Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی اصغر امامیون مدیر جهاد کشاورزی دامغان گفت: تسهیلات مکانیزاسیون ارائه شده به متقاضیان از قبیل بهینه سازی ۹ باب ترمینال فرآوری پسته، هدایت و راهنمایی بهره برداران جهت جذب تسهیلات و خرید ۶۶ دستگاه تراکتور و ادوات بود.

او ادامه داد: جذب تسهیلات نگهداری باغ‌ها نیز از محل تسهیلات بهین یاب به مبلغ ۲ میلیارد و ۲۲ میلیون ریال است که به منظور رسیدگی به امور باغداری شامل هرس کردن، خرید کود و دیگر موارد مورد نیاز انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امامیون اضافه کرد: ارائه تسهیلات بهینه سازی ترمینال‌های فرآوری پسته با هدف نوسازی تجهیزات و تعویض دستگاه‌های فرسوده و قدیمی با تجهیزات جدید انجام شده است.

او  اظهار داشت: ۵۳ میلیاردریال تسهیلات در سال زراعی جاری به منظور اجرای طرح‌های آب و خاک شامل آبیاری تحت فشار و کم فشار، انتقال آب تعاونی‌های تولیدی بخش کشاورزی، انتقال آب استخر ذخیره آب کشاورزی، تسطیح اساسی، جاده بین مزارع، مرمت و بازسازی قنوات و کانال شبکه زیرسد شهرستان، پرداخت شد.

امامیون تصریح کرد: تدوین برنامه جامع توسعه پسته جهت ارتقا بهره‌وری و تولید شهرستان دامغان و انجام آزمایشات آب، خاک و گیاه به منظور بررسی وضعیت تغذیه بیماری‌ها و آفات و سایر عوامل موثر در عملکرد محصول از برنامه‌های شاخص این مدیریت است.

مدیر جهاد کشاورزی دامغان گفت: مطابق برنامه‌های موجود، پیش‌بینی می‌شود در صورت تحقق برنامه‌ریزی‌های پیش رو، تا ۵ سال آینده میزان تولید محصول پسته تا ۲ برابر افزایش یابد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مکانیزاسیون کشاورزی پرداخت تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۳۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب توری بر روی تراشه‌های ریزشی کوه در محور کرج – کندوان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی زندی فر گفت: به منظور افزایش ایمنی و جلوگیری از ریزش سنگ به سطح جاده عملیات نصب توری بر روی تراشه‌های ریزشی کوه به طول ۱۵ هزار مترمربع در محور کرج - کندوان محدوده سه راهی کندر توسط راهداری استان البرز در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز بیان کرد: به همین منظور تردد از ابتدای محور فوق (ابتدای میدان امیرکبیر) تا کندر از تاریخ ۹ تا ۱۱ اردیبهشت ماه از ساعت ۹ صبح تا ۱۵ عصر ممنوع است و تردد از محور فرعی آتشگاه - نوجان و آزادراه تهران - شمال انجام می‌شود.

کد خبر 6092103

دیگر خبرها

  • ایجاد استان تهران شرقی و غربی به منظور اداره بهتر انجام می شود
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • یادواره ۵۲ شهید کارگر دامغان برگزار شد
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب را تهدید می‌کند
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • رشد ۱۴ برابری تسهیلات مکانیزاسیون باغبانی در همدان
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • نصب توری بر روی تراشه‌های ریزشی کوه در محور کرج – کندوان