Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@20:25:20 GMT

جذاب ترین عکس های هواشناسی که جهانی شدند

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۹۸۹۶

جذاب ترین عکس های هواشناسی که جهانی شدند

انجمن سلطنتی هواشناسی، فهرست نهایی نامزدهای رقابت عکاس سال آب و هوا را معرفی کرد.

به گزارش برنا؛ ابرهای زیبا تا رنگین‌کمان‌های چشم‌نواز از جمله سوژه‌های فهرست نامزدهای نهایی این دوره از رقابت عکاسی عکاس سال آب و هوا به شمار می‌روند.
۲۱ نامزد نهایی در این رقابت سالانه که به همت انجمن سلطنتی هواشناسی بریتانیا برگزار می‌شود از بین بیش از ۸۹۰۰ اثر متعلق به ۳۳۰۰ عکاس از بیش از ۱۱۴ کشور برگزیده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از جمله نامزدهای نهایی امسال به تصویری از یک ابر رنگین‌کمانی بر فراز آسمان تبت و تصویری از مه در یک روز پاییزی در شهر ایرانو در ایتالیا می‌توان اشاره کرد.
برخی از این عکس‌ها شرایط سخت و دشوار آب و هوایی را نیز به تصویر می‌کشند. در یکی از عکس‌ها که از «یورک» واقع در بریتانیا ثبت شده است، اثرات سیل بر اثر بالا رفتن سطح آب رودخانه به تصویر کشیده شده است.
امسال همچنین یک شاخه دیگر به این رقابت عکاسی اضافه شده است تا امکان حضور در این رقابت عکاسی با ثبت تصاویر از طریق موبایل نیز وجود داشته باشد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رقابت آب و هوا هواشناسی ایتالیا بریتانیا سیل موبایل آب و هوا محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۹۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک باید تا مرداد نهایی شود

استاندار لرستان گفت: مسائل و انتظارات برای ثبت جهانی قلعه باید تا مردادماه نهایی و مرتفع شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد،  ابوطالب شفقت عصر امروز در حاشیه بازدید از قلعه فلک الافلاک خرم آباد گفت: تا قبل از این که تیم بازرسی برای ثبت جهانی از مجموعه قلعه فلک‌الافلاک بازدید کند فرصت داریم شرایط ثبت را به وجود آوریم که تا مرداد ماه خواهد بود.

وی افزود: امیدواریم با ایجاد شرایط لازم و ثبت جهانی، این اثر ارزشمند مورد بهره‌برداری مردم جهان قرار گیرد.

استاندار لرستان عنوان کرد: این منطقه گردشگری و تاریخی شناسنامه قوم لر و لرستان است و استحکام‌بخشی، آزاد‌سازی حریم و ثبت جهانی قلعه فلک افلاک به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

شفقت با بیان اینکه ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک یکی از مصوبات سفر دور اول رئیس جمهور به لرستان است گفت: تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته و آزادسازی اطراف قلعه به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد. 

وی تصریح کرد: با توجه به این که بسیاری از موارد توسط وزارتخانه در تهران برطرف می‌شود، امیدواریم به زودی وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی به لرستان سفر کرده و از نزدیک در جریان روند امور قرار گیرد.

انتهای پیام/645

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۸ اردیبهشت
  • روند ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک باید تا مرداد نهایی شود
  • سیدبندی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴؛ ایران سرگروه شد
  • خوشحالی کین: فعال شدن بند پاداش جذاب
  • نگاهی به آمار بازی جذاب؛آلومینیوم کابوس پرسپولیس «اوسمار»
  • ۸ تیم مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی
  • برندگان جوایز عکاسی جهانی سونی ۲۰۲۴ /از عقیم‌سازی اجباری تا متروکه‌های آلوده به تشعشعات اتمی
  • نبرد ۴ تیم برای جام جهانی
  • دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور ۵۰ عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد
  • رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ / سهیل موسوی به مدال طلا دست یافت