Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان سخنگوی علوم پزشکی گیلان، گفت: امروز تعداد پایگاه های ثابت و متغیر استان گیلان از ۲۴۰ به ۲۷۶ پایگاه افزایش می یابد و فعالیت این پایگاه ها شناور است.

دکتر فردین مهرابیان در گفت وگو با ایسنا، از افزایش مجدد پایگاه های واکسیناسیون استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: امروز تعداد پایگاه های ثابت و متغیر استان گیلان از ۲۴۰ به ۲۷۶ پایگاه افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهرستان رشت ۷۲ پایگاه واکسیناسیون فعال دارد، تصریح کرد: برخی از این پایگاه ها شناور هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از افراد خواست برای مراجعه به پایگاه های واکسیناسیون به پرتال «vac.gums.ac.ir» مراجعه کنند و گفت: اطلاعات مربوط به واکسیناسیون در این سایت وجود دارد؛ همچنین سامانه تلفنی ۴۴۰۱ آماده پاسخگویی به سوالات کرونایی است.

مهرابیان، با بیان اینکه مادران باردار بالای ۱۸ سال از هفته ۱۲ بارداری لغایت ۴۲ روز پس از زایمان باید واکسن کرونا دریافت کنند، متذکر شد: مادران باردار برای کسب اطلاعات بیشتر به مرکز خدمات جامع سلامت یا خانه بهداشت محل زندگی خود مراجعه کنند.

وی از بستری شدن ۱۱۴ بیمار جدید کرونایی در استان گیلان طی شبانه روز گذشته خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد ۱۷ نفر در بخش های مراقبت های ویژه بستری شدند.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه در مجموع ۸۳۴ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان بستری و ۱۷۲ نفر بدحال هستند، عنوان کرد: متاسفانه ۱۵۶ نفر را در بخش های مراقبت های ویژه و آی.سی.یو بستری کردیم.

وی خاطرنشان کرد: هرچند که آمار بیماران بستری در بیمارستان ها نشان دهنده روند نزولی است، اما تداوم این روند نزولی نیازمند رعایت موازین بهداشتی است.

مهرابیان، مهمترین روش جهت قطع زنجیره انتقال بیماری را رعایت بهداشت فردی و خودداری از حضور در دورهمی ها دانست و گفت: لازم است استفاده از وسایل حفاظت فردی و فاصله گذاری اجتماعی را مد نظر قرار دهیم و از عادی انگاری بیماری به طور جدی اجتناب کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کرونا در ایران واکسن کرونا استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۲۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره

ایسنا/زنجان رئیس اداره دامپزشکی شهرستان خرم‌دره گفت: اولین اردوی جهاد دامپزشکی خرم‌دره در سال جدید با حضور گروه‌های عملیاتی در روستای انجلین برگزار شد.

 مهدی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی خرم‌دره، اظهار کرد: در این اردوی جهاد دامپزشکی بیش از ۲۲۵۰ راس دام سبک شامل گوسفند و بز علیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و بیماری برسلوز تحت پوشش کامل واکسیناسیون قرار گرفتند.

وی با اشاره به ارائه خدمات رایگان دامپزشکی در این اردوی جهادی، گفت: خدماتی مانند واکسیناسیون دام‌ها در روستاهای هدف علیه بیماری‌های واگیردار دامی و مشترک بین انسان و حیوان، سم‌پاشی دام‌ها و اماکن نگهداری دام، معاینه، ویزیت و پایش بیماری‌های دامی و برگزاری دوره آموزشی ترویجی درباره بیماری‌های دامی ویژه دامداران در منطقه برگزار شد.

حیدری با اشاره به واکسیناسیون بالغ بر ۵۰۰ قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل، بیان کرد: حدود ۱۵ راس دام سبک و سنگین به‌طور رایگان توسط دامپزشکان جهادی ویزیت و درمان شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • حمله موشکی مجدد حزب‌ الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • حمله موشکی مجدد حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • ناصر میرواحدی در آلمان بستری شد
  • ناصر میرواحدی رئیس سابق فدراسیون کشتی در آلمان بستری شد
  • عکس‌| رئیس سابق فدراسیون کشتی در آلمان بستری شد
  • بهره‌گیری از ظرفیت استادان در مقوله آراستگی و شئونات رفتاری دانشگاه‌ها
  • رئیس سابق فدراسیون کشتی در آلمان بستری شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا
  • اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان