Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از واکسینه شدن ۵۰ درصد جمعیت هدف استان فارس خبر داد که این افراد دز اول واکسن را دریافت کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شیراز ، نزدیک دو سال است که مردم استان فارس به تبع کل کشور با بیماری منحوس کرونا درگیر هستند و در این دو سال فراز و فرودهای زیادی را پشت سر گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود اینکه پیک پنجم کرونا در حال اتمام است اما خبری از کنترل یا تمام شدن بیماری نیست و همچنان خطر سویه‌های جدید این بیماری وجود دارد. هر چند بررسی‌ها نشان از نزولی شدن شیب ابتلا به کرونا و تثبیت آن می‌دهد اما نباید از گونه‌های جدید کرونا و هشدار بابت افزایش جان باختگان و کاهش سن آنها غافل شد.

به گفته عبدالرضا قاسم‌پور، جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا هم تعداد موارد بستری و هم درصد مثبت شدن تست‌ها در استان فارس رو به کاهش است. بر این اساس درصد مثبت شدن تست‌ها در استان به 25 درصد رسیده در صورتی که این میزان تا 40 درصد نیز رسیده بود. 

آنگونه که معاون استاندار فارس می‌گوید نه تنها مراجعان روزانه به مراکز درمانی کاهش داشته که تعداد شهرستان‌های پرخطر استان نیز به 9 شهرستان رسیده همچنین در حال حاضر 22 شهرستان در وضعیت نارنجی و 5 شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند. 

البته قاسم‌پور بر این نکته تاکید دارد که تغییر رنگ‌بندی شهرها به معنای پایان کرونا نیست بلکه باید همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی با دقت رعایت شود تا دچار موج‌های دیگر این بیماری نشویم. وی همچنین از نتیجه اعمال محدودیت‌ها سخن گفته که شامل پلمب 10 هزار و 540 واحد صنفی و جریمه 583 هزار و 781 خودرو شخصی متخلف بوده است. 

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا از سرعت گرفتن واکسیناسیون در استان خبر داده که همین امر امکان بازگشایی دانشگاه‌ها را بیشتر می‌کند. قاسم‌پور درباره بازگشایی مدارس اما نظر دیگری دارد، وی معتقد است که برای بازگشایی مدارس باید همه عوامل و کسانی که با دانش‌آموزان در ارتباط هستند واکسینه شوند. 

در همین راستا مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از واکسینه شدن 50 درصد جمعیت هدف استان فارس خبر داد که این افراد دز اول واکسن را دریافت کردند. به گفته وی استان فارس در روزهای اخیر با تزریق بیش از 100 هزار دز در روز در زمینه تزریق واکسن رکوردشکنی کرده است. 

آنگونه که رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز می‌گوید: تاکنون حدود 50 درصد جمعیت بالای 18 سال استان دز اول و 25درصد نیز از جمعیت هدف دز دوم واکسن علیه کروناویروس را دریافت کردند. وی ابراز امیدواری کرده که در صورت ورود محموله‌های جدید واکسن از سوی وزارت بهداشت همه مردم استان فارس هر چه زودتر بر علیه این بیماری ایمن شوند. 

لطفی نقش همکاری بین بخشی را در پیشبرد موفق این اقدام ملی بسیار تاثیرگذار خواند و از همکاری ارزشمند نیروهای بسیجی و سپاه فجر استان فارس برای راه‌اندازی مرکز 24 ساعته واکسیناسیون و اجرای طرح شهید سلیمانی قدردانی کرد. 

جدیدترین اخبار کرونا در ایران| کاهش محسوس بستری در مراکز درمانی / محدودیت تردد جاده‌ای برقرار است / تردد شبانه درون شهری آزاد شد + نقشه و نمودارجدید‌ترین اخبار کرونا در ایران| آتش زیر‌خاکستر "دلتا" را جدی بگیریم / 21 مرکز استان از وضعیت قرمز خارج شد / برای سفر برنامه‌ریزی نکنید + نقشه و نمودارجدیدترین اخبار کرونا در ایران| رشد 33 درصدی نرخ ابتلا نسبت به اول هفته / کمبود پرستار جدی است + نقشه و نمودار

 

با این حال رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرده که واکسینه شدن علیه بیماری کووید19 به تنهایی نمی‌تواند از ابتلا به این بیماری پیشگیری کند، بنابراین در کنار ایمن شدن لازم است نسبت به رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی پای‌بند بمانیم. 

وی اعلام کرد که با وجود کاهش نسبی موارد ابتلا و بستری بیماران، مردم استان کماکان با جدیت شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند تا با همت و عزم همگانی هر چه زودتر بتوانیم بر ویروس کرونا غلبه کنیم.

انتهای پیام/424/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز واکسینه شدن استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۹۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام