹۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: فرآیند واکسیناسیون تکمیلی مرحله اول فلج اطفال ویژه اتباع خارجی در کردستان به اتمام رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، جهانبخش یوسفی اظهار کرد: برنامه جهانی ریشه‌کنی فلج اطفال و حفظ دستاوردهای آن از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان جهانی بهداشت است.

وی افزود: هر چند تلاش‌ها برای تحقق اهداف برنامه همچنان تداوم دارد، اما افزایش تردد به داخل کشور از کشورهای همسایه نشان دهنده خطر بالای ورود ویروس به کشورمان است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: عملیات ایمن سازی تکمیلی سال ۲۰۲۴ میلادی در مناطق غیر گرمسیری در مرحله اول از روز یکشنبه دوم اردیبهشت تا روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت سال جاری همزمان با سراسر کشور شروع و به اتمام رسید و مرحله دوم نیز از سی‌ام اردیبهشت تا یکم خرداد سال جاری اجرا خواهد شد.

یوسفی خاطرنشان کرد: در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کردستان طرح ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال با هدف ریشه‌کن کردن کامل این بیماری در کودکان زیر پنج سال مهاجران خارجی اجرا شد و بیش از ۷۵ درصد موارد واکسیناسیون شدند.

کد خبر 749770

دیگر خبرها

  • جلوگیری از خسارت سیل با تجهیزات بسیج سازندگی در مختاران
  • واکسیناسیون ۱۲۰۰ نفر از متقاضیان حج تمتع خراسان شمالی انجام شد
  • محور اصلی کار خود را توجه به کسب‌وکار و اشتغال مردم گذاشته‌ام
  • واکسیناسیون دامی به میزان ۸۰۰ هزار دز در میامی انجام شد
  • سطح رفاه اجتماعی در لرستان را ارتقا دهیم
  • جذب به‌موقع و صحیح اعتبارات و تسهیلات تکلیفی لرستان
  • کارگران ستون فقرات تولید در کشور هستند
  • اقدام پالایشگاه گاز هاشمی‌نژاد برای مقابله با ریزگردها
  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • اقدام عجیب فوتبال فرانسه برای مقابله با نمادهای اسلامی