Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته محققان، ورزش در دوران بارداری می تواند برای ریه نوزادان مفید باشد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از مدیسن نت، به گفته محققان، این مطالعه یک نکته جالب ارائه می‌دهد که افزایش فعالیت بدنی مادران با عملکرد بهتر ریه در نوزادان آنها و احتمالاً سلامت آنها در سنین بالاتر مرتبط است.

این مطالعه شامل ۸۱۴ نوزاد سالم در نروژ و سوئد بود که عملکرد ریه آنها در حدود ۳ ماهگی ارزیابی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور کلی، ۵.۸ درصد آنها عملکرد ریه شأن پایین بود. از ۲۹۰ نوزاد متولد شده از مادران بی تحرک، ۸.۶ درصد در گروه با کمترین عملکرد ریه قرار داشتند، در حالی که ۴.۲ درصد از آنها از مادران پرتحرک و فعال متولد شده بودند.

بر اساس یافته‌های مطالعاتی، میانگین عملکرد ریه در نوزادان مادران فعال و پرتحرک کمی بالاتر بود.

دکتر «رفنا کاترین گادمانداتیر» سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه اُسلو نروژ، در این باره می‌گوید: مطالعات قبلی نشان داده است افرادی که عملکرد ریه آنها در دوران نوزادی کم است، بیشتر در معرض ابتلاء به آسم، سایر بیماری‌های انسدادی ریه و عملکرد پایین ریه در سنین بالاتر قرار دارند.

وی در ادامه افزود: ما روندی را مشاهده کردیم که بر اهمیت توصیه به زنان در سنین باروری و زنان باردار در مورد فعالیت بدنی می‌افزاید. با این حال، ممکن است عواملی وجود داشته باشند که بر فعالیت بدنی مادر و عملکرد ریه در فرزندان تأثیر می‌گذارد که ما آنها را در نظر نگرفته ایم و می‌تواند نتایج را تحت تأثیر قرار دهد، بنابراین تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

محققان قصد دارند نظارت بر عملکرد ریه نوزادان در حین رشد و ارتباط آن با ابتلاء به آسم و سایر بیماری‌های تنفسی را ادامه دهند.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اجتماعی ریه آسم عملکرد ریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۲۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی

شنا نه‌تنها برای سلامت روان مفید است، بلکه راهی فوق‌العاده برای برقراری ارتباط و تعامل با جامعه است که حتی می‌تواند باعث تقویت روابط نزدیک در خانه هم بشود.

متخصصان بر این باورند که باید شنا را بهترین ورزش ممکن دانست. البته بسیاری از افراد معتقدند که دویدن، دوچرخه‌سواری و وزنه‌برداری مزایای زیادی برای سلامتی افراد دارند ولی عموم آن‌ها از مزایای شنای خوب که شامل تقویت عضلات، کاهش التهاب و تقویت سلامت قلب، ریه و روان است، آگاه نیستند.

به گزارش خبرآنلاین، شنا نه‌تنها برای سلامت روان مفید است، بلکه راهی فوق‌العاده برای برقراری ارتباط و تعامل با جامعه است که حتی می‌تواند باعث تقویت روابط نزدیک در خانه هم بشود. در یک مطالعه که در آن به تجزیه‌وتحلیل ۲۰۰ شناگر پرداخته شده، این جمع‌بندی به دست آمده که افرادی که شنا می‌کنند اغلب زندگی جنسی فعال‌تر و رضایت‌بخش‌تری دارند.

دیگر خبرها

  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی
  • لواندوفسکی: بارسلونا را ترک نخواهم کرد
  • چه کنیم آلزایمر نگیریم؟
  • تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان (عکس)
  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی چیست؟
  • چکاپ‌های مهم برای بارداری در سنین بالا (فیلم)
  • چکاپ‌های مهم برای بارداری در سنین بالا + فیلم
  • فواید فوق العاده انجیر در دوران بارداری (فیلم)
  • اسبقیان خطاب به دوومیدانی‌کاران: عملکرد شما را تحت نظر داریم