Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - اپل، و بعدا گوگل، اثبات کرده‌اند که چگونه حتی سنسورهای 12MP می‌توانند بهتر از دوربینهای بزرگتر عمل کنند، به ویژه با استفاده از برخی شعبده‌بازیهای نرم‌افزاری. به نظر می‌رسد که، پس از رقابت بر سر سیکل کلاک CPU، بازی اعداد موبایلی اکنون به تعداد پیکسل‌ها شیفت پیدا کرده است. با اینکه مکررا اثبات شده است که افزایش پیکسل‌ها همیشه به معنای بهبود کیفیت تصویر نیست، ولی این واقعیت چندان باعث نشده که تولیدکنندگان قدرت تبلیغاتی این ویژگی را برای محصولشان نادیده بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته اگر این افزایش پیکسل واقعی و قابل گنجاندن در یک دستگاه کوچک باشد قطعا جذاب خواهد بود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، اکنون سامسونگ، که اخیرا خبر از عرضه سنسور 200MP داده بود، به این حد نیز بسنده نکرده و می‌خواهد که این عدد را تا سال 2025 بیش از دو برابر کند.
 
پیکسل‌های دوربین کار جذب اطلاعات نوری، به ویژه رنگ‌ها، را بر عهده دارند، از این‌رو در ابتدا تصور می‌شود که هر چه پیکسل‌ها بیشتر باشند تصویر حاصله بهتر خواهد شد. ولی در واقع فاکتورهای دیگری نیز هستند که در تولید تصویر دیجیتالی باید در نظر گرفت، مثل لنزها، دقت رنگ، اکسپوژر، توازن رنگ سفید، و برخی فاکتورهای دیگر. اپل، و بعدا گوگل، اثبات کرده‌اند که چگونه حتی سنسورهای 12MP می‌توانند بهتر از دوربینهای بزرگتر عمل کنند، به ویژه با استفاده از برخی شعبده‌بازی‌های نرم‌افزاری.
 
همچنین، تراکم زیاد پیکسل در یک سنسور اسمارتفون می‌تواند موجب کراس‌تاک (همشنوی) بین پیکسلهایی که تنگاتنگ هم چیده شده‌اند شود؛ تکنولوژی ISOCELL سامسونگ برای رفع این مشکل طراحی شده است.
 
هاچانگ لی، نایب رییس ارشد و رییس بخش سنسورهای خودرویی در شرکت سامسونگ، فاش ساخت که این شرکت قصد دارد تا سال 2025 یک سنسور تصویر موبایل 576 مگاپیکسلی بسازد. چنان سنسوری، با استفاده از تکنولوژی ترکیب‌کردن پیکسل‌‌ها موسوم به ChameloenCell سامسونگ، می‌تواند منتج به تصاویر 36 مگاپیکسلی تحت شرایط و تنظیمات مشخص شود. البته همین عدد هم به نسبت تکنولوژی‌های تولید و مهندسی فعلی تعداد بسیار بالایی از پیکسل‌ها خواهد بود.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: گوشی سامسونگ دوربین پیکسل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۲۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامسونگ درباره پتانسیل هوش مصنوعی در دستگاه‌های پوشیدنی آینده خود توضیح می‌دهد

سامسونگ تابستان امسال دستگاه‌های پوشیدنی جدیدی را معرفی خواهد کرد که احتمالاً هوش مصنوعی نقش مهمی در آنها ایفا می‌کند. تیم سلامت دیجیتال سامسونگ، اخیراً جلسه‌ای داشته است تا در مورد آینده هوش مصنوعی، دستگاه‌های پوشیدنی و نحوه بهبود سلامت کاربران توسط آنها صحبت کند.

در جریان این جلسه که در مرکز پزشکی سامسونگ برگزار شد، چندین عضو هیئت مشاوره سلامت غول کره‌ای، نظرات خود را در مورد دو موضوع اصلی به اشتراک گذاشتند. براساس گزارش SamMobile، توضیحات آنها حول محور نقش هوش مصنوعی در دستگاه‌های پوشیدنی حوزه سلامت بوده است.

پروفسور «میونگ جین چانگ»، مدیر مرکز تحقیقات هوش مصنوعی سامسونگ می‌گوید که داده‌های جمع‌آوری‌شده از دستگاه‌های پوشیدنی می‌تواند در زمینه مراقبت‌های بهداشتی و درک بهتر سابقه سلامتی بیماران مفید باشد. او معتقد است که هوش مصنوعی استخراج این اطلاعات از زندگی روزمره کاربران و ارائه اطلاعات دقیق به آنها را ساده‌تر می‌کند.

دکتر «مایکل بلوم»، متخصص قلب نیز توضیح می‌دهد که نظارت مستمر می‌تواند به ابزاری مهم در تشخیص زودهنگام و پیش‌بینی بیماری‌ها تبدیل شود. او می‌گوید که ساعت‌های هوشمند می‌توانند به پزشکان کمک کنند تا مسائل اساسی که در بروز بیماری‌هایی مانند فشار خون بالا و فیبریلاسیون دهلیزی نقش دارند را بهتر درک کنند؛ و هوش مصنوعی می‌تواند داده‌ها را به اطلاعات قابل‌مصرف تبدیل کند.

در نهایت، دکتر «دیوید کلونوف»، رئیس مؤسسه تحقیقات دیابت مرکز پزشکی Mills-Peninsula به سیستم نظارت بر گلوکز اشاره می‌کند که برای کنترل دیابت یک امر ضروری است. او می‌گوید نظارت بر گلوکز زمانی که با معیار‌های دیگری از جمله داده‌های خواب و فشار خون ترکیب شود، می‌تواند به ابزار قدرتمندی برای پزشکان تبدیل شود. با توجه به این مسائل، کلونوف اشاره می‌کند که ابزار‌های پوشیدنی مجهز به هوش مصنوعی می‌توانند «درک دقیق‌تری از سلامت متابولیک ارائه کنند و فرصت‌های مربوط به بهبود سلامت و تناسب اندام را ساده کنند.»

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • سامسونگ درباره پتانسیل هوش مصنوعی در دستگاه‌های پوشیدنی آینده خود توضیح می‌دهد
  • پرچمداران سامسونگ در یک‌قدمی ۱۰۰میلیون تومانی
  • پرچمداران سامسونگ در یک‌قدمی ۱۰۰میلیون تومانی/ جدول قیمت‌ها
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سلاطین بازار موبایل چقدر فروخته می‌شوند؟
  • رقیب مستقیم ردمی توربو ۳ با پردازنده پرقدرت و نمایشگر ۱۴۴ هرتز رونمایی شد
  • گوشی اوپو A3 چه مشخصاتی دارد؟
  • (ویدیو) غوغای دوربین گوشی پی ۷۰ هواوی؛ سامسونگ و اپل گرفتار شدند
  • غوغای دوربین گوشی پی70 هواوی / سامسونگ و اپل گرفتار شدند (فیلم)
  • 5 دلیل برای خرید میان رده های شیائومی
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ قیمت نوبرانه سامسونگ چقدر است؟