Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@06:15:35 GMT

تولید خاویار در گلستان ۲ برابر می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۸۲۴۶۲

تولید خاویار در گلستان ۲ برابر می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود سقلی اظهارکرد: در حال حاضر پنج مزرعه پرورش ماهیان خاویاری با ظرفیت اسمی ۶۰ تن گوشت و پنج تن خاویار در استان فعال بوده که این رقم در سال ۱۴۰۰ با اضافه شدن چهار مزرعه دیگر به چرخه تولید، دو برابر می شود.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان افزود: ۱۰ مرکز دیگر با اخذ پروانه تاسیس در شرف آغاز پرورش ماهیان خاویاری در استان هستند که از این تعداد چهار مرکز، با ۳۰ الی ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در آینده نزدیک در سال جاری شروع به کار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش تعداد متقاضیان راه اندازی مزارع منفرد پرورش ماهیان خاویاری در استان افزود: همچنین ۶ متقاضی دیگر موافقت اصولی خود را در این زمینه دریافت کرده و در حال پیگیری و دریافت استعلامات اداری هستند.

سقلی با اشاره به جایگاه مهم تولید ماهیان خاویاری در اقتصاد کشور خاطر نشان کرد: پرورش ماهیان خاویاری جزو پروژه های اقتصاد مقاومتی شیلات گلستان است که با توجه به کاهش چشمگیر این گونه ارزشمند دریای خزر، تلاش های گسترده ای در گلستان، به عنوان خاستگاه ماهیان خاویاری کشور، جهت رونق دوباره این صنعت در حال انجام است.

وی گفت: در همین راستا راه اندازی مزارع منفرد پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان های مختلف استان و ایجاد مجتمع پرورش ماهیان خاویاری در گمیشان، جهت ایجاد اشتغال، کاهش صید غیرمجاز و رونق اقتصادی منطقه، در اولویت شیلات قرار دارد.

کد خبر 5302402

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان اداره کل شیلات گلستان ماهیان خاویاری ویروس کرونا واکسن کرونا بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا واکسیناسیون کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه تعاونی اردبیل گرگان ایلام عکس استانها ستاد ملی مقابله با کرونا پرورش ماهیان خاویاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۲۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال

رسول مقسم روز شنبه گفت : سال قبل گلستان از محل تولید نهال‌جنگلی ۳۸۷ هکتار از عرصه‌های جنگلی هیرکانی را با کاشت «بلوط، ون، افرا و خانواده سرو نقره‌ای» احیا کرد یا توسعه داد که شامل ۲۰۰ هکتار در منطقه «قلعه‌قافه» مینودشت، ۱۰۰ هکتار در منطقه «قربان‌دره» مراوه‌تپه، ۵۷ هکتار در منطقه «جوزچال» رامیان و ۳۰ هکتار در مناطق« عربکلو و خسروآباد» گالیکش بود.

طبق گزارش مسوولان حوزه جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، سال قبل در قالب اجرای طرح ملی چهارساله کاشت یک میلیارد درخت، ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار اصله نهال جنگلی برای فضای سبز، زراعت چوب، احیا و توسعه جنگل و مرتع و بیابان با بهره‌گیری از نهالستان‌های دولتی و خصوصی در استان تولید و در اختیار استان‌ها قرار گرفت در حالی که تعهد ایجاد شده برای گلستان در این سال پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نهال بود.

به روزرسانی جنگل‌های هیرکانی نیازمند احیا و توسعه

رییس اداره جنگلکاری، پارک‌ها و تفرجگاه‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: مکاتبه با ادارات شهرستانی منابع طبیعی و آبخیزداری برای شناسایی جنگل‌های مخروبه، کم پوشش و فقیر جنگلی انجام شده است.

طبق گزارش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، در این استان شمالی با مساحتی نزدیک به ۲ میلیون هکتار دارای اقلیم معتدل مدیترانه‌ای و دارای سطحی معادل یک میلیون و ۳۳۵ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی وجود دارد که ۴۵۲ هزار هکتار آن را عرصه جنگلی هیرکانی است.

گلستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ تعداد یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که اقتصاد اصلی ساکنان آن برپایه کشاورزی استوار است.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • عطر گل‌محمدی در گلستان‌های کرمانشاه پیچید
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان