Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-03@04:34:54 GMT

علل خشکی پوست و شیوه‌های درمان آن

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۲۴۸۸

خشکی پوست از شایع‌ترین مشکلات پوستی است که با شناسایی عوامل و راهکار‌های درمانی آن می‌توانید از حاد شدن این مشکل پیشگیری کنید.

خبرگزاری میزان - باشگاه خبرنگاران نوشت: اگر پوست شما مدام دچار خارش می‌شود یعنی با کم آبی و در نهایت خشکی رو به رو شده است. از دیگر علائم خشکی پوست می‌توان به چین و چروک عمیق، پوسته پوسته شدن پوست و قرمزی آن اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین خشک و سخت بودن پوست در حین لمس، یکی دیگر از علائم این مشکل پوستی محسوب می‌شود.

برخی عوامل مانند آب و هوای بیش از حد سرد یا گرم، حمام زیاد و طولانی و قرار گرفتن در معرض ترکیبات شیمیایی آسیب رسان و برخی بیماری‌ها از جمله دیابت و بیماری‌های تیروئیدی، کلیوی و پوستی در خشک شدن پوست نقش زیادی دارند. البته افزایش سن و پیری و همچنین مصرف دخانیات مانند سیگار از عوامل دیگر در خشک شدن پوست محسوب می‌شوند. در واقع سیگار تخریب کلاژن را افزایش و خاصیت ارتجاعی پوست را کاهش می‌دهد.

توصیه‌های مهم برای پیشگیری از خشک شدن پوست

- سعی کنید دوش‌های کوتاه مدت با آب ولرم بگیرید.

- افرادی که پوست حساس و در معرض خشکی دارند؛ بلافاصله بعد از حمام و شستن دست‌ها مرطوب کننده مناسب بزنند.

- نوشیدن آب و مایعات به میزان کافی یکی از راهکار‌های مهم در پیشگیری از خشکی پوست محسوب می‌شود.

در صورتی که پوسته پوسته شدن و خشکی پوست را به میزان زیاد احساس کردید؛ حتما به متخصص پوست مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: چه مقدار آب در طول روز نیاز دارید؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: اخبارسلامت پوست

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پوست خشکی پوست شدن پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۲۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی بزرگترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد

هاشم امینی مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بر تسریع روند احداث آب‌شیرین‌کن طرح تامین آب اضطراری سیستان و زاهدان تاکید کرد و گفت: افزایش جبهه‌های کاری می‌تواند در تسریع عملیات اجرایی پروژه اثرگذار باشد.

وی  در بازدید از مراحل راه اندازی آب شیرین کن طرح تامین آب اضطراری سیستان و زاهدان با اشاره به نشست تخصصی بررسی راهکار‌های تسریع عملیات اجرایی پروژه آب‌شیرین‌کن افزود: در این جلسه اقدامات انجام شده در بخش آب، برق، نصب تجهیزات و راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن، ایستگاه پمپاژ و موارد مربوط به محوطه‌سازی و دیوارکشی مورد بررسی قرار گرفت و امیدواریم این پروژه هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، همچنین در جریان بازدید از سد جریکه در شهرستان زهک، چاه‌نیمه‌ها با اشاره به ضرورت تامین پایدار آب شرب و بهداشت شهروندان منطقه و اهمیت پروژه آب‌شیرین‌کن زاهدان از نظر ملی و توجه ویژه دولت به آن، گفت: افزایش جبهه‌های کاری می‌تواند در تسریع عملیات اجرایی پروژه اثرگذار باشد و علاوه بر این باید راهکار‌های متنوع دیگری نیز برای تسریع در تکمیل آن مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه به عنوان بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان با ظرفیت تامین ۱۰۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز به منظور تامین اضطراری بخشی از آب مورد نیاز سیستان و زاهدان در حال اجراست.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • خودداری شهروندان ازخریدتخم‌مرغ‌های نگهداری شده در یخچال واحد‌های عرضه
  • پلاناریا ؛ این موجود توانایی باز زایی عجیبی دارد! (+فیلم و عکس)
  • پلاناریا ؛ این موجود توانایی بازرزایی عجیبی دارد! (+فیلم و عکس)
  • کبد چرب و دردسرهایش
  • میزان موفقیت روش IVF در درمان ناباروری چقدر است؟
  • بررسی میزان موفقیت درمان ناباروری با IVF در ایران
  • عملیات اجرایی بزرگترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • ۴۰ درصد افراد نابارور بچه دار می‌شوند
  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو
  • دلیل مهم خشکی زانو پس از مدتی نشستن