Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح جزئیات نشست امروز (یکشنبه 21 شهریور) این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه، سید حسن رضوی مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در کمیسیون انرژی حضور یافت و توضیحاتی درباره وضعیت فعلی نیروگاه‌های برق آبی کشور همچون ظرفیت‌های نصب شده، ظرفیت‌های قابل استفاده و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. ارائه کرد. 

وی افزود: مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در ادامه استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود، به روزرسانی طرح‌های فرسوده، افزایش راندمان دستگاه‌ها و افزایش سطح تکنولوژی را ازجمله اهداف این شرکت عنوان کرد و گفت: در طرح توسعه و مانع‌زدایی از صنعت برق کشور این موارد را دنبال خواهند کرد تا بتوان استفاده بهتری از ظرفیت‌های آبی کشور برای تولید برق از منابع آبی داشته باشیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: احداث نیروگاه‌های برق آبی در مقیاس متوسط و کوچک را جزو برنامه‌های وزارت نیرو است؛ این در حالی است که این نیروگاه‌ها حداکثر تا 10 مگاوات تولید برق خواهند داشت و قابلیت احداث در بسیاری از استان‌های کشور را نیز دارند چراکه می‌توان آن‌ها در طول و مسیر انتقال آب احداث کرد.

نخعی با بیان اینکه این نیروگاه‌ها درصورت احداث می‌تواند ظرفیت تولید برق کشور را افزایش دهند، اظهار کرد: عدم ایجاد آلودگی در محیط زیست و استفاده بهینه از آب از مزایای نیروگاه‌های برق آبی به شمار می‌آیند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: نمایندگان در رابطه با سدهایی که بدون پیوست زیست محیطی و ملاحظات منطقه‌ای ایجاد شده یا در دست احداث هستند نگرانی‌هایی دارند که این نگرانی را با حضور مسئولان مربوطه پیگیری می شوند. 

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس نیروگاه های برق نیروگاه های برق آبی کمیسیون انرژی مجلس نیروگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۰۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه

سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال ۱۴۰۳ با دستور کار «بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های اقتصادی با کشور‌های آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان و ترکمنستان» در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه که ریاست جلسه را برعهده داشت، ضمن تبیین اهمیت توسعه مناسبات با کشور‌های یادشده، بر لزوم همکاری کلیه دستگاه‌های ذیربط و بخش خصوصی جهت بهره گیری حداکثری از ظرفیت توسعه مراودات تجاری - اقتصادی با این کشور‌ها به ویژه در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی، ترانزیت، صادرات محصولات دانش بنیان، انرژی، صنعت، معدن و همچنین تبادل استاد و دانشجو تاکید کرد.

آخرین وضعیت طرح‌ها و پروژه‌های همکاری اقتصادی ایران با این کشورها، موانع و راهکار‌های رفع آنها و تسهیل روند نهایی سازی و اجرای پروژه‌ها نیز در ادامه این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست معاونان و مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد و نمایندگان بخش خصوصی حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • نیروگاه تجمیعی خورشیدی در استان یزد احداث می‌شود
  • وزارت کشور دور اول انتخابات مجلس تیمی را روانه مشهد کرد
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی در روستاهای سمنان افتتاح می‌شود
  • پرشدگی سدها به ۶۵درصد رسید
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • وزارت نیرو: امسال خاموشی نداریم