Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کاشت مو روشی برای پر پشت کردن طاسی سر است که یک جراح پلاستیک، با استفاده از موهای طرفین و یا پشت سر آن را انجام می‌دهد که معمولاً در کلینیک‌ها انجام هر نوع عمل کاشت مو با بکارگیری از بی‌حسی موضعی پیش می‌رود. گفتنی است که به طور کلی اکثر ریزش‌های مو از یک الگوی خاص تبعیت می‌کنند که ممکن است تا حد زیادی به ژنتیک نیز ارتباط داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال مواردی مانند رژیم غذایی نادرست، فشارهای عصبی بیش از اندازه، عدم تعادل هورمون، مصرف بعضی داروها و بیماری‌های مختلف در ریزش مو نقش مؤثر داشته باشند. حال اجازه دهید در این مقاله به اطلاعاتی که ممکن است برای کاشت مو احتیاج داشته باشید، بپردازیم.

روش‌های کاشت مو

از گذشته تا به حال، روش‌های مختلفی برای درمان ریزش یا کاشت مو پایه‌گذاری شده است که هر کدام از آنها از مزیت‌ها و معایب خاصی برخوردار هستند که ما در ادامه به چند روش پیشرفته‌تر کاشت مو اشاره خواهیم کرد:

کاشت مو FIT

از بهترین روش‌هایی که می‌توان از آن بعنوان یک روش کاشت مو فوق العاده نام برد، کاشت مو به روش FIT یا همان FUE بوده که اساس کار این روش برای احیای مو، برداشت و کاشت فولیکول‌ها به صورت دانه دانه بر روی نواحی آسیب دیده است. در واقع این روش تکمیل کننده‌ی روش کاشت مو FUT است چرا که در این روش جراح پوست مجبور به برداشتن موهای پشت سر به صورت نواری بوده که در نتیجه به ظاهر پوست آسیب وارد می‌کرده است. از جمله مزایای بکارگیری از روش کاشت مو FIT می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهبود سریع زخم‌های بسیار ریز حین جراحی. عدم محدودیت انعطاف‌پذیری کم پوست سر در حین جراحی. طبیعی‌تر بودن نتیجه‌ی کار. عوارض کم ناشی از جراحی.

البته ناگفته نماند که روش کاشت مو FIT محدودیت‌ها یا معایبی نیز دارد که از جمله می‌توان به زمان‌بر بودن جراحی و استراحت بیشتر فولیکول‌های خارج شده از بدن اشاره کرد که ممکن است منجر به آسیب‌دیدگی‌ و در نهایت غیر قابل استفاده کردن آنها شود.

کاشت و کاشت مو SUT

روش بهتری نسبت به روش FIT برای کاشت موهای آسیب دیده وجود دارد که به روش SUT مشهور است. البته این روش دقیقاً همان روش FIT است اما یک تفاوت عمده با این روش دارد که آن را خاص کرده و متخصصان و جراحان پوست را ترغیب به استفاده از آن کرده است.

همان‌طور که می‌دانید در کاشت مو به روش FIT تمامی کارها توسط پزشک و کاملاً غیر اتوماتیک انجام می‌شده است اما با روی کار آمدن روش کاشت مو SUT استفاده از دستگاه‌های پیشرفته اتوماتیک در دستور کار قرار گرفته است که سرعت انجام جراحی را قابل توجه کرده است. ضمناً در این روش امکان آسیب رسیدن به گرافت موها نیز کمتر خواهد بود. البته پر واضح است که هزینه‌ی انجام این روش از کاشت مو به نسبت دیگر روش‌ها بیشتر است.

نکته: گفتنی است علاوه بر روش‎های ذکر شده، به سه روش، BHT، Micro FIT و ترکیبی نیز می‌توان به عنوان روش‌های کاشت مو اشاره کرد که هر کدام نیز دارای شرایط خاص خودشان هستند.

چه کسانی کاندیدای مناسب کاشت مو هستند ؟

پر واضح است که قبل از انجام عمل کاشت مو باید یکسری شرایط سنجیده شود تا پزشک معالج‌ تأیید کند که مشکلی برای انجام این عمل وجود ندارد. اما به طور کلی افرادی که از طاسی مدل مردانه رنج می‌برند، در اولویت استفاده از خدمات کاشت مو قرار دارند. ضمن این که زنانی که حجم موهایشان کاهش یافته است نیز در ردیف افرادی خواهند بود که می‌توانند بدون کمترین مشکلی عمل کاشت مو را انجام دهند. در کنار این موارد، گروهی از افراد نیز هستند که موهایشان را به دلایل مختلف مانند سوختگی یا جراحت از دست داده‌اند. لذا این سه گروه بدون شک در اولویت جراحان پوست به جهت درمان یا ترمیم طاسی سر خواهند بود.

ضمناً توجه داشته باشید که سه گروه زیر نیز کار سختی برای کاشت مو خواهند داشت:

زنانی که حجم بسیاری از موهایشان از دست رفته باشد. افرادی که موی کافی برای انتقال به بخش‌های آسیب دیده ندارند. کسانی که به دلایلی مانند شیمی درمانی، موهایشان را از دست داده‌اند.

اقدامات قبل و بعد از کاشت مو

کاشت مو از جمله‌ جراحی‌های نسبتاً سخت است که هم بیمار و هم پزشک معالج باید در بهترین شرایط‌شان باشند. شما به عنوان بیمار باید قبل و بعد از جراحی یکسری از موارد مهم را در نظر بگیرید که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

قبل از کاشت مو

برای آن که یک عمل کاشت مو فوق‌العاده با کمترین ریسک داشته باشید، باید حداقل یک هفته قبل از انجام آن، مواردی را رعایت کنید که از مهمترین آنها می‌توان به عدم مصرف داروهای رقیق‌کننده خون، عدم مصرف دخانیات و مشروبات الکی، عدم تراشیدن مو، عدم مصرف ویتامین‌هایی نظیر B یا E و همچنین عدم مصرف داروهای قلب و فشار خون اشاره کرد. ضمناً نیاز به رعایت موارد دیگری باشد، حتماً پزشک معالج به شما اطلاع خواهد داد.

بعد از کاشت مو

به محض این که عمل کاشت مو به پایان رسید باید اقدامات لازم به جهت بهبودیِ سریع‌تر محل جراحی در نظر گرفته شود. توصیه می‌کنیم حداقل یکی دو روز اول استراحت مطلق داشته باشید و اگر در نواحی عمل شده احساس درد یا تورم داشتید، حتماً از کمپرس یخ استفاده کنید. ضمناً توجه داشته باشید که پانسمان‌های در نظر گرفته شده را بدون هماهنگی با پزشک معالج باز نکنید. (حتی اگر حرفه‌ای هستید). همچنین مصرف انواع ویتامین، البته زیر نظر پزشک می‌تواند در بهبود سریع‌تر شما کمک کند. نهایتاً توصیه‌ای اکید داریم که اگر داروی خاصی برای بعد از کاشت مو از طرف پزشک معالج تجویز شد، حتماً آن را به موقع مصرف کنید.

عوارض کاشت و کاشت مو

طبیعی است که بعد از هر گونه عمل جراحی، دچار عوارض شوید. لذا پس از اتمام جراحی کاشت مو ممکن است دچار علائمی با ضعف و شدت مختلف شوید که در ادامه به مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد. ضمناً توجه داشته باشید، در صورتی که هر کدام از عوارض ایجاد شده، با شدت بیشتری بروز کرد، حتماً با پزشک معالج خود مشورت کنید.

تورم در ناحیه جراحی. درد و خونریزی در ناحیه جراحی. عدم تقارن موهای کاشته شده. ایجاد جای زخم در محل جراحی. ایجاد التهاب و یا عفونت. پوسته پوسته شدن سر. ریزش مو شدید. (در اکثر موارد طبیعی است)

هزینه کاشت مو

برای تخمین هزینه کاشت مو باید موارد مختلفی را در نظر گرفت که اولین مورد مهم، روش انجام جراحی است. همان‌طور که می‌دانید هر کدام از روش‌های جراحی کاشت مو با استفاده از دستگاه‌های مخصوص انجام می‌شود که به طور قطع دارای هزینه خواهد بود. ضمن اینکه انتخاب کلینیک و پزشک معالج نیز در تعیین هزینه‌ها مؤثر خواهد بود چرا که هر چه تبحر پزشک بیشتر باشد، پر واضح است که نتایج جراحی بهتر خواهد بود. به طور کلی برای استعلام هزینه کاشت مو باید به کلینیک کاشت مو معتبر مراجعه کنید که در ادامه به یکی از بهترین آنها خواهیم پرداخت.

خدمات کاشت و کاشت مو با کلینیک vip مارال

 با توجه به مطالب عنوان شده در این مقاله چنانچه میخواهید عمل کاشت مو خود را در کلینیک کاشت مو معتبر انجام دهید ،میتوانید نمونه عمل ها و نظرات مراجعین کلینیک VIP مارال را در وب سایت به آدرس CLINIC-VIP.COM و پیج اینستاگرام@VIPKASHT  بررسی نمائید،مشاوران این کلینیک قبل از هرچیز به شما مشاوره صحیح در رابطه با عمل کاشت مو ارائه میکنند همچنین با خدمات اسکن و آنالیز رایگان قبل از عمل کاشت مو میتوانید از نتیجه کاشت مو و نحوه رویش مو آگاه شوید ، در کلینیک کاشت مو VIP ابتدا بانک مو شما اسکن میشود و سپس با دستگاه سه بعدی لیزری خط رویش مو طراحی میشود،تمامی عمل های پیوند مو در این کلینیک با ضمانت نامه کتبی و حداکثر تراکم ممکن انجام خواهد شد و هرگز نیازی به ترمیم مو ندارد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نبض بازار کاشت مو داشته باشید روش کاشت مو عمل کاشت مو پزشک معالج کاشت مو کاشت مو کاشت مو کاشت مو عدم مصرف روش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۸۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد

به گزارش همشهری آنلاین، این عمل از بزرگ‌ترین عمل های جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

دختر بچه ۲/۵ ساله، ۲ هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدود ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد. عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شده و حال عمومی کودک مساعد است.

کد خبر 847618 منبع: ایسنا برچسب‌ها جراحی خبر مهم کلیه بندرعباس- استان هرمزگان پزشکی

دیگر خبرها

  • آشنایی با روش‌های بدون جراحی کاشت موی طبیعی
  • مرکز غیرمجاز زیبایی در خمینی‌شهر پلمب شد
  • چگونه بهترین روش کاشت مو مناسب با خودمان را پیدا کنیم
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد
  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت