Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@00:49:43 GMT

۱۲ واحد فناور در دانشگاه سمنان پذیرش شدند

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۳۲۸۰

۱۲ واحد فناور در دانشگاه سمنان پذیرش شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی دانشگاه سمنان، عبدالمحمد کاشیان، مدیر مرکز رشد پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان از پذیرش ۱۲ واحد فناور در نیم‌سال اول ۱۴۰۰ در این مرکز خبر داد و اظهار کرد: زمینه‌های فعالیت این واحدها مهندسی شیمی، کشاورزی، مهندسی پزشکی، آی.تی، علوم انسانی و صنایع خلاق است که پس از طی مراحل ارزیابی و داوری تخصصی طرح‌ها، با حضور داوران تخصصی و نمایندگان واحدهای متقاضی در جلسات کمیته پذیرش و ارزیابی، بررسی و با پذیرش آنها در مرکز رشد موافقت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: واحدهای فناور پذیرش شده، با هدف حمایت و هدایت تیم‌های کارآفرینی و شرکت‌های فناور و دانش‌­بنیان و بسترسازی لازم برای توسعه فناوری و تجاری­ سازی دستاوردهای پژوهشی و فناوری و کمک به اشتغال فارغ‌­التحصیلان، در فضاهای اختصاصی و اشتراکی مرکز رشد و مرکز نوآوری استقرار یافته‌اند و مورد حمایت مادی و معنوی قرار می گیرند.

مدیر مرکز رشد پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت: واحدهای فناور مستقر، علاوه بر بهره‌مندی از مزایای خدماتی پارک از جمله فضای دفتری، خدمات ارتباطی، هم‌افزایی دانش فنی واحدهای مستقر، مشاوره‌های تجاری سازی و کسب و کار، از مزایای قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان شامل معافیت مالیاتی، امکان سرمایه‌گذاری خارجی و تسهیل روابط کار و اشتغال نیز بهره‌مند می‌شوند.

کاشیان خاطرنشان کرد: از بدو تأسیس مرکز رشد، ۲۸۱ واحد فناور جذب و پذیرش شده‌اند و محصولات دانش‌بنیان بسیاری تولید و به تجاری‌سازی رسیده و شرایط اشتغال برای بسیاری از جوانان فراهم شده است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: فناوری سمنان دانشگاه واحد فناور مرکز رشد پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان واحدهای فناور پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان شرکت های دانش بنیان دانش بنیان دانشگاه سمنان مرکز رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۳۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد

معاون علمی، فناوری واقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری از رتبه هفدهم ایران در زمینه هوش مصنوعی در جهان خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری سالیانه دکتر روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری واقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری در محل معاونت علمی برگزار شد.

دکتر دهقانی در ابتدای این نشست خبری اظهار کرد: سال گذشته یک گفتگوها و تعاملات زیادی انجام شد تا یک مرکز ملی توسعه هوش مصنوعی و شورای راهبری هوش مصنوعی تشکیل شود.  ما مدل های مختلفی را از کشورهای دیگر بررسی کردیم و با ده‌ها ساعت جلسه توسط متخصصان حوزه هوش مصنوعی به این نتیجه رسیدیم که مرکز ملی هوش مصنوعی داشته باشیم که شامل نظارت،‌ تنظیم‌گری و ... است.

وی گفت: در اسفندماه سال گذشته مرکز ملی هوش مصنوعی تأسیس شد و اعضای شورای ملی راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند. و جلسات متعددی با سرمایه‌گذاران دولتی و صندوق های بزرگ کشور انجام شد و یک صندوق توسعه هوش مصنوعی تشکیل شد و این صندوق با سرمایه‌گذاری 10 هزار میلیاردی برنامه‌ریزی شد.

دهقانی ادامه داد: کارهای عملیاتی زیادی انجام شده و یک مرکز ملی در نخستین گام یک اپراتور هوش مصنوعی بالا بیاورد که خدمات مختلفی از جمله دیتاسنتر بزرگ و کتابخانه‌های زبان تصویری ارایه می‌کند.

معاون علمی رییس جمهور گفت: ما از نظر دانش فنی و تولید مقالات علمی رتبه 17 را داریم اما در حوزه کاربردها رتبه 70 یا 80 را دارد که به خاطر نبود زیرساخت‌ها است.

وی ادامه داد: این مرکز زیر نظر ریاست جمهوری تشکیل می‌شود. معاونت علمی وظیفه حمایت از توسعه فناوری را دار. ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی وظیفه حمایت از هوش مصنوعی را دارد.

نقش‌آفرینی "مراکز نوآوری" در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان

دهقانی گفت: امسال تا آخر سال به چندصد GPU دسترسی پیدا می‌کنیم البته بحث های تحریمی شدیدی در این موضوع وجود دارد و ما نیز از همه دانشگاه‌ها و اساتید دعوت می‌کنیم تا در اینجا شرکت کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحول بی‌واسطه با مردم
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • متصدی واحد جمع‌آوری ضایعات در خواف به حبس محکوم شد
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان
  • ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • مقابله فناورانه با چالش‌های استارت‌آپی/ کسب‌وکارهای نو در رشته‌های روانشناسی و مامایی ایجاد شد
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • ورود به دانشگاه‌های برتر آمریکا معروف به آیوی لیگ چقدر سخت است؟ + اینفوگرافیک
  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد