Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون حدود ۲۴۶ هزار نفر از جمعیت شهری استان کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش سیستم جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب هستند که حدود ۳۲ درصد جمعیت شهری استان را شامل می شود.

اسفندیار برخه با اعلام این خبر افزود: ۴ شهر کهگیلویه و بویراحمد از نعمت سیستم جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب برخوردارند و تلاش آبفا افزایش این تعداد به ۷ شهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: ۲۲ کیلومتر خط انتقال و ۴۲۰ کیلومتر شبکه جمع آوری، وظیفه انتقال و هدایت ۳۷۵۸۷ متر مکعب فاضلاب تولیدی در شبانه روز را بر عهده دارند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۷ پروژه فاضلاب در دست اجرا داریم و تاکنون نیز ۲۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آنها هزینه شده، که با توجه به تورم و افزایش قیمت برای تکمیل و به بهره برداری رساندن این پروژه ها، پیش بینی می شود به رقمی بالغ بر ۴۰۰۰ میلیارد ریال نیاز است.
برخه، ضمن بیان وجود معارض و ممانعت از افتتاح فاضلاب تنگاری دشت روم برای تکمیل ۱۰۰ درصدی این پروژه، عنوان کرد: دو طرح جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب روستایی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد با کمک بانک توسعه اسلامی در حال اجرا است، پروژه فاضلاب روستای تنگاری شهرستان بویراحمد بعنوان اولین پروژه فاضلاب روستایی استان که بخش عظیمی از عملیات کاری پروژه در جبهه های مختلف انجام و حدود ۳۰ درصد کار باقی مانده و پیش بینی می شود با تامین و تزریق ۱۵ میلیارد تومان اعتبار این طرح تکمیل و وارد مدار بهره برداری شود.
وی ادامه داد: دومین پروژه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب روستایی مربوط به روستای طولیان شهرستان کهگیلویه است که پروژه فعال و در حال اجراست و برای تکمیل آن نیز ۴۰ میلیارد تومان بودجه مورد نیاز است، ضمن آنکه تخصیص اعتبار و اجرای پروژه های مورد اشاره توسط بانک توسعه اسلامی و شرکت مهندسی آبفا کشور بوده و نقش شرکت آبفا استان در پروژه های مذکور بهره برداری از آنان پس از تکمیل شدن شبکه های انتقال و جمع آوری و تصفیه خانه هاست.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به شاخص های اجرای پروژه های فاضلاب، مطالعات اجرای طرح جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در شهر مارگون و روستای فیروزآباد نیز در حال اجرا است.
برخه در خصوص فاضلاب منطقه نجف آباد یاسوج، بیان کرد: به جهت مراعات حال شهروندان این پروژه تا میدان آریوبرزن به سرعت تکمیل و کنده کاری های موجود نیز ترمیم و آسفالت ترانشه های خطوط انتقال فاضلاب توسط پیمانکاران پروژه انجام شده است، اما برای ادامه پروژه انتقال فاضلاب در حال بررسی جهت انجام کار از دو محور و مسیر متفاوت هستیم و نگاه ما انتخاب مسیری است که اولویت های فنی بیشتری را داشته و همچنین با توجه به رشد جمعیت و توسعه مناطق شهری در آینده جمعیت بیشتری از اجرای پروژه بهره مند شوند و با توسعه شهری و آینده نگری جانمایی مطلوبی لحاظ و انتخاب شود.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد، وی با اشاره به اهمیت توسعه سیستم فاضلاب در ارتقای سلامت عمومی و صیانت از منابع ارزشمند روان آبها و سفره های زیر زمینی، تصریح کرد: با وجود هزینه های بالای اجرای شبکه های جمع آوری و انتقال فاضلاب اما پروژه های فاضلاب در جبهه های مختلف فعال بوده و با وجود نارسایی در بخشهای اعتباری که امری معمول می باشد، بخش خصوصی اجازه تعطیلی عملیات کاری پروژه ها را نداشتند و بدون شک تخصیص به موقع  بودجه و اعتبارات قطعا نگاه و عزم جدی تر در افزایش سرعت اجرای طرح های جمع آوری، انتقال و دفع بهداشتی فاضلاب را در پی دارد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شبکه فاضلاب آب و فاضلاب كهگيلويه و بويراحمد شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۷۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب استان در سال گذشته در راستای اجرای طرح تامین آب روستاهای استان و محرومیت زدایی از چهره روستاها از ۲ محل اعتباری طرح های ملی و استانی اقدام به تحت پوشش قراردادن ۴۰ روستا با بیش از ۱۵۷۰ خانوار در شهرستان اهر نموده است.

وی افزود: ارتقای هرچه بیشتر شاخص‌های فعلی به خصوص در بخش روستایی با روی کار آمدن دولت مردمی در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته است، بر این مبنا جهاد آبرسانی با هدف ارتقای شاخص‌های دسترسی جمعیت روستایی به آب پایدار جزو اولویت‌های وزارت نیرو قرار دارد تا از این طریق با استفاده از ابزارهایی نظیر تخصیص، توسعه زیرساخت توزیع آب و سایر ساخت و سازهای مورد نیاز شرایط جهش در آبرسانی روستایی مهیا شود.

خانی افزود: در این طرح با اجرای حفر و تجهیز ۳ حلقه چاه، احداث ۱۰ باب مخزن با مجموع ظرفیت ۶۵۰ متر مکعب و اجرای ۱۴ کیلومتر خط انتقال، ۵۵۰ نفر جمعیت از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شده و تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی قرار گرفته اند.

کد خبر 6092837

دیگر خبرها

  • انتصاب سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد
  • مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرد
  • ۷۵ هزار کارگر زیر پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد
  • ۷۵۰۰۰کارگرتحت پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هستند
  • دیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی 
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • با احداث سد آبریز، زنان و دختران کهگیلویه برای گوجه چینی به دیگر استانها نخواهند رفت
  • جمع آوری انشعاب غیرمجاز در روستای گوگ تپه ارومیه
  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه