Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود ثمینی گفت: علاوه بر توجه به افزایش سمن های جوانان لازم است به جنبه تخصصی سمن ها و مهارت آموزی افرادی که سمن ها را تشکیل می دهند نیزتوجه شود.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ ثمینی روز یکشنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان استان ، اظهارکرد: ساماندهی و حمایت از جوانان باحرف وموعظه انجام نمی گیرد بلکه باید بتوانیم به شیوه ای عملی از جوانان حمایت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوافزود: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب  مقام معظم رهبری باید به جوانان اعتماد کرده و همچنین آنها را برای مسئولیت پذیری آماده کنیم .

ثمینی با بیان اینکه موتور محرکه  جامعه در همه بخش های فرهنگی ، اقتصادی ،علمی و...جوانان هستند  ،تصریح کرد: در حمایت ازجوانان علاوه براقدامات  دولتی   نیاز به هم افزایی نیز داریم.

 معاون سیاسی ، امنیتی واجتماعی استانداری لرستان با اشاره به نقش بانکها در پرداخت تسهیلات به جوانان  نیز گفت: یک بخش از مسئله حمایتی به  بحث پرداخت وام های قرض الحسنه مربوط می شود ولازم است  بانکهای استان  باید باجدیت این موضوع را دنبال کرده و وام ها را تا پایان سال پرداخت کنند.

او به بحث سمن ها در حوزه جوانان اشاره کرد و افزود: توجه به  افزایش سمن های حوزه جوانان  مسیرخوبی است ولی لازم است به جنبه تخصصی سمن ها و مهارت آموزی افرادی که سمن ها را تشکیل می دهند نیزتوجه شود.

ثمینی با بیان اینکه باید  آموزش های مهارتی را در سمن ها تقویت کنیم، خاطر نشان کرد: با بروزرسانی این آموزش ها می توان به کیفیت فعالیت سمن ها نیزکمک کرد.

 او با تاکید براینکه دستگاه های دولتی و شرکت ها وحتی بخش های غیر دولتی  باید به سمن های جوانان اعتماد کنند، یادآورشد: هدف جوانان در این سمن ها خدمت به جامعه است و حتی می تواند بر روی اشتغال زایی جوانان هم تاثیربگذارد.

ثمینی بحث مهارت آموزی را به عنوان  شروع اشتغال  مهم ارزیابی کرد و گفت: سازمان فنی و حرفه ای استان که متولی امر مهارت آموزی است باید در این زمینه تسهیلاتی قائل شوندد تا جوانانی  که فاقد توان مالی بوده  وحتی تحت پوشش حمایتی نیز قرار ندارند   این تسهیلات را برای این مهارت آموزی ها دریافت کنند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جوانان سمن ستاد ساماندهی امور جوانان مهارت آموزی سمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۹۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبه‌های اقتصادی مالكیت فكری مغفول مانده است

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری علم و فناوری آنا، میترا امین لو، مدیر كانون مدیریت دارایی‌های فكری معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در یک مصاحبه رادیویی اظهار كرد: مالكیت فكری در دنیا از دو قرن پیش بر اساس مسئله اقتصاد شكل گرفته و بنابراین ارزش اقتصادی دارد.

مدیر كانون مدیریت دارایی‌های فكری معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: تحولات جدی كه در حوزه فناوری و نوآوری ایجاد شده توجه فناوران و دانشگاهیان را به این موضوع جلب كرده اما گاهی در برخی حوزه‌ها توجه به این بخش بیش از حد شده و جنبه‌های اقتصادی مالكیت فكری مغفول مانده است.

این مقام مسئول خاطرنشان كرد: مالكیت فكری در سال‌های اخیر فقط به سمت اختراعات حركت كرده و در اختراعات هم فقط به موضوع ثبت توجه شده است.

امین لو با اشاره به اینكه قانون مالكیت صنعتی هنوز بعد از ۱۶ سال در مجلس به تصویب نرسیده است افزود: با الحاق قانون جامع کپی‌رایت به قانون مالكیت صنعتی، روند كار به‌شدت كند شد و متأسفانه قانون کپی‌رایت نیز به‌طور كامل متوقف شد.

وی در این باره افزود:  ما در حال حاضر در یك سری حوزه‌ها از جمله انیمیشن و فیلم و نشر ادبی مزیت‌های رقابتی جدی پیدا كردیم و این در حالی است كه نه تنها قانون ملی پاسخگو نیست بلكه هیچ به روزرسانی هم صورت نگرفته است.

مدیر كانون مدیریت دارایی‌های فكری معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: بحث مالكیت فكری، قوانین سرزمینی دارد یعنی همه كشورها قانون ملی خودشان را دارند اما یك سری كنوانسیون‌ها هم شكل گرفته تا همگرایی را زیاد كنند و به همین دلیل برخی كشورها به كنوانسیون‌های بین‌المللی پیوستند.

امین لو با بیان اینكه تقریباً همه كشورهای دنیا به كنوانسیون برن پیوستند افزود: در حال حاضر فقط ایران و چند كشور معدود به این كنوانسیون نپیوستند و این در شرایطی است كه بستر فضای مجازی هم ایجاد شده و آثار به‌صورت برخط در فضای مجازی وجود دارد و فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی و بلاكچین نیز قوانین حقوق کپی‌رایت و مالكیت صنعتی را تغییر داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • جنبه‌های اقتصادی مالكیت فكری مغفول مانده است
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • راه‌های تقویت اعتماد به نفس با افزایش سن
  • افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی