Web Analytics Made Easy - Statcounter

سایت‌های زنجیره‌ای، مطالب و مواضع کیهان درباره سریال «گاندو» را تحریف و واژگونه کردند!

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، روزنامه کیهان طی دو سال اخیر، هم در زمان پخش فصل اول «گاندو» و هم در هفته‌های اخیر که فصل دوم این سریال پخش شد، مطالب مختلفی در نقد و تحلیل و ارزیابی این مجموعه تلویزیونی منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه این مطالب، نگاهی ایجابی و در تحسین و تأیید فرم و محتوای «گاندو» داشته‌اند. هر چند که نویسندگان این مطالب و نقد‌ها در خلال این نوشته‌ها، اشاراتی کوتاه هم به برخی از نقاط ضعف و کاستی‌های جزئی و اندک سریال گاندو نیز داشته‌اند. این رسالت هر منتقدی است که در کنار تحسین و تمجید از یک اثر هنری، آنجا که ضعفی هم می‌بیند با نگاه دلسوزانه بیان کند؛ در مطالب و نقد‌های منتشر شده درباره «گاندو» در کیهان نیز در کنار تحلیل و بازگویی نقاط قوت فراوان این سریال، به نقاط ضعف این اثر هم پرداخته شده است.

اما گویی رسالت برخی از رسانه‌ها هم همواره تحریف، سانسور و واژگون نشان دادن حقایق است! مثل برخی از سایت‌های زنجیره‌ای که سابقه‌ای طولانی در انتشار تقطیع شده مطالب کیهان دارند. روز گذشته نیز دو سایت «خبرآنلاین» و «انتخاب» که از رسانه‌های حامی دولت حسن روحانی بوده‌اند، به بازتاب یکی از مطالب کیهان درباره «گاندو» پرداختند. اما این دو رسانه در کاری غیرحرفه‌ای و دور از اخلاق رسانه‌ای، بخش اعظم یک یادداشت در ستایش سریال «گاندو» را سانسور کردند و فقط چند خطی که به کاستی‌های فنی این سریال اشاره شده را برجسته‌سازی کرده و با تیتر «گاندو صدای اعتراض کیهان را هم درآورد» واقعیت را تحریف و واژگون جلوه داده‌اند.

منبع: روزنامه کیهان

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سریال گاندو صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران سریال تلویزیونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۴۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبلی :باید کارهای بیشتری در موضوع عفاف و حجاب انجام شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جبلی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره برنامه انتخاباتی صداوسیما، اظهار کرد: مناظره ها و برنامه های انتخاباتی در حال ضبط است و در زمان تبلیغات پخش خواهد شد.

به گزارش ایسنا،وی در پاسخ به این پرسش که چه نمره ای به عملکرد صداوسیما در موضوع عفاف و حجاب می دهید، اظهار کرد: نمره خیلی بالایی نیست، نه اینکه کار زیادی انجام نشده است، بلکه باید کارهای بیشتری انجام شود، چون موضوع حجاب فراگیری زیادی دارد. برنامه های صداوسیما آماده شده و به حجم آن از لحاظ کمی و کیفی اضافه می شود. برنامه ما غلبه دادن گفتمان کارآمدی حجاب در امر اجتماعی و کنشگری عفیفانه زن مسلمان است.

جبلی در خصوص دلیل بسته شدن دفتر صداوسیما در کشور آذربایجان، گفت: اطلاعات به روز ندارم، ولی از سال های پیش محدودیت هایی برای صداوسیما و سایر نهادهای فرهنگی ما ایجاد شده بود و تلاش می کنیم از طریق وزارت خارجه این محدودیت برداشته شود.

وی درباره دلیل پخش نشدن سریال حشاشین در ایران، گفت: ساترا مسئولیت دارد تا جلوی پخش محتوای تحریف شده که به درک اجتماعی لطمه می زند و افکار عمومی را منحرف می کند را بگیرد. سریال حشاشین براساس واقعیت نیست، بلکه تحریف تاریخ است و ساترا برای پخش آن به سکوها تذکر داده و سکوها هم حذف کردند.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901722

دیگر خبرها

  • احضار برخی فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالب کذب در پرونده نیکا شاکرمی
  • احضار خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالب نیکا شاکرمی
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه برخی از فعالان رسانه‌ای برای انتشار مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی
  • علت ممنوعیت سریال مصری حشاشین؛ تحریف تاریخ ایران
  • جبلی :باید کارهای بیشتری در موضوع عفاف و حجاب انجام شود
  • «حشاشین» سریالی بر اساس تحریف تاریخ است
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه تعدادی از خبرنگار‌ها و فعالان رسانه‌ای /دلیل: انتشار مطالب درباره پرونده نیکا شاکرمی
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه برخی از فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی
  • تحریف تاریخ، تضعیف شیعه و باقی توطئه‌ها
  • تحریف تاریخ، تضعیف شیعه و باقی توطئه‌‌ها