Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: در پروازهای اربعین مانند دیگر پروازهای خارجی همه مسافران باید پاسخ منفی تست PCR را همراه خودشان داشته باشند و به همین دلیل نیازی به رعایت کردن محدودیت پذیرش ۶۰ درصدی در این پروازها نیست.

ابوالقاسم جلالی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به توافق کشورهای ایران و عراق برای پذیرش ۳۰ هزار زائر ایرانی از طریق فرودگاه بین المللی این کشور، چرا پروتکل‌هایی مانند فاصله‌گذاری و پذیرش ۶۰ درصدی مسافران در این پروازها رعایت نمی‌شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه تمام مسافران باید ۷۲ ساعت قبل از انجام پرواز، پاسخ منفی تست PCR را گرفته باشند و آن را ارائه دهند، نیازی به رعایت محدودیت پذیرش ۶۰ درصدی در پروازهای اربعین مانند دیگر پرواز های خارجی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اکثر کشورهای اروپایی برای پروازهای خود پروتکل‌هایی مانند تست منفی PCR یا کارت واکسن را در دستور کار خود قرار داده و رعایت می‌کنند و در این زمینه هیچ  مشکلی هم برایشان پیش نمی‌آید. ما نیز برای پروازهای خارجی این پروتکل‌ها را مدنظر قرار داده‌ایم و نگرانی از این بابت برای زائران ایرانی وجود ندارد.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: اگر در پروازهای داخلی محدودیت پذیرش ۶۰ درصدی مسافران رعایت می‌شود به این دلیل است که نمی‌توان برای این پروازها از مسافران تست منفی PCR گرفت و وزارت بهداشت چنین پروتکلی را به ما ابلاغ نکرده است. بنابراین جای نگرانی در این زمینه نیست چرا که در پروازهای اربعین مانند دیگر پروازهای خارجی به غیر از محدودیت ۶۰ درصدی پذیرش مسافر همه پروتکل‌های بهداشتی مانند استفاده اجباری از ماسک در این پروازها و غربالگری و تب سنجی همه مسافران به دقت رعایت می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس پروازهای خارجی پروتکل های بهداشتی اربعين حسيني پروازهای اربعین پذیرش ۶۰ درصدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۱۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است

دریافت 6 MB کد خبر 6098308

دیگر خبرها

  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است
  • پذیرش ۵۳ درصدی دانشجو در مقطع دکتری به روش استادمحور
  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • معرفی پایانه های اتوبوسرانی تهران
  • خبر مهم وزیر کشور درباره پذیرش اتباع جدید
  • وضعیت کاروان ایران برای پارالمپیک/ ۳۸ سهمیه و مسافران منتظر!
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد
  • لحظات دلهره‌آور نجات مسافران خودرو از وسط سیل + فیلم
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین