Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@22:34:00 GMT

قیمت گذاری دستوری در بورس جایی ندارد

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۳۰۶۱

قیمت گذاری دستوری در بورس جایی ندارد

دهقان دهنوی گفت: قیمت گذاری دستوری در بورس هیچ جایی ندارد و با تمام قدرت در مقابل مراجعی که بخواهند وارد بحث قیمت گذاری دستوری شوند، می‌ایستیم.

به گزارش سرویس بورس مشرق، محمدعلی دهقان دهنوی گفت: امروز مجموعه دولت و به طور اخص وزارت صمت، مکانیزم‌های بازار از جمله عرضه و تقاضا را قبول دارد و به بورس کالا، به عنوان جایی که می‌تواند عرضه و تقاضا را شفاف و قیمت واقعی را کشف کند، اعتقاد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه مسئولیت اجرا در کشور با قوه مجریه است، تصریح کرد: اگر صداهای مخالفی از جایی شنیده می‌شود نباید به آن توجه شود و کسی حق ندارد در اجرا دخالت کند. قاعدتا سهام داران هم بر اساس این اعتقادی که از سمت دستگاه اجرایی کشور وجود دارد، اطمینان خاطر می‌یابند که منافع آن‌ها مورد دست اندازی قرار نخواهد گرفت.

وی افزود: علاوه بر این قیمت گذاری دستوری در بورس هیچ جایی ندارد و ما با تمام قدرت در مقابل مراجعی که بخواهند وارد بحث قیمت گذاری دستوری شوند یا از ابزارهای بازار سرمایه برای قیمت‌گذاری استفاده کنند، می‌ایستیم و به هیچ وجه و به هیچ کسی اجازه نمی‌دهیم که از کانال بورس، علیه منافع سهام داران استفاده کند.

دهقان دهنوی افزود: در عمل ثابت کردیم که جلوی قیمت گذاری دستوری ایستاده ایم. در این باره صحبت کردیم و مخالفت خود را اعلام کردیم و صرفاً هم اعلام مخالفت نیست.

وی تاکید کرد: تمام تلاش خودمان را می‌کنیم که از کانال‌های مختلف اشکالات را رفع کنیم و آن مراجعی که برای قیمت گذاری دستوری قوانین یا مقررات یا سیاست‌هایی وضع کردند که باعث زیان برخی شرکت‌ها شدند بتوانند مسائل خود را اصلاح کنند و دست از اشتباهات که داشتند بردارند. ما بر این باور هستیم که قیمت‌گذاری‌های دستوری که سبب انحراف منابع شرکت‌ها و آسیب به منافع سهام داران شده است و حتی اظهار نظرهایی که در این باره سبب تشویش اذهان فعالان بازار و تاثیرگذاری بر قیمت سهام مرتبط شود قابلیت پیگیری حقوقی و قضایی دارد و در صورت لزوم این امر را هم از مدیران شرکت‌های مرتبط مطالبه می‌کنیم و هم در دستور کار سازمان نیز قرار می‌دهیم.

منبع:سنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان بورس بازار بورس بورس تهران شاخص بورس اخبار بورس فرابورس سازمان بورس و اوراق بهادار سازمان بورس بازار بازار سرمایه بازار سهام سهام قیمت گذاری دستوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۳۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی

مدیر تالار بورس آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: هفته گذشته تعداد ۴۴ میلیون و ۴۴ هزار و ۵۱۷ برگ از اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهم و حق تقدم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی به ارزش افزون بر  ۲۷۰ میلیارد و ۷۴۴ میلیون ریال در تالار منطقه‌ای ارومیه مورد معامله قرار گرفت، که ۴۱ درصد آن مربوط به خرید و بقیه آن فروش بوده است. 

وحید جوادی ادامه داد: در طول هفته گذشته در تالار ارومیه ۱۰ کارگزار از ۱۲ ایستگاه معاملاتی، سهام و حق تقدم ۱۲۶ شرکت را معامله کردند که تالار اختصاصی شرکت کارگزاری سرمایه ودانش بیشترین ارزش ریالی معاملات منطقه را با ۳۰ درصد به خود اختصاص داد و نیز در این هفته سهام شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۲۰ درصد ارزش کل معاملات در رده نخست معاملات تالار منطقه‌ای ارومیه قرار داشته است.

به گفته این مدیر بورسی شاخص کل بازار بورس استان نیز با ۳۹ هزار و ۴۰۸ واحد کاهش در مقایسه با هفته قبل به رقم ۲ میلیون ۲۶۴ هزار و ۹۱۷ واحد و همچنین شاخص کل بازار فرابورس نیز با ۴۱۲ واحد کاهش نسبت به هفته قبل، به رقم ۲۵ هزار و ۱۹۳ واحد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • جزییات و زمان دقیق واریز مرحله سوم سود سهام‌ عدالت
  • ۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد
  • خط و نشان برای شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را نمی‌دهند | سود مرحله سوم چه زمانی واریز می شود؟
  • شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکنند منتظر برخورد سازمان بورس باشند
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • چرا داستان «جمشید بسم‌الله» دهه‌هاست تکرار می‌شود؟
  • آینده بورس در چند پرده
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته