Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: خسارت نخیلات آسیب دیده از خشکسالی و شوری آب به‌زودی پرداخت می‌شود.

محمد حسنی‌نسب در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص پرداخت خسارت نخیلات آسیب دیده در اثر شوری آب و خشکسالی اظهار کرد: صندوق بیمه بانک کشاورزی در حال ارزیابی نخیلات آسیب‌دیده از تنش آبی و خکشسالی است تا نسبت به پرداخت خسارت به نخلداران اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر با توجه به اینکه برداشت خرما در شهرستان‌های استان در حال انجام است، جمع‌بندی دقیقی از نخیلات آسیب‌دیده از شوری و تنش آبی نداریم اما بلافاصله پس از مشخص شدن میزان خسارت، صندوق بیمه نسبت به پرداخت این خسارات اقدام خواهد کرد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه حدود ۲۲ هزار هکتار از سطح نخیلات خوزستان تحت پوشش بیمه هستند، گفت: صندوق بیمه محصولات کشاورزی فقط نسبت به پرداخت خسارت به نخیلات بیمه‌شده اقدام خواهد کرد.

حسنی‌نسب عنوان کرد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی از سه روز گذشته کار برآورد خسارت شوری آب، خشکسالی، بیماری‌های قارچی و آفات را آغاز کرده است تا هرچه سریع‌تر نسبت به پرداخت خسارت به نخلداران آسیب دیده اقدام کند.

وی در خصوص نخیلاتی که تحت پوشش بیمه نیستند، افزود: وزارت جهاد کشاورزی در قالب یکسری حمایت‌ها، خسارت‌های واردشده به نخیلاتی که تحت پوشش بیمه نیستند را جبران می‌کند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خوزستان ادامه داد: آیتم‌هایی به صورت بلاعوض و در راستای کمک به نخلداران آسیب‌دیده از خشکسالی و شوری آب از سوی وزارت جهاد کشاورزی مدنظر است که اجرایی خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نخیلات خوزستان استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان خشكسالي بحران کم آبی خسارات کشاورزی نسبت به پرداخت پرداخت خسارت جهاد کشاورزی آسیب دیده صندوق بیمه شوری آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۴۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم

ایسنا/لرستان معاون بازسازی بنیاد مسکن لرستان گفت: برای اجرای دیوار و پل روستای بیشه ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد دادیم.

سید علی رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در سیل سال ۱۳۹۸ در مجموع ۱۶ هزار و ۶۳۵ واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب دیدند.

وی با بیان اینکه در آن مقطع، واحدهای آسیب‌دیده نیازمند کمک بیشتری بودند و بخشی از آنها به‌عنوان مصوبه هیأت دولت به لرستان در نظر گرفته شد، بیان کرد: در مجموع، از کل واحدهای یادشده، کار ۲۸۵۰ واحد از واحدهای آسیب‌دیده انجام شد.

معاون بازسازی بنیاد مسکن لرستان گفت: مصوبه هیأت دولت ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۲ در قالب کمک به ۲۸۵۰ واحد نیمه‌تمام آسیب‌دیده از سیل سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ تصویب شد و در نهایت در ۱۲ آذر ماه ۱۴۰۲ این مصوبه به بانک مرکزی ابلاغ شد و این بانک به عاملیت چهار بانک، کار پرداخت تسهیلات را برعهده گرفت.

وی اظهار کرد: تاکنون ابلاغیه استانی به بانک‌های ملت و صادرات ارسال و کار معرفی افراد به سیستم بانکی انجام شده و ۲۵ درصد پرونده‌های معرفی‌شده به بانک منجر به قرارداد شده است.

او با بیان اینکه نیازمند مساعدت بیشتر بانک‌های ملت و صادرات با متقاضیان تکمیل واحدها هستیم، ادامه داد: برای بانک‌های تجارت و سپه ابلاغیه‌ای به استان ارسال نشده است.

رحیمی افزود: برای روستای نظرآباد شهرستان دلفان که در بارندگی‌های پایان سال گذشته و فروردین ماه دچار رانش شده بود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد دادیم تا دیوار حائل بتنی آن را ایجاد کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برخی از شالیکاران محمودآبادی در انتظار دریافت سهمیه کود
  • خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب کرمان
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • در انتظار روزهای خوب برای«زهره» اصلی ترین آبریز کشور
  • لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از کم‌آبی
  • کم آبی در کمین لرستان/ بارش‌های پرتکرار هم حریف خشکسالی نشد
  • ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد