Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین- محبوبه فکوری؛  محمدرضا نجفی منش با بیان اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی هنوز در دولت جدید هم تعیین تکلیف نشده است، گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی آفت بزرگی برای بسیاری از کالاهایی شده است که تولیدکنندگان ایرانی قادر به تامین آن به بهترین شکل هستند و هم اکنون به دلیل رقابت‌های منفی که حول ارز رانتی شکل گرفته، متوقف شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کمیسیون تسهیل فضای کسب و کار اتاق بازرگانی تهران افزود: ارز چندنرخی کشور را به قهقرا می‌برد و همچنان دولت حاضر نیست دست از پرداخت این ارز بردارد.

وی تصریح کرد: برخی تولیدکنندگان به دلیل واردات با ارز ۴۲۰۰ تومانی تولید را کنار گذاشته و رو به واردات آورده‌اند، این در حالی است که بیشترین رسوب در گمرکات مرتبط با ارزهای ۴۲۰۰ تومانی است، به این معنا که بررسی‌های ما نشان می‌دهد واردکنندگانی که کالا با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور کرده‌اند، مابه التفاوت را دریافت کرده و سود خود را از فرآیند واردات کسب کرده‌اند.

نجفی منش گفت: اگر ارز آزاد شده و چندنرخی بودن آن از بین برود، چنین اتفاقاتی رخ نخواهد داد؛ این در حالی است که اگر ارز آزاد و مسیر توزیع آن مشخص باشد، بساط چنین مواردی از بین می‌رود؛ اما باید به داد اقشار آسیب‌پذیر هم رسید و مابه التفاوت قیمت کالاهای اساسی با نرخ دلار آزاد با نرخ دلار ۴۲۰۰ تومانی را به آنها پرداخت کرد.

وی افزود: منابع ارزی دولت ماه‌هاست که در حال هدررفت است و تبعات آن را هم اقتصاد داده و هم افراد آسیب‌پذیر جامعه؛ بنابراین باید هر چه زودتر تصمیم قاطع و جدی در این خصوص گرفته شود.

نجفی منش به حجم رو به افزایش نقدینگی در کشور اشاره و تصریح کرد: تورم نتیجه عملکرد دولت است؛ بنابراین به راحتی نمی‌توان آن را کنترل کرد؛ این در حالی است که در پایان دولت هشتم، میزان نقدینگی ۶۳ هزار میلیارد تومان بود که در پایان دولت دهم به ۴۵۰ هزار میلیارد تومان رسید؛ در حالیکه اکنون این رقم به سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده و تورم را به شکل قابل توجهی افزایش داده است.

پربیننده ترین صفر تا صد فروش سهام عدالت ساینا ۱۶۰میلیون شد / قیمت پراید، کوییک و تیبا + جدول زمان پرداخت حقوق شهریورماه بازنشستگان اعلام شد قیمت تیگو ۵ مدیران خودرو + جدول تیبا ۱۵۹میلیون شد / قیمت ساینا، کوییک و پراید + جدول

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ارز دولتی ارز ۴۲۰۰ تومانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۲۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران

نعمت الله حاتمی معاون سیاسی و امنیتی فرماندار دهلران در جلسه ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: گشت‌های مشترک بازرسی ستاد تنظیم بازار شهرستان در قالب سه تیم به صورت روزانه برای نظارت بر قیمت‌ها و برخورد با متخلفان در شهرستان فعال شده است.

حاتمی با تأکید بر اینکه نظارت و بازرسی بازار و رصد قیمت‌ها ادامه دارد، افزود: برای حفظ حقوق مصرف کنندگان و ممانعت از افزایش غیرقانونی قیمت‌ها و دیگر تخلفات، انجام گشت‌های مستمر و حضور همیشگی بازرسان در سطح بازار ضروری است.

وی افزود: مسئولان شهرستان باید وضعیت عرضه کالا‌های اساسی را رصد کنند و اجازه سودجویی را به متخلفان ندهند.

حاتمی با اشاره به تقسیم کار صورت گرفته بین دستگاه‌های متولی، تصریح کرد: نظارت در سطح شهرستان باید تقویت شود و مصوبات ستاد تنظیم بازار باید اجرایی شوند

وی به راه اندازی دوشنبه بازار و جمعه بازار برای عرضه برخی محصولات و کالا‌های اساسی مورد نیاز خانواده‌ها با قیمت عمده و پایین‌تر از نرخ بازار در شهرستان خبر داد و گفت: جهاد کشاورزی و شهرداری باید به قید فوریت مکانی برای این بازار جانمایی کنند.

معاون سیاسی فرماندار ویژه شهرستان دهلران گفت: مسئولان باید برابر مسولیت که پذیرفته‌اند پای کار باشند و مطالبات به حق مردم در حوزه‌های مختلف را پیگیری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • واردات سازهای لاکچری آزاد می‌شود؟
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می شوید
  • توصیه ارزی همتی به دولت با عنوان خیرخواهانه
  • توزیع رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی با دلار چند نرخی!
  • توصیه همتی به دولت: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید