Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@11:52:37 GMT

آغاز برداشت محصول پسته از باغات استان قزوین

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۸۴۹۶۱

آغاز برداشت محصول پسته از باغات استان قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، محمد پیله فروش با اعلام این خبر پیش بینی کرد: امسال ۴ هزار و ۳۰۰ تن پسته از این میزان سطح باغات برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر استان قزوین دارای ۴۹۲۰ هکتار باغ پسته بارور و غیر بارور است برآورد کرد: متوسط میانگین عملکرد این محصول ۱۰۵۰ کیلوگرم در هکتار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته پیله‌فروش، مهمترین مناطق کشت پسته در استان در شهرستان بویین زهرا و قزوین است.

وی تصریح کرد: پسته قزوین به واسطه وجود سبزینه و مقدار کلرفیل دارای رنگ و طعم منحصر به فردی است که در زمینه تهیه شیرینی جایگاه ویژه‌ای از نظر صادرات دارد.

پیله فروش مهمترین ارقام پسته استان را رقم‌های قرمز و سفید پسته، کال خندان، کله بزی، احمدآقایی، اکبری، اوحدی، کله قوچی، فندقی و خنجری ذکر کرد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه در حال حاضر ۵ ترمینال فرآوری بهداشتی پسته در استان فعال است یادآور شد: از سال ۹۸ طرح سرشاخه کاری و تغییر ارقام مناسب به صورت آزمایشی در ایستگاه تحقیقات پسته یزبر در حال اجرا می‌باشد که در صورت موفقیت در بین باغات پسته استان ترویج خواهد شد.

کد خبر 5302676

منبع: مهر

کلیدواژه: پسته قزوین جهاد کشاورزی قزوین ویروس کرونا واکسن کرونا بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه واکسیناسیون کرونا خطبه های نماز جمعه اردبیل تعاونی گرگان عکس استانها ایلام ستاد ملی مقابله با کرونا استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۴۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام قیمت خرید تضمینی کلزا در گلستان

علی موسی خانی گفت: امسال محصول کلزا در استان هرکیلوگرم ۳۵ هزار تومان، تضمینی خریداری می‌شود.

موسی خانی ادامه داد: چهار کارخانه روغن کشی در سطح استان متولی خرید دانه روغنی کلزا و تعاون روستایی گلستان نیز مباشر خرید آن است.

وی افزود: امسال در ۴۸ هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان گلستان کلزا کشت شده است.

موسی خانی خاطرنشان کرد: پارسال ۲۷ هزار تُن کلزا در استان برداشت شده بود و امسال پیش بینی می‌شود تا ۱۲۰ هزار تن محصول برداشت شود.

وی توصیه کرد: کشاورزان در برداشت عجله نکنند چرا که هنگام برداشت، رطوبت استاندارد کلزا باید حدود ۱۰ درصد و مواد خارجی آن ۲ درصد باشد.

کلزا محصولی است که از دانه آن روغنی مفید و گیاهی به دست می‌آید و از کنجاله آن برای خوراک دام استفاده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • آیین شکرگزاری برداشت گل‌محمدی در سربیشه برگزار شد
  • اعلام قیمت خرید تضمینی کلزا در گلستان
  • سازمان هواشناسی اعلام کرد:آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • بررسی علل سیاه شدگی میوه پسته باغات مزرعه کلانتر
  • علل سیاه شدگی میوه پسته باغات مزرعه کلانتر
  • تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • آغاز فروش اقساطی 2 محصول کرمان موتور (+جدول فروش)
  • کاشت درختچه کم آب بر گل محمدی در دهستان مرگور ارومیه
  • ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف خوزستان انتقال داده شد
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان