Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شاخص کل بورس تهران، امروز بیست و یکم شهریور ماه در ابتدای معاملات با اُفت ۲ هزار و ۹۵۰ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۲۸ هزار واحدی قرار گرفت. در دقیقه‌های پایانی فعالیت بازار سرمایه، شاخص کل بورس با اُفت ۴۰ هزار و ۴۶۶ واحد، روی پله یک میلیون و ۴۸۹ هزار واحدی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید 

 میزان مشارکت در عرضه اولیه شکسته شد

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۴ هزار و ۵۱۳ میلیارد تومان رسید. «کگل»، «فملی» و «فولاد» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «شستا»، «سپید» و «شپنا» سه نماد پر تراکنش بودند.


شاخص هم وزن نیز با اُفت ۱۳ هزار و ۲۸۵ واحد، روی پله ۴۵۰ هزار و ۵۹ واحدی قرار گرفت.

همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۵ میلیارد و ۸۸۰ میلیون سهم به ارزش ۴ هزار و ۵۱۳ میلیارد تومان رسید.

ریزش ۴۱۰ هزار واحدی شاخص کل فرابورس

شاخص فرابورس هم با ریزش ۴۱۰ واحدی روی پله ۲۲ هزار و ۴۰۰ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران نیز به تعداد یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۱۶۲ میلیارد تومان رسید.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های کالا، فایرا و اپال به ترتیب با ۲۴۴.۲۷، ۱۴۸.۸۲، ۱۰۴.۶۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد کگل، فملی و فولاد با ۲۹۴۱.۲۴، ۲۷۴۱.۸۴ و ۲۳۳۷.۰۴ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در فرابورس

نماد‌های فرابورس، فجهان و بپاس به ترتیب با ۸.۳۸، ۵.۳۳ و ۳.۴۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. آریا، زاگرس و کگهر، با ۶۳.۷۹، ۲۶.۲۸ و ۲۳.۷۵ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه فرآورده نفتی بیشترین ارزش معامله را با مبلغ 5 میلیارد و 444 میلیون تومان به خود اختصاص داد. فلزات اساسی، خودرو و شیمیایی در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های فسپا، دارو و کالا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های حفارس، غبهنوش و کدما بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

نماد‌های مدیریت، رافزا و ثغرب بیشترین افزایش قیمت و نماد‌های غویتا، کمرجان و فزرین بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های کیمیاتک، کالا و کمند بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های افران، ددامح و اخابر در بورس تهران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های فجهان، مدیریت و  اعتماد بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های اعتماد، فزرین و اشاد ۹ در بورس تهران داشتند.

بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های خبهمن2، خساپا، خودرو بیشترین حجم معامله و نماد‌های پالایش، صخابر1022 و کمند بیشترین ارزش معامله را در بورس تهران تجربه کردند.
همچنین نماد‌های دی، ذوب و کرمان بیشترین حجم معامله و نماد‌های اراد 704، اراد 644 و اراد 544 بیشترین ارزش معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شاخص کل بازار سرمایه بورس ایران جای گذاشتند واحدی قرار گرفت بیشترین افزایش بیشترین تاثیر بورس نماد بورس تهران شاخص کل بورس تجربه کردند کاهش قیمت هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۷۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات نسبی در بازار سرمایه

بازار بورس امروز به نوعی درجا زد؛ به طوری که شاخص کل با افزایش تنها ۶۵۲ واحد به رقم دو میلیون و۳۰۴ هزار واحد رسید.

به گزارش ایسنا، بازار سرمایه در اولین روز هفته ثبات نسبی داشت. امروز (شنبه) شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۶۵۲ واحد افزایش یافت و به رقم دو میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۸ واحد رسید تا بازار سرمایه به روند کج‌دار و مریز هفته‌های اخیر ادامه داده باشد.

شاخص هم‌وزن نیز ۱۳۹۵ واحد رشد کرد و در عدد ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحد ایستاد.

امروز بیش از ۳۶۹ هزار معامله در بورس انجام شد که ارزش آن ۵۵۹۱ میلیارد تومان بود.

نقشه بازار بورس ـ شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

فملی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشت اما شپنا و شستا تاثیر منفی ایجاد کردند. ذوب، کاما و خزامیا نیز از نمادهای پرتراکنش بودند.

روز شنبه فرابورس ایران ۸۵ واحد افت کرد و به ۲۵ هزار و ۵۱۹ واحد رسید.

تعداد معاملات فرابورس بیش از ۲۲۵ هزار فقره به ارزش ۶۷۶۳ میلیارد تومان بود.

آریا و شگویا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند اما تجلی تاثیر مثبت ایجاد کرد. خاور، کرمان و کرومیت نیز از نمادهای پرتراکنش بودند که همگی قرمز به کار خود پایان دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شاخص کل بورس تهران با کاهش روبرو شد
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • ۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • بورس در سکوت
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس