Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امروز (یکشنبه) ایرنا، میقاتی در گفتگو با روزنامه «الجریده» کویت گفت: من یک گروه کاری ایجاد کردم و نه یک دولت به معنای سنتی؛ این گروه وظایف خاصی را برای دستیابی به یک برنامه اصلاحات جامع با هدف نجات لبنان از بحران های موجود تشکیل داده است.

وی افزود: قبل از گرفتن عکس یادبود، ملاقات هایی با وزیران برای تعیین سیاست کلی دولت آغاز شد که به چندین اولویت تقسیم می شود: اولین مورد امور اقتصادی، مالی و اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوم ایجاد زمینه های مذاکره با صندوق بین المللی پول و سوم توسعه یک سیاست خارجی کلی که لبنان را به حیات روابط خود با کشورهای دوست و برادر باز می گرداند، زیرا لبنان نمی تواند با محیط عربی خود بیگانه باشد.

میقاتی در دومین دوره نخست وزیری خود از صندوق توسعه کویت پیشنهاد دریافت وام بلند مدت برای تکمیل طرح برق و ساخت نیروگاه ها را دریافت کرد، اما این پروژه به دلیل اختلافات سیاسی به نتیجه نرسید.

وی تأکید کرد که از زمان تعیین تکلیف دولت، تماس با کشورهای عربی را برای فعال سازی مجدد پروژه های حمایتی از لبنان آغاز کرده است.

نخست وزیر لبنان ادامه داد: من برای احیای این پروژه ها با کویت در حال رایزنی هستم به ویژه که این کشور در کنار لبنان است و همواره در ارائه کمک های فوری و ضروری به ما در بحران های بزرگ گام های مؤثری برداشته است.

میشل عون، رئیس جمهوری لبنان روز جمعه رسما فرمان تشکیل دولت جدید این کشور را به ریاست نجیب میقاتی امضا و آن را ابلاغ کرد. میقاتی پس از دریافت فرمان تشکیل دولت لبنان از سوی عون طی سخنانی وضعیت کشورش را فوق‌العاده و دشوار خواند و خواستار اتحاد تمامی لبنانی‌ها و گروه‌های لبنانی در راستای نجات این کشور شد.

شرایط این روزهای لبنان که از دو سال پیش آغاز شده، برای مردم این کشور بسیار بغرنج شده و نبود برق و افت شدید ارزش «لیر» (پول ملی لبنان) در مقابل ارزهای خارجی در کنار کمبود شدید سوخت و همچنین گرانی افسار گسیخته قیمت کالاها در این کشور، فشار مضاعفی بر مردم لبنان وارد کرده، مشکلاتی که از دوره سوم نخست وزیر سوم "سعد حریری" به لبنان تحمیل شده و هم اکنون نخست وزیر جدید لبنان باید برای آنها چاره اندیشی کند.

برچسب‌ها انرژی برق لبنان کویت دولت لبنان میشل عون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی برق لبنان کویت انرژی برق لبنان کویت دولت لبنان میشل عون نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۳۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، در مراسم ویژه ای که برای اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشور با حضور خاندوزی وزیر اقتصاد، وحیدی وزیر کشور، عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیرشورای عالی مناطق و مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران مناطق آزاد و ویژه در مشهد مقدس در نظر گرفته شده بود، از منطقه ویژه اقتصادی سهلان که توانسته بود رتبه اول در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور در کلیه مباحث مطرح شده کسب نماید تجلیل به عمل آمد.

این رتبه با توجه به عملکرد شاخص‌های ارزیابی سال ۱۴۰۲ سازمان‌های مناطق ویژه اقتصادی به منطقه برتر تعلق می‌گیرد.

کد خبر 6091504

دیگر خبرها

  • ۱۷۰ هزار طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید کشور فعال است
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • برای تحقق هرچه بیشتر عدالت اجتماعی در کشور چه باید کرد؟
  • خبر جدید معاون رئیسی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد