Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@02:00:30 GMT

اولین واکنش بورس به توافق هسته‌ای ایران و آژانس

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۴۲۵۹

اولین واکنش بورس به توافق هسته‌ای ایران و آژانس

 بازار امروز متعادل و همراه با نوسانات منفی آغاز به کار کرد و شاخص کل بورس در نیم ساعت ابتدایی شروع کار بازار با ۰٫۱ درصد تغییر و ۱۵۰   واحد افت در محدوده یک میلیون و ۴۸۹هزار واحد قرار گرفته است.

امروز شاخص کل هم‌وزن هم با ۰٫۲۹ درصد تغییر و  هزار واحد منفی در کانال ۴۴۸ هزار واحد قرار گرفته است. شاخص‌سازان بازار اما امروز منفی و قرمزپوش آغاز شدند و باید دید تا پایان بازار روند آنها تغییر می‌کند یا نه؟

شب گذشته با ورود رافائل گروسی به تهران و دیدار او با رییس سازمان انرژی اتمی قرار بر این شد تا کارت‌های حافظه مراکز هسته‌ای مثل روال سابق پلمب شده و کارت‌های جدید جایگزین شود و حافظه دوربین‌ها پاک نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین به بازرسان آژانس اجازه داده می‌شود تا نسبت به سرویس فنی تجهیزات نظارتی مشخص شده اقدام کنند. این موضوع واکنش بازارها را برانگیخت و قیمت دلار در شبانه روز گذشته تحت تاثیر اخبار آژانس، کاهشی شد و به کانال ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

اما بازار سهام که بیشترین تاثیر را از دلار دریافت می‌کند امروز در دقایق ابتدایی با روندی منفی آغاز به کار کرد و به نظر می‌رسد نااطمینانی به خصوص در میان سهامداران حقیقی امروز بیشتر شود و تمایل به فروش افزایش پیدا کند.

روز گذشته علاوه بر بر توافق هسته‌ای و مذاکرات، سیگنال‌های منفی به فولاد، سیمان و میلگرد این صنایع را تحت تاثیر خود قرار داد و شوک دیگری درباره قیمت‌گذاری دستوری به صنایع وارد شد که به نظر می‌رسد منشا این موضوع خرید ارزان مصالح از شرکت‌ها برای ساخت مسکن ارزان قیمت است که وعده تحقق آن در حال حاضر دور از انتظار است.

همچنین قرار است امروز عرضه اولیه حافرین با روش جدید عرضه به بازار سهام وارد شود و پنج درصد از سهام این شرکت توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری کشف قیمت شود که این موضوع هم شوک دیگری را به سهامداران بورسی وارد کرد تا نسبت به این اقدام هیجانی فرابورس واکنش نشان دهند و بازار در صف فروش قرار بگیرد.

روز چهارشنبه هم قرار است، ۶۰۰ میلیون سهم از سهام شرکت پارس فولاد سبزوار با نماد «فسبزوار» به بازار عرضه شود. در این عرضه اولیه، هر کد بورسی می‌تواند حداکثر ۱۲۰۰ سهم در بازه قیمتی ۲۸۴۱ تا ۳۱۲۵ تومانی ثبت سفارش انجام دهد. بدین ترتیب حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای این عرضه اولیه سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان خواهد بود./ تجارت نیوز

منبع: فردا

کلیدواژه: بورس کاهش قیمت دلار توافق هسته ای ایران و آژانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۴۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بخش مسکن از منفی ۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش امروز جمعه ۷ اردیبهشت در مراسم افتتاح ۸ هزار و ۴۰۴ واحد به اتمام رسیده نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه رشد خوبی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن ایجاد شده است که اگر شبکه بانکی کمک کند، سرعت پیشرفت افزایش می‌یابد، گفت: افتتاح پروژه‌های امروز نهضت ملی مسکن، نتیجه زحمات و تلاش بخش‌های مختلف در کشور است که تامین مالی و زمین را انجام می‌دهند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امروز همچنین عملیات اجرایی ۱۰ هزار و ۲۲۱ واحد نهصت ملی مسکن در شهر‌های سهند، مراغه، میانه، آذرشهر و سراب نیز آغاز می‌شود که امیدواریم هرچه سریعتر تقدیم متقاضیان شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز آمار آغاز، به اتمام رسیده و یا در مرحله کار پروژه‌های نهضت ملی مسکن کشور از ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد عبور کرد.

عزم دولت سیزدهم در حل مشکل مسکن جدی است

بذرپاش با بیان اینکه عزم دولت در حل مشکل مسکن جدی است و یکی از کار‌های اصلی دولت تامین مسکن برای مردم است، اعلام کرد: آمار‌های مراجع مختلف کشور از رشد بخش مسکن از منفی ۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته خبر می‌دهد.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در راستای یک سفر کاری با استقبال استاندار آذربایجان شرقی و مدیران کل دستگاه‌های مرتبط وارد تبریز شد. وی ابتدا از قطعه ششم آزادراه تبریز ارومیه بازدید و سپس در مراسم افتتاح طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند شرکت کرد.

وزیر راه شهرسازی و معاونان وی امروز همچنین در جلسه شورای کاهش تصادفات رانندگی و شورای مسکن استان شرکت می‌کنند و پس از آن از ترمینال در دست ساخت شماره ۲ فرودگاه تبریز بازدید خواهند کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد بخش مسکن از منفی ۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • رشد بخش مسکن از منفی ۱۳.۸ در سال ۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال ۱۴۰۲
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • دلیل عرضه طلای تقلبی در بازار چیست؟
  • «قیمت دلار» برای اولین بار به ۴۴ هزار تومان رسید!
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
  • جدیدترین خودروی تسلا هم قیمت چینی‌های بازار ایران عرضه شد/ عکس
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت