Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درخواست مالک شریعتی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی برای تکمیل پروژه مرکاپتان زدایی و استفاده از میعانات گازی در نیروگاه‌ها برای جلوگیری از قطعی برق در زمستان با واکنش مثبت این وزارتخانه مواجه شد. 

پیش از این مالک شریعتی در قالب ارسال نامه‌ای استفاده از میعانات گازی در نیروگاه را به عنوان راهکار جلوگیری از قطعی برق زمستان پیشنهاد کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون انرژی مجلس در نامه‌ای خطاب به اوجی وزیر نفت اظهار داشت:‌ همانطور که مستحضر هستید به دلیل وقوع تحریم‌های نفتی، صادرات میعانات گازی با مشکلاتی مواجه شده است. از طرفی کاهش گاز تحویلی به نیروگاه‌های برق در فصل زمستان سالهای گذشته موجب بروز خاموشی‌هایی در این صنعت شد. کمبود سوخت نیروگاه‌ها در زمستان پیش‌رو نیز یکی از مشکلاتی است که نیازمند اقدام فوری است. در همین راستا، یکی از راهکارهای مناسب برای رفع این معضل، مصرف میعانات گازی در نیروگاه‌های کشور است.

با عنایت به دستور جناب آقای جهانگیری، موضوع امکان‌سنجی «استفاده از میعانات گازی در نیروگاه‌های کشور» در اوایل سال 1399 در مجموعه وزارت نفت با همکاری شرکت مپنا آغاز شد و پایلوت آن در آبان‌ماه سال گذشته در نیروگاه عسلویه اجرایی گردید. 

مهمترین چالش فنی طرح مذکور، وجود ترکیبات حاوی مرکاپتان در میعانات گازی بوده است. لذا مقرر شد شرکت ملی نفت ایران عملیات مرکاپتان‌زدایی را در فازهای 2 و 3 پارس جنوبی اجرایی نماید. در حال حاضر، این پروژه در پیشرفت فیزیکی 97 درصد قرار دارد. علاوه بر آن، به دلیل فشار بخار بالای میعانات گازی، احداث مخازن با سقف شناور برای ذخیره‌سازی ضروری است. 

لذا مستدعی است در راستای تحقق این طرح، بررسی و دستور لازم جهت تکمیل پروژه مرکاپتان‌زدایی پالایشگاه فاز 2 و 3 پارس جنوبی و احداث مخازن ذخیره‌سازی میعانات گازی را مبذول فرمایید. لازم به ذکر است شرکت مپنا آمادگی خود را جهت استفاده از میعانات گازی در نیروگاه تولید برق عسلویه در صورت فراهم بودن زمینه همکاری از سوی وزارت نفت اعلام نموده است. 

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: مالک شریعتی عضو کمیسیون انرژی مجلس مرکاپتان زدایی استفاده از میعانات گازی در نیروگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۸۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس نگران ترکیه شد؛ آنجا هر مرد ۱۵ شریک جنسی زن دارد؟

بانکی پور مدعی شد که در ترکیه به طور متوسط هر مرد با ۱۵ زن شریک جنسی است و بعضی تا ۵۰ زن.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیرحسین بانکی‌پور، نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در بخشی از فیلمی که از وی در فضای مجازی منتشر شده گفته است: آتاتورک ضربه بزرگی به ترکیه زد.

وی ادامه داد: الان در ترکیه آنچه که رسما اعلام می شود، به طور متوسط هر مرد با ۱۵ زن شریک جنسی است و بعضی تا ۵۰ زن. این رهاورد کشف حجاب آتاتورک است.

بانکی پور گفت: ترکیه که یک کشور مسلمان با مساجد قوی و زیبای زیاد است، به چنین وضعی رسیده است که این نگران کننده است.

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • نماینده آیت الله سیستانی در ترکیه؛ تأکید بر وحدت و گفت و گوی دینی و نقش مثبت رهبران مذهبی / آینده شیعیان ترکیه، روشن است
  • (ویدئو) نماینده مجلس: تلویزیون میدان فرهنگ و هنر را تقریبا واگذار کرده است
  • نماینده مجلس نگران ترکیه شد؛ آنجا هر مرد ۱۵ شریک جنسی زن دارد؟
  • نماینده مجلس: هر مرد ترکیه 15 شریک جنسی دارد!
  • اصلاح قوانین اسلحه و مهمات برای جلوگیری از وقوع جرم است
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند