Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-05@20:40:27 GMT

رئیسی برای برجام نگران ملامت‌ها نباشد

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۸۸۸۰۱

رئیسی برای برجام نگران ملامت‌ها نباشد

روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی به انتقاد از حرف های وزیر امور خارجه در مورد برجام پرداخت.

به گزارش ایمنا، روزنامه جمهوری اسلامی با انتقاد از حرف‌های حسین امیرعبداللهیان در جمع اصحاب رسانه پرداخت و نوشت: در خبرها خواندیم آقای حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دولت سیزدهم روز چهارشنبه گذشته در جمع اصحاب رسانه از مصوبه مجلس یازدهم در مورد برجام به عنوان مانعی بر سر راه مذاکرات احیا آن یاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سخنی است که قبلاً رئیس‌جمهور سابق آقای روحانی و وزیر خارجه‌اش دکتر ظریف هم گفتند و بر اساس گفته‌های آنان، علت اصلی به نتیجه نرسیدن مذاکرات وین نیز همین بود.

سخن وزیر خارجه کنونی درباره مصوبه، نشان‌دهنده اینست که دولت سیزدهم درصدد برطرف ساختن موانع احیا برجام است کمااینکه رایزنی‌های روزهای اخیر وزیر خارجه این دولت با وزرای خارجه چند کشور و بعضی از مسئولین مجامع بین‌المللی درباره برجام نیز نشانه عزم دولتمردان کنونی برای احیا برجام است. ثمره احیا برجام برای مردم ایران در گام اول، لغو تحریم‌هاست و به همین دلیل اگر تلاش‌های دولت سیزدهم در این زمینه به نتیجه برسد همه خوشحال خواهند شد.

اینکه برجام را چه کسی و چه دولتی احیا کند، اصلاً مهم نیست. مهم اینست که با احیا برجام و رفع تحریم‌ها مشکلات مردم برطرف شوند و کشور از بحران اقتصادی نجات پیدا کند. مردم، دنبال نام و نشان و دولت دوازدهم و سیزدهم نیستند، آنها می‌خواهند بی‌جهت گرفتار مشکلات معیشتی نباشند. این مشکلات اکنون بقدری زیاد است که تحمل آن برای اکثریت مردم امکان‌پذیر نیست.

دولت سیزدهم نیز هر قدر تلاش کند قطعاً بدون آنکه موانعی از قبیل بلاتکلیف بودن برجام و لوایح باقیمانده FATF را از سر راه بردارد نمی‌تواند بر غول بحران اقتصادی غلبه کند. در خوشبینانه‌ترین حالت می‌توان گفت دولت سیزدهم به دلیل یکدست بودن می‌تواند حداکثر ظرفیت مالی داخلی را به کار بگیرد و حداکثر همکاری‌ها را نیز وارد میدان عمل کند و به جنگ مشکلات برود.

این اقدامات در عین حال که بسیار مفید هستند، برای پایان دادن به بحران اقتصادی کشور کافی نیستند. کشور برای خارج شدن از بحران اقتصادی به استفاده از مجراهای تبادلات مالی بین‌المللی نیاز دارد. فروش نفت، دریافت پول‌های حاصل از صادرات و امکان خرید مایحتاج به صورت طبیعی، نیازمند مسدود نبودن مجاری تبادلات مالی هستند. چنین عملیاتی در شرایط تحریم امکان‌پذیر نیست. به کار بردن تعبیراتی از قبیل اقدامات جهادی و انقلابی در عین حال که برای دلگرم ساختن توده مردم مفید هستند، مشکلی از معیشت آنها حل نمی‌کنند.

تصمیم‌گیرندگان دولت سیزدهم برای موفق شدن و عملی ساختن وعده‌های زیادی که داده‌اند باید به واقعیّت‌ها توجه کنند و هر جا لازم شد به خاطر منافع ملی و برطرف ساختن مشکلات مردم از عنوان، جایگاه و نام و نشان خود مایه بگذارند. برای حل مشکلات مردم، تصمیم‌گیرندگان باید ملامت‌های ملامت‌گران را تحمل کنند و به تصمیم‌سازان اجازه ندهند امیال و اهداف خود را بر آنان تحمیل نمایند.

کد خبر 521487

منبع: ایمنا

کلیدواژه: برجام روزنامه جمهوری اسلامی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه مجلس شورای اسلامی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بحران اقتصادی دولت سیزدهم احیا برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۸۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جز قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستیم/ باید امیدآفرینی کنیم

 ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان در نشست مشترک دولت و استانداران گفت: حرکت بزرگ ملت ایران و نمایش قدرت مردم اراده ملتی بود که می‌خواهد آزاد زندگی کند و اکنون در باشگاه قدرت‌های منطقه و جهانی جز برترین‌ها هستیم.

وی افزود :کار همه صاحبان قلم و بیان این است که هر چهره‌ای به نوبه خود امید آفرینی کند، چرا که دشمن به فکر ایجاد نا امیدی در دل مردم است و ما در دولت سعی می‌کنیم با عمل به وعده‌ها در این راستا تلاش کند.

رئیسی متذکر شد: دولت با مردم صادق است و شفافیت دارد و مطمئن باشید آنچه مردم را با ما همدل می‌کند صداقت ما است و باید هر اتفاقی که می‌افتد گزارش آن را در اختیار جامعه قرار دهیم پس باید ارتباط مثبت و مستمر خود را با مردم حفظ کنیم.

رئیس قوه مجریه با تشکر از دست اندرکاران انتخابات دور نخست مجلس گفت: به چهار اصل مدنظر رهبر انقلاب در انتخابات عمل شد و همه پرسی دارای امنیت و سلامت بود و استانداران تلاش کنند در دوم هم اصول مدنظر رهبری محقق شود.مردم همواره در انتخابات شرکت می‌کنند و در دوم نیز حضور می یابند و مجلس جدید شکل خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال موج سواری است و همواره باید امنیت را به عنوان یک ضرورت روز به روز ارتقا پیدا کند، گفت: همه بخش‌های کشور باید برای تحقق شعار سال تلاش کنند و برای آن برنامه ریزی استانی و کلان شود و حتی کارخانه‌ها و کارگاه‌ها هم باید خود را برای محقق شدن جهش تولید دخیل بدانند و همچنین بانک‌ها باید تامین مالی را به درستی انجام دهند.

رئیسی ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند که دولت باید در اقتصاد به مردم میدان بدهد و لذا قوه مجریه باید تلاش کند تا شرکت‌ها و کارگاه‌ها توانمند شوند و موانع تولید باید رفع شود.بخش‌های مختلف باید تلاش کنند و دانشگاه‌ها در دانش بنیان می‌توانند ثروت بزرگی برای کشور خلق کنند. کشور ما در برخی بخش‌ها به بهشت معادن معروف است.

او تاکید کرد: اقتصاد کشاورزی باید در روستا‌ها تقویت شوند تا اهالی آنها به شهر‌های دیگر مهاجرت نکنند و به ماندن در محل زندگی خود امیدوار باشند. بسیاری ظرفیت‌ها بالفعل هستند و دولت تلاش می‌کند با شناسایی آنها این ظرفیت‌ها را فعلیت ببخشد.

رئیس جمهور گفت: باید بهره وری در بخش‌های مختلف کشور بررسی شود و برای بالابردن آن تلاش صورت گیرد. هرچه در جامعه قانون نداری بالاتر برود پیشرفت جامعه میسرتر خواهد شد.حضرت آقا یک بار فرمودند که مصرف ما با بسیاری از کشور‌های بزرگ دنیا برابری می‌کند و برای مرتفع کردن این امر باید تلاش شود و فرهنگ سازی صورت گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • رئیسی: آنچه دولت را در دل مردم جای می‌دهد، صداقت است
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است
  • جز قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستیم/ باید امیدآفرینی کنیم
  • رئیسی: مردم با حضورشان انتخاباتی باشکوه رقم بزنند
  • رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • طعنه سنگین حسن روحانی به ابراهیم رئیسی و کاندیدای پوششی او در انتخابات ۱۴۰۰ /مگر نگفتید این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم